Categorii: AccesoriiDiverse

Inserțiile pentru XC Pepi’s Tire Noodle

Anvelopele tubeless sunt deja standard pe cea mai mare parte a bicicletelor MTB, cu avantaje evidente ce deja au fost înțelese de aproape toată lumea. Folosirea cu presiune mai mică și lipsa camerei fac ca rezistența la înaintare să scadă mult. Cu ajutorul lichidului antipană din interior, orice gaură de până la 4-5 mm se astupă imediat iar dacă e vorba de o gaură mai mare, se poate folosi un kit de vulcanizare cu fir cum e cel de la Maxalami și în doar câteva secunde putem pleca mai departe fără a fi nevoie să scoatem roata și să demontăm cauciucul!

O problemă rămâne însă destul de serioasă: în cazul scăderii prea mult a presiunii – la o pană se pierde din aer până se astupă – există riscul ca janta să fie lovită de bolovani, muchii și rădăcini, consecința putând fi tăierea anvelopei sau deteriorarea jantei. Având în vedere că mulți folosesc jante din carbon scumpe, foarte rezistente la forțe aplicate pe ele dar sensibile la lovituri punctuale, o soluție care evită aceste situații e binevenită.

Datorită acestor necesități au apărut inserțiile pentru anvelope. Fabricate din materiale elastice și rezistente, acestea se introduc în anvelopă și protejează janta, permițând rularea în siguranță cu presiune redusă sau chiar fără aer în roți! Am primit de la CycleMaster pentru un test de lungă durată un set de astfel de inserții pentru XC marca Pepi’s Tire Noodle. Conform cu cele prezentate pe ambalaj se pare că aceste inserții au fost folosite de cicliștii de top pentru a câștiga rezultate remarcabile!

Cu o greutate de doar 60 g pe roată, inserțiile noastre versiunea Race sunt mărimea S, potrivită pentru jante de 29 cu o lățime externă între 27-32 mm, adică fix pentru roți de XC. Inserțiile sunt disponibile în trei dimensiuni și în două variante, Race folosită de noi și Rokk Line pentru discipline mai extreme, ceva mai rezistente și mai grele.

La prima vedere inserțiile par extrem de ușoare. Pentru montaj, se întind practic pe jantă după ce anvelopa e montată pe o parte. Apoi se introduce lichidul anti-pană necesar și se așează pe jantă și partea cealaltă a anvelopei.

Pentru o funcționare optimă sistemul are nevoie și de valvele speciale ale producătorului, care spre deosebire de valvele normale care au în interiorul roții orificiul în capătul lor, au două ieșiri pentru aer situate lateral. Asta pentru că la o valvă normală inserția ar acoperi gaura și chiar dacă am putea umfla roata, nu am mai reuși să o dezumflăm formându-se un fel de valvă unidirecțională.

Montajul e ceva mai dificil decât cel al unei anvelope normale iar demontarea la fel, dar am observat că forțând anvelopa în canalul central al jantei, lucru un pic mai greu de făcut cu inserția pe poziții, anvelopa se poate monta/demonta destul de ușor, dar tot e nevoie de un levier de cele mai multe ori.

Am folosit inserțiile cam 4 luni în care am avut parte de scăderi de presiune cauzate de mici pene. De multe ori am constatat acasă că am ajuns cu o presiune foarte scăzută. Am parcurs trasee cu bolovani serioși și nu am avut nicio problemă. În plus, am avut curajul să scad presiunea în roți de la 1.6-1.7 bar cât foloseam în mod normal la 1.3-1.4 bar fără a întâmpina probleme.

După 4 luni de folosire am constatat că inserțiile sunt într-o stare excelentă, nu au absorbit lichid și nu au luat în greutate. O ciupitură pe una se poate datora unei vulcanizări cu fir pe care am fost nevoit să o fac, ocazie cu care se poate să fi înțepat inserția cu furca de vulcanizare.

Am schimbat anvelopele bicicletei și am montat înapoi inserțiile. Nu am constatat niciun motiv să le schimb.

Concluzia mea personală, chiar dacă nu am îndrăznit să încerc să merg cu presiune zero în roți, este că protecția oferită este excelentă pentru un plus de greutate nesemnificativ. Am câștigat încredere să rulez cu presiune mai joasă. În plus, kit-ul de reparații pe care îl iau cu mine s-a micșorat datorită faptului că nu mai sunt așa stresat de o eventuală pană. Practic acum iau cu mine doar o cameră, furca cu câteva fire, un levier și o pompă cu CO2 cu 2 cartușe. Dacă vreți să vă dați liniștiți în privința roților și 60 g nu sunt o problemă, vă recomand cu căldură aceste inserții.

Importator: Cyclemaster.ro

Preț: 285 lei setul (2 inserții și 2 valve)

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

5 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma