Test – Northwave KINGROCK GTX Plus

Iarna, este tot timpul mai greu de ieșit cu bicicleta afară. Fiind frig, pur și simplu nu prea te mai atrage ideea. Însă atunci când ești echipat și îmbrăcat corespunzător, totul devine mult mai ușor. Parcă și vremea e mai bună, chiar dacă e mizerabilă.

Pantofii pentru ciclism sunt deosebit de importanți când ieși la tură, concurs sau antrenament de iarnă, întrucât picioarele îngheață printre primele. Așa că are sens să investești într-o pereche, mai ales dacă obișnuiești să ieși des iarna cu bicicleta, fie doar pentru că îți place, fie pentru că trebuie să te antrenezi.

Northwave KINGROCK GTX Plus sunt printre cei mai performanți pantofi de iarna ai producătorului italian. În specificațiile oficiale Northwave nu precizează temperatura minimă la care fac față pantofii și e normal. Până la urmă suntem cu toții diferiți și fiecare dintre noi percepem frigul altfel. Însă din testele mele am aflat că performanțele sunt cât se poate de bune.

Pantofii sunt construiți, practic, din două părți. Partea inferioară, rigidă și partea superioară, elastică. Partea de sus este formată dintr-un neopren de grosime destul de mare, material elastic care îți permite să încalți ușor pantofii.

Astfel, în cea mai friguroasă tură pe care am făcut-o cu ei, o tură de iarnă pedalată la minus grade, în regiunea viticolă Dealu Mare, nu cea din clipul de pe Transfăgărășan, am fost încălțat tot cu șosete de vara, construcția și căptușeala pantofilor protejându-mă fără probleme. Legat de rezistența la frig, personal sunt echilibrat, nesufocându-mă vara la 35 de grade și nesimțind iarna că îngheț la 3-4 grade. Sunt de părere însă că cei care sunt mai sensibili la frig pot rezista la fel de bine folosind o pereche de șosete de iarnă pentru ciclism, precum Northwave HUSKY Ceramic, pe care le-am testat mai demult. Acestea, deși sunt destul de subțiri, sunt călduroase mulțumită construcției și materialelor.

Pantofii Northwave KINGROCK GTX Plus dispun de mai multe specificații care îi fac să fie absolut potriviți pentru iarnă. Pe de o parte branțul dispune de mai multe straturi de izolare, printre care și unul din folie de aluminiu, care reflectă înapoi spre piciorul tău, căldura care ar fi putut scăpa prin talpă.

Apoi, cea mai importantă, este membrana Goretex, care asigura impermeabilitatea pantofului. Însă testele mele au fost irelevante din păcate, pentru că în timpul ploii din tura de pe Transfăgărășan, apa a pătruns totuși în pantofi, însă nu pentru că nu ar fi fost impermeabili, ci pentru că pantalonii mei, trași peste pantofi, nu mai erau impermeabili, fiind destul de vechi. Situația a fost confirmată când am făcut și testul “de laborator”, unde am ținut pantofii sub duș mai mult de 30 de minute. Când i-am verificat la interior, am simțit că nu era prezentă nicio urmă de umezeală.

Interiorul este căptușit și flaușat, e un fel de blăniță. Însă, ca în cazul tuturor pantofilor de iarnă pentru ciclism, căptușeala nu pot fi prea groasă pentru că ar deveni greu de manevrat și incomod. Astfel, Northwave KINGROCK GTX Plus arată la exterior la fel ca un pantof normal, în ciuda căptușelii, mult mai consistente, comparativ cu ce găsești la un pantof de ciclism pentru vară.

Talpa este Vibram și e deosebită, pentru simplul motiv că Vibram este cea mai răspândită talpă folosită la încălțămintea de munte și sportivă în general. Marca este tot italiana, iar cu un istoric de aproape 90 de ani, când spui Vibram spui echipament performant pe care te poți baza. Materialul este rezistent, iar compoziția cauciucului îl face să fie aderent și on și off-road, și pe uscat și pe ploaie.

Închiderea pantofilor se face cu ajutorul a două sisteme. Pe de o parte este curelușa cu velcro, care strânge grosier partea superioara a pantofului, iar pe de altă parte este închiderea rotativă Northwave SLW3. Este o închidere cu reglaj micrometric, care permite reglare foarte precisă a strângerii piciorului. Mai mult, dacă ai strâns cumva prea tare, poți elibera strângerea tot pas cu pas și nu totul dintr-o dată, pentru a fi nevoit s-o iei apoi de la capăt cu strânsul.

Și, desigur, să nu uităm de design, până la urmă sunt pantofi italieni!

În ultimii ani am observat o direcție nouă a pantofilor de iarnă Northwave. Dacă în trecut aceștia erau mai sportivi ca design, culori îndrăznețe, ocazional stridente, în ultima vreme designul s-a „cumințit”, mergând mai mult spre „fashion”. Personal îmi plac, de ce nu, și-i vad mai atractivi, așa eleganți cum sunt. De reținut însă că performanțele lor sportive nu s-au diminuat deloc, în ciuda aspectului pe care-l poți cataloga a fi chiar „de oraș”.

Concluzie – merită noii Northwave KINGROCK GTX Plus atenția ta?

Pe scurt da! Sunt pantofi performanți de iarnă, care țin foarte bine la frig și ploaie și care, în plus, mai și arată bine din punct de vedere al designului, eleganți și îngrijiți așa cum sunt. I-am simțit foarte confortabili în picioare, strângerea SLW3 făcând ca orice posibil punct de presiune asupra labei piciorului să nu apară.

Țin foarte bine de cald, dar da, e drept că senzația e subiectiva și tine de tine, cât de friguros sau friguroasă ești. Pentru mine, au fost buni chiar și la minus grade. Dacă te știi mai friguros, poți adăuga o pereche de șosete de iarnă și nu ar trebui să mai ai probleme, chiar și până pe la -5 grade. De reținut că la astfel de temperaturi negative, vei începe să ai mai întâi probleme la față și mâini, decât la picioare.

Northwave KINGROCK GTX Plus – specificații

  • Construcție: termosudată
  • Branț: Arctic
  • Impermeabilitate: membrană Koala Gore-Tex®
  • Talpa: Vibram Wolftrax
  • Guler: neopren Easyfit
  • Închidere: velcro + SLW3
  • Căptușeală: flaușată
  • Protecții abraziune: TPU, față și spate
  • Greutate: 574 g / buc; măsura 44
  • Preț la data publicării recenziei: 1.235 lei
  • Importator: Bikefun.ro
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma