Computerul pentru ciclism iGPSPORT iGS620 (2021)

Piața computerelor de ciclism cu GPS devine din ce în ce mai bogată, ceea ce pentru noi, utilizatorii, e un lucru bun deoarece avem mai multe modele din care să alegem, iar concurența stimulează apariția de computere tot mai performante și la prețuri tot mai atractive.

Marca chinezească iGPSPORT e un jucător intrat recent pe această piață, dar care are totuși o oarecare experiență, chiar și la Freerider.ro a ajuns la test încă din 2019 modelul iGPSPORT iGS618. Acum a venit rândul noului model iGS620 să treacă prin mâinile noastre și să vă împărtășim și vouă părerea. Ambele modele au fost primite la test de la importatorul oficial în România Sprint Sports.

Modelele iGPSPORT încearcă să ofere cât mai multe funcții și performanțe cât mai bune, dar să rămână cu prețul în zona inferioară a pieței. Cum modelul iGS620 este cel de top al producătorului asiatic, acesta oferă aproape toate tehnologiile actuale regăsite pe modelele mai scumpe:

  • conectivitate ANT+, BTLE, WiFi
  • localizare cu sateliți din rețelele GPS, GLONASS și BEIDOU
  • conectivitate cu aproape toate tipurile de senzori, inclusiv de putere și transmisii electronice Di2/AXS – din păcate momentan necompatibil cu sistemul Varia Radar
  • navigație cu hărți
  • notificări SMART
  • live tracking
  • înregistrare automată în Cloud cu sincronizare cu aplicațiile populare de fitness, de exemplu STRAVA
  • ecran color de 2.2 inch cu posibilitatea de a afișa 10 câmpuri de date
  • acumulator cu autonomie de 22 de ore

Toate aceste caracteristici îl recomandă ca o opțiune foarte interesantă. Să vedem cum se prezintă el însă în realitate.

Prezentare generală

Computerul iGS620 vine într-un ambalaj premium, la același nivel cu orice alt produs de pe piață. Odată desfăcut, calitatea materialului e surprizătoare și mie mi se pare că a avut loc o evoluție foarte importantă la acest aspect. Plasticul pare solid, de calitate, ecranul arată bine iar butoanele sunt ușor accesibile și oferă un feedback plăcut la apăsare.

În pachet sunt incluse două suporturi simple de ghidon (cel extins e disponibil separat) și un cablu de date/încărcare, din păcate doar de tip MicroUSB, dar am observat că un model nou mai ieftin apărut pe site-ul producătorului iGPSPORT are deja încărcare USB-C.

Împreună cu computerul am primit, separat, prinderea de ghidon extinsă, cu o formă clasică regăsită și la ceilalți producători, de o calitate foarte bună, dar și o husă de silicon, un accesoriu pe care eu prefer să îl am pe toate computerele mele, în special pe cele cu butoane, deoarece reduce mult uzura acestora.

Prinderea computerului este identică celei folosite de Garmin, așa că toate accesoriile ce țin de montaj sunt compatibile în ambele direcții.

Reglajul inițial

Computerul se reglează foarte ușor, cu o interfață intuitivă și aș zice originală. Se introduc datele fiziologice ale utilizatorului, apoi se pot împerechea senzorii pe care îi găsește rapid, fără probleme.

Ca toate computerele moderne, modelele iGPSPORT funcționează împreună cu o aplicație de smartphone dedicată, care asigură conexiunea acestora la internet și configurarea detaliată. În cazul iGPSPORT, hărțile se gestionează cu această aplicație, la fel și rețelele WiFi. Conexiunea WiFi este folosită pentru descărcarea actualizărilor software (a și descărcat direct o actualizare la prima conectare) dar și pentru încărcarea hărților, care sunt detaliate separat pentru fiecare țară. Din păcate am întâmpinat dificultăți la descărcarea hărții României prin WiFi, eșuând de fiecare dată după zeci de încercări. Pe de altă parte am încărcat foate ușor o altă hartă, a Bulgariei. Din fericire hărțile se pot instala și prin copiere directă de pe calculator, folosind cablul de date, așa că am instalat astfel harta României fără alte probleme.

Aplicația necesită crearea unui cont de utilizator, lucru foarte simplu de făcut. În următorul pas am conectat contul respectiv cu cel de Strava, o operație de asemena care nu a pus nicio problemă. După tură, odată efectuată salvarea, regăsim informațiile aproape instantaneu și în Strava.

Interfața

Niciodată nu mi-au plăcut producătorii care se mulțumesc să copieze alte produse de succes. Iar iGPSPORT nu fac asta, ei au venit cu o interfață proprie, complet originală, cel puțin din ce am văzut eu până acum. Pentru utilizare se folosesc doar 3 butoane, toate situate frontal, sub ecran, cu funcții duble: ON/OFF-Back, Enter/Start/Lap și Next/Down. M-am acomodat imediat cu navigarea prin meniuri, lucru care nu s-a întâmplat la alte computere unde am avut nevoie de acomodare. Lipseste doar navigatia bidirectionala prin meniuri, adică dacă ai trecut din greșeală de o optiune, trebuie să navighezi până jos și să reiei apoi de la început. La fel și paginile de date care se pot schimba doar într-o direcție.

Computerul permite mai multe moduri de funcționare, practic e vorba de profile specifice pentru diverse activități. Standard sunt configurate modurile Race, Training și Indoor, dar pot fi adăugate și altele. Fiecare mod de funcționare are paginile sale proprii configurate manual, alertele specifice și de asemenea se pot configura modurile Auto Start/Pause/Lap/Scroll. De asemenea se poate atribui fiecărui mod câte o culoare.

Sunt disponibile o mulțime de pagini de date ce pot fi configurate separat la fiecare mod. În primul rând se pot adăuga până la 5 pagini, fiecare cu 1-10 câmpuri de date.

Apoi se mai pot activa sau dezactiva paginile specifice cu graficul de altitudine, cu zonele de puls și cu harta.

Date disponibile și conexiuni cu senzorii

Fiecare câmp de date poate să conțină una din următoarele metrici, grupate în categorii:

  1. Speed: speed, avg/max/lap/prev lap/lap max/pre lap max speed
  2. Cadence: cadence, avg/max/lap/prev lap/lap max/prev lap max cadence, zone
  3. Heart rate: HR, avg/max/lap/pre lap/lap max/pre lap max HR/HR%, HR zone
  4. Power: power, avg/max/lap/pre lap/lap max/pre lap max power, power zone, pwr 3s, pwr 10s, pwr 30s, pwr %ftp, pwr IF, pwr NP Avh, pwr TSS, pwr W/kg, kjoules, pwr left%, pwr right%L/R TQ effect, L/R Ped smoothness, pwr balance, TQ effect, ped smoothness
  5. Distance: distance, ascend/descent distance, lap/pre lap distance, odometer, dist to destination
  6. Elevation: elevation, grade, VAM, VAM 30 s, tot ascent/descent, max/min elevation, VAM+/- avg, VAG +/- max, avg grade +/-, max grade +/-, lap/pre lap elev+, lap/pre lap VAM+, lap/pre lap grade+
  7. Timer: elapsed, moving, record time, avg lap, laps, lap time, pre lap time
  8. Shifting: front/rear gear, gears, gear battery, front/rear battery
  9. More: time of day, sunrise, sunset, temperature, gps, accuracy, heading
  10. Calories: kcal

Ce am remarcat este faptul că iGPS620 nu doar că se conectează la senzorii de putere dar e capabil chiar și să afișeze informațiile de dinamica pedalatului, cum sunt balansul stânga/dreapta sau pedal smoothness, funcții rezervate de obicei doar modelelor de top.

Mai mult, se conectează fără probleme atât cu transmisiile electronice Shimano Di2 cât și cu cele SRAM AXS, afișând treapta de viteză curentă și nivelul de încărcare al bateriei. Încărcarea bateriei transmisiei, exact ca la alte computere de top, e afișată în procente la Di2 și în niveluri la AXS.

Navigația

Harta este decentă la nivel de șosele și conține toate drumurile principale. Nu e la nivelul de detaliul a celor de la producători de top dar e surprinzător de bună.

Navigația se face doar pe rute prestabilite, însă ghidarea se face la nivel de străzi. Ruta se poate desena foarte ușor, cu o interfață simplu de folosit, direct din aplicația de smartphone, apoi ea este trimisă direct pe computer.

Concluzii

iGPSPORT e un producător care promite să ajungă la masă cu jucătorii cei mari, iar iGS620 e o dovadă în acest sens. Plin cu funcții utile, capabil de navigație turn-by-turn, gata de antrenamentele cu putere, îi mai lipsește foarte puțin să fie cot la cot cu modelele de top. A dispărut acea impresie de ”chinezesc”, computerul având o prezentare de calitate excelentă, în trend cu restul produselor de top ce vin din Asia. Ce l-ar face să fie perfect? Pentru mine, posibilitatea de antrenamente ghidate, cu intervale. Pentru unii poate posibiltatea de scroll a hărții. Mulți și-ar dori și compatibilitate cu sistemul Garmin Varia Radar, oferită deja de mulți producători. În rest mi se pare că se apropie enorm de modelul Garmin Edge 520+, dar la un preț mai mic decât avea respectivul model când era nou pe piață. Aplicația de smartphone și interfața web sunt absolut fără cusur iar conectarea cu aplicații ca Strava dovedește că iGPSPORT vor să atragă clienți din zona ciclismului de performanță.

Aș zice că acest computer e perfect pentru cei ce nu vor să plătească sume cu 4 cifre și își doresc o gură de aer într-o lume sufocată de ani de zile de aceleași câteva mărci de computere. Dacă îl vei cumpăra, cu siguranță vei primi mereu întrebări despre el și, mai mult ca sigur, aprecieri și semne de uimire! iGPSPORT iGS620 este deci o reușită, un computer ce oferă multe într-un pachet mic și economic, concurența sa reală fiind doar discount-urile la modelele consacrate, care pot să le aducă cu prețul în aceiași zonă.

Importator: Sprint Sports

Preț recomandat: 899 lei

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Dupa 2 saptamani s-a stricat bluetooth.
    M-am luat si eu dupa prezentarea asta.
    Mort caput, am dat reset, unpair tot ce au cerut chinezi de la suport, nu mai merge si pace.
    Garantia e frectie la picior de lemn ca tot repeta aia ca papagali, instalati ultimul uptade, eu le arat ca e instalat ei cica da reset.
    Dupa care iar instaleaza ultimul update.
    ATENTIE CE CHINEZARI CUMPARATI
    https://www.youtube.com/watch?v=jc_u-nEDYD4

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma