Categorii: Casti

Test – cască Alpina Anzana

Îmi place când un fabricant dă produselor lui nume cunoscute sau interesante, cu semnificație deosebită în domeniul său. E un semn că nu este doar încă un produs “aruncat” pe piață ci mai degrabă ceva la care cineva a zăbovit mai mult, gândindu-se cum să-l facă și atractiv, dar nu doar prin specificații și performanțe.

Este și casca bicicleta pe care am testat-o de curând, Anzana fiind numele unui pas celebru de la granița alpină dintre Elveția și Italia. Este o zona deosebită, cu teren tehnic, absolut perfect pentru mtb-enduro. Alpina spune ca a creat această cască cu gândul la pasul Anzana.

În același timp însă, Anzana nu este o cască „full enduro” ci „entry-level enduro”, așa cum chiar germanii de la Alpina spun. Cu alte cuvinte, nu oferă acea protecție optimă venită din partea acestui tip de cască, însă mai mult decât ce oferă casca obișnuită pentru mtb cross-country.

Mai precis, Anzana are partea din spate mai mult prelungită spre ceafă și la fel în dreptul tâmplelor. Oferă astfel protecție mai bună în cazul unei căzături, dar treaba asta vine și cu un neajuns, faptul că reglajul cu rotița de la spate, este mai greu de acționat cu mâna, din cauza marginii joase căștii.

Alpina Anzana este ușoara, noi am cântărit-o la 276 g, mărimea M, iar asta înseamnă că nu devine o povară de-a lungul zilei, indiferent cât de lungă este ziua pe bicicletă.

Este și foarte ventilată. Are nu mai puțin de 20 orificii de aerisire, pe interior existând și canalele speciale de ghidare a aerului, din față spre spate. Într-una din zilele când a fost folosită cască, am avut nu mai puțin de 46 de grade în aer, iar confortul nu a fost cu mult afectat.

Super utilă este plasa de protecție, prezenta în spatele celor 3 fante frontale. Rolul lor este de a împiedica insectele să intre în cască și să te înțepe sau să te deranjeze pur și simplu. Este foarte ciudat că nu toate căștile au plasa asta. Mi se pare efectiv vitală!

Mi-a plăcut mult și sistemul de reglare și fixare pe cap, mai precis hamul din spate. Acesta dispune de o articulație suplimentară față de ce mai vezi pe la alte mărci de căști. Rolul ei este să permită hamului să se miște în sus și jos, oferind astfel confort și fixare foarte bună pe cap.

Am observat însă și un neajuns la acest reglaj. Astfel, dacă obișnuiești să porți părul lung și să-l strângi în coadă, aceasta, coada, va trebui să fie îndreptată cât mai mult spre jos. La unele căști hamul de prindere dispune de un spațiu destul de mare, între rotița de reglaj și casca în sine, pe unde poți scoate coada de păr. La Anzana nu avem specificația asta, dar în același timp, nu mi se pare o problema foarte mare, pentru că pur și simplu îți faci coada în așa fel încât să stea în jos, și nu vei avea probleme.

Pe traseu colaboratoarea noastră s-a simțit foarte bine cu Alpina Anzana pe cap. A fost confortabilă și nu a simțit puncte de presiune, așa cum se mai întâmplă, ocazional, la căștile mai ieftine. Oricum, nu e nicio surpriză întrucât Anzana este fabricată integral în Germania, spre deosebire de alte căști de la mărci concurente, care vin din Orientul Îndepărtat.

Pentru Alpina Anzana concluzia este foarte pozitiva, fiind o cască în primul rând confortabilă, bine ventilată și care oferă protecție mai mare decât modelele de căști pentru mtb cross-country. Este caracteristica subliniată de Alpina, faptul că Anzana este ok de folosit și la „entry-level” enduro, prin protecția mai mare de la spate, de la tâmple și mulțumită cozorocului robust.

În România, casca Alpina Anzana este disponibilă prin importatorul oficial KeroBike, în mai multe variante de culori. Cât privește mărimile, am observat că M este pentru cap cu circumferința de 52-57 cm, iar L este 57-61 cm.

Specificații:

  • Greutate măsurată: 276 g (mărime M)
  • Nr. fante ventilație: 20
  • Reglaje: Run System ERGO PRO; Y-Clip; Ergomatic; Custom Fit
  • Construcție: Inmold; HI EPS; Ceramic Shell; Shield Protect
  • Măsuri: M 52-57 cm; L 57-61 cm
  • Culori: orchid gloss / lila, indigo, negru, gri, argintiu, alb
  • Preț la data publicării recenziei: 395 lei
  • Importator: KeroBike
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma