Ce avem aici este un produs cu adevărat premium, un “Mercedes” al rucsacurilor pentru bicicletă. Evoc Trail PRO 26, și marca EVOC în general, le putem ușor asocia cu funcționalitate optimă, utilitate excelentă și calitate maximă.
Însă nu doar atât. Evoc este, de asemenea, asociat cu siguranța pe munte, întrucât multe din modele de rucsacuri sunt echipate cu protecție suplimentară, în cazul de față cu noua Liteshield Plus. Aceasta este o placă fabricată dintr-un material similar cu interiorul căștilor de bicicletă, oferind spatelui tău protecție foarte bună în cazul unui accident. Voi detalia mai târziu despre această Liteshield Plus.
Evoc Trail PRO 26 cu Liteshield Plus, emană calitate prin toate cusăturile. Materialul în primul rând, nu este cel obișnuit, pe care-l întâlnești la rucsacurile obișnuite. Este ceva mai moale, maleabil și extrem de plăcut la atingere, spre deosebire de banalul fâș, pe care îl găsim în general la rucsacurile de buget. I se spune Kodra și este o combinație de nailon și poliester. De reținut că materialul nu este impermeabil. Pentru asta, ai husa de ploaie inclusă, care și aceasta este deosebită. Voi vorbi mai pe larg și despre husă.
Trebuie spus de asemenea, că rucsacul, varianta 26, este foarte încăpător. Pentru ture de o zi poate este chiar prea mare. L-am găsit ideal pentru ture de 2-3 zile, când petreci și o noapte la cabană sau refugiu montan. Îți încap și haine de schimb, în caz de ploaie, dar și haine pentru seară, pentru după ce termini tura de bicicletă, ba chiar și un sac de dormit de vară, adică subțire și ușor. Evoc Trail PRO este disponibil în trei variante de volum: 26 litri, cel de față, 16 litri și 10 litri.
Însă și varianta PRO 26, cea de 26 litri, este disponibilă în două variante de mărime, S/M și L/XL, pe care o alegi în funcție de statura ta, mărimea spatelui tău. Fără să fie afectat volumul de 26 litri, varianta S/M are dimensiunile de 26x50x16 cm și greutatea de 1.070 g, iar varianta L/XL are 28x55x15 cm și 1.170 g.
Pentru început, ce mi-a plăcut cel mai mult sunt cele două buzunare laterale de pe centura de brâu. La Evoc Trail PRO 26 sunt mult mai mari decât ce găsești în general la acest tip de buzunare. Sunt mari pentru că se continuă și spre spatele rucsacului, nu doar pe centură. La cel stâng ai și o etichetă mica pe care stă scris „rain cover”, ca să știi că în acel buzunar găsești husa de ploaie.
Mi-au plăcut buzunarele, nu doar pentru că erau mari și încăpătoare ci și pentru că puteam foarte ușor să scot și să pun la loc telefonul sau gopro-ul, pentru a filma și poza. În celălalt buzunar mai poți pune un spray cu piper, spre exemplu. De avut la nevoie pentru „cățeii drăguți de la stâne”.
Pe de altă parte prezența acestor buzunare a eliminat clasicul buzunar cu plasă, pe care îl avem în general pe lateralele rucsacurilor. Acest buzunar eu îl găseam util pentru că îl foloseam pe post de coș de gunoi. Puneam acolo rapid, ambalajele de la ciocolatele sau gelurile consumate. Desigur, poți pune gunoaiele și în alte buzunare, la pantaloni, dar riști să le murdărești, lucru care s-a și întâmplat.
O specificație interesantă este „brace link-ul”, o cataramă care face legătura între rucsac și bretea. În general aici avem o cataramă care permite reglarea distanței dintre rucsac și spatele tău. E ceva util, dar care parcă nu m-a ajutat prea mult în general. La Trail PRO 26 catarama este fixă, însă distanța dintre rucsac și spatele meu am găsit-o a fi optimă.
Pe de alta parte această cataramă permite o mișcare liberă pe orizontală, a bretelelor. Această specificație oferă reglaj automat pentru distanța dintre bretele, în funcție de lățimea spatelui tău. Este ceva interesant și util și recunosc că n-am simțit niciun disconfort cu rucsacul în spate.
La confort mai contribuie încă alte două specificații premium. Pe de o parte este vorba de spatele rucsacului, fabricat dintr-un neopren special ce conține proeminențe destul de pronunțate. Rolul acestora este să se muleze bine pe spate și să elimine orice punct de presiune, specificație care pot spune că funcționează perfect. Indiferent cât de lungă era tura de bicicletă sau cât de greu rucsacul, nu am simțit vreodată că mă îmboldește ceva în spate.
Celălalt rol este să asigure ventilație bună. Spatele rucsacului, aflându-se la distanță de spatele tău, permite vântului să treacă pe acolo, în special când ești în mișcare. Recunosc că atunci când mă opream, spatele parcă nu era la fel de transpirat ca de obicei.
Pe de altă parte, la confort contribuie mult și centura de brâu, care se închide în două etape. Mai întâi brâul cu velcro, similar protecțiilor clasice pentru spate și piept, cele folosite când te dai enduro sau downhill la vale, apoi tridentul normal care securizează totul. Brâul are perforații peste tot, așa că și acesta permite o foarte bună aerisire.
Desigur, avem și chinga de piept, care oferă susținere suplimentară și fixare mai bună a rucsacului de tine. Chinga este reglabilă în lungime și de asemenea, poate fi culisată mai sus mai jos pe bretele, în funcție de pieptul tău. Tridentul de prindere este cu fluier. Cu acesta îți anunți prezenta pe munte, și față de animale, dar și față de oameni, dacă, cine știe, te rătăcești.
Bretelele rucsacului nu au perforații pentru ventilație. Pe de altă parte sunt fabricate, și acestea, dintr-un material foarte confortabil. Însă lipsa de ventilație suplimentară nu am simțit a fi o problemă pe traseu. Bretelele dispun și de agățătoarea specială pe sub care trece furtunul recipientului de apă.
Rucsacul nu vine cu recipient de apa inclus, însă este compatibil cu orice de pe piață. Volumul maxim poate fi de 3 litri. Ca și placa de protecție Liteshield Plus, și recipientul de apă are buzunarul lui la interior. Furtunul iese în afara rucsacului printr-o găurică centrală, apoi se mulează în jos pe breteaua stângă sau dreaptă. Ține cont însă că doar pe breteaua dreaptă ai clema specială care fixează suplimentar furtunul.
Mi-a plăcut faptul că deschizătura pentru furtun este pe centrul rucsacului. Poți astfel să folosești, spre exemplu, și tija Peak Rider, pe care o introduci în rucsac și care iese în afară, prin deschizătura furtului pentru apă. În această tijă poți agăța bicicleta, dacă ești pe munte și, la un moment dat, trebuie să cari bicicleta în spate. Sistemul asta de transport este mult mai eficient, pentru că îți lasă ambele mâini libere.
Placa de protecție Liteshield Plus este opțiune foarte specială, întâlnită la rucsacurile EVOC. Fabricată dintr-un material care absoarbe impactul, placa se poziționează în rucsac, pe spatele acestuia, într-un alt buzunar special. Poate fi scoasă, dacă nu dorești să o cari cu tine, dar când o pui înapoi trebuie să fii atent și să o poziționezi corect, în buzunarul său inferior. Dacă nu stă bine, nici protecția nu va fi maximă.
Placa are o greutate cântărită de 197 grame și este flexibilă, mulându-se foarte bine pe spatele tău. Când o folosești, nu vei simți rucsacul pe spate ca o scândură. Compania TÜV a testat placa, acordându-i Nivelul 2, asta însemnând că absoarbe 95% din impact. Evoc spune că la nevoie, înlocuiește gratuit această placă, dacă cumva ai căzut atât de rău încât ai stricat-o.
Pe exterior, pe ambele laterale ale rucsacului, avem câte o pereche de chingi cu lungime reglabilă. Sunt acolo pentru a le folosi, în primul rând, pentru micșorarea volumul rucsacului, dacă îl folosești și nu este plin cu echipament. De asemenea, poți fixa sub ele și diferite obiecte. Spre exemplu eu am folosit rucsacul și iarna asta la schi de tură, iar când era nevoie, puteam fixa acolo schiurile, fără probleme.
Pe exterior se fixează și casca de bicicletă, când nu o folosești, să zicem că ești pe urcare. Însă, spre deosebire de alte rucsacuri EVOC care au buzunar special pentru cască, Trail PRO 26 nu are acest buzunar. În schimb, pentru a fixa casca pe exterior, ai nevoie de un accesoriu suplimentar neinclus. E vorba de o plasă elastică, ce se prinde în patru colțuri, de cele patru găici speciale de pe rucsac. Acest sistem este mai greoi de folosit, mai ales că plasa nu vine cu rucsacul.
Să vorbim și despre interior și compartimentare, pentru că este la fel de important. În afară de compartimentul central, în care vei pune hainele, apa și mâncarea, mai găsim 9 buzunare.
Pe exterior avem două, cel mic de sus, și cel mare central. Cel mic de sus este căptușit cu material moale, semn că acolo poți pune și telefonul, dacă nu l-ai introdus într-unul din buzunarele de pe brâu. Buzunarul de sus nu este totuși atât de mic, având loc și portofelul plus alte nimicuri.
Buzunarul mare, central, este împărțit la interior, în alte 6 buzunare mici, cu plasă. Este buzunarul pentru scule, iar fiecare buzunăraș este disponibil să pui acolo câte ceva, destul de mic, pentru ca totul să fie la îndemână și foarte vizibil. Buzunarul mare se deschide cu ajutorul a două fermoare laterale unite, și astfel, poți deschide buzunarul cu o singură mână, dintr-o singură mișcare.
Buzunarul în sine este mare, și mai ai loc aici și pentru alte obiecte, spre exemplu baterie externă și accesoriile foto sau video. Pe exteriorul buzunarului avem și un „plan de urgență”, care e chiar interesant. Conține informații despre ce să faci în caz că ești la ananghie și trebuie să cauți ajutor.
În interiorul rucsacului avem un singur buzunar cu plasă, poziționat în partea de sus. Este singurul asigurat cu fermoar, gândit să-ți pui acolo lucrurile lucrurile pe care nu vrei să le pierzi. Cheile de la mașină spre exemplu, actele. Mi-ar fi plăcut însă să văd mai multe buzunare interne asigurate cu fermoar, pentru că, spre exemplu, bateriile de rezerva de la GoPro a trebuit să le pun în același buzunar, pentru a nu se pierde prin rucsac. Însă „amestecul” cu cheile metalice de la mașină, nu mi s-a părut o idee bună.
Husa de ploaie este interesantă și altfel decât găsești la rucsacurile obișnuite, întrucât acoperă și buzunarele laterale. Husa nu o mai găsești în buzunarul clasic aflat pe fundul rucsacului, ci este în buzunarul stâng al rucsacului. Desigur ca o poți pune și în dreptul. Husa se instalează ușor, mai ales când rucsacul este plin, și protejează foarte bine de apă și stropit cu noroi, inclusiv lateralele.
Nu în ultimul rând, rucsacul dispune și de o gaică mică, poziționată jos, pe exterior, unde se agață un mic stop de bicicletă, dacă ai unul care să poată fi prins acolo. Un detaliu mic, dar care este aproape nelipsit.
Pe traseu, rucsacul a stat extrem de bine pe spate. Evoc spune în descriere, că forma rucsacului a fost atent gândită, pentru a oferi cel mai bun echilibru posibil. Am simțit că rucsacul stă bine pe spate în primul rând mulțumită formei spatelui și centurii de mijloc, mai lată decât ce găsești la rucsacurile obișnuite. Aceste două caracteristici, plus chinga centrală de pe piept, fac ca Evoc Trail PRO 26 să fie practic „sudat” de spatele tău.
Este un sentiment plăcut, de siguranță, să știi că ai spatele protejat, chiar dacă la interior nu ai și placa Liteshield Plus. Până la urmă, toate lucrurile și hainele din rucsac, protejează și ele.
Evoc Trail PRO 26 cu Liteshield Plus, este un rucsac excelent, foarte bine construit și gândit. Îți oferă confort maxim pe bicicletă, la schi de tură sau la simple plimbări pe munte, în timp ce interiorul organizat ajută mult când ești pe traseu și trebuie să-ți găsești repede lucrurile.
Mi-ar fi plăcut ca buzunarul exterior, în care pui casca, să rămână, așa cum găsim la alte modele Evoc. Mai ales că în buzunarul respectiv, poți pune și jacheta de ploaie spre exemplu, pentru a o avea la îndemână. Mi-ar fi plăcut, de asemenea, să găsesc mai multe buzunare interne asigurate cu fermoar. Nu sunt rare situațiile când ai multe obiecte mici, pe care vrei să le ții separat.
În rest Evoc Trail PRO 26 Liteshield Plus, este extrem de confortabil, foarte bine organizat, încăpător și de foarte bună calitate. E drept că și prețul este pe măsură, însă pentru mulți dintre noi, acel sentiment special pe care îl ai când în grupul de rideri ești printre cei care folosește un EVOC, dacă nu chiar singurul, face toți banii.
Specificații:
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…