Modalitățile de transport al bagajelor pe traseu, când ești cu bicicleta, sunt numeroase. Dacă ai mai multe, apelezi la un rucsac sau chiar coburi instalați pe bicicletă. Când însă ai mai puțin, nu are rost să te chinui cu un rucsac în spate, din cauza căruia mai și transpiri. Pentru aceste situații există borsetele.
Thule Rail Hip Pack 0L este o astfel de borsetă, mică. Este chiar foarte mică, la capacitatea sa de 0,5L. Mică, însă pentru o tură de o zi (făcută pe vreme bună) este suficienta, așa cum am aflat din testele mele.
Despre Thule nu are rost să mai detaliem. Știm bine că numele mărcii este sinonim cu inovație și calitate, exagerată chiar, iar în cazul acestei borsete, „mitul” nu se dezminte deloc. Borseta este extrem de bine construită, robustă, poate chiar prea bine fabricată, „over engineered” cum se spune. Din cauza asta, aș zice că este și puțin cam grea, pentru dimensiunile reduse pe care le are. Am cântărit-o la 257 grame. Pe de altă parte, prestigiul unei mărci vine și cu dezavantajul prețului mai mare, în cazul de față Thule Rail Hip Pack 0L având un preț recomandat de 185 lei.
La cât de mică este, borseta e foarte bine gândită și compartimentată. În total vei găsi 4 buzunare astfel:
De asemenea, la interior mai găsești și o agățătoare, unde asiguri cheile de la mașină, spre exemplu.
Borseta în sine, este destul de îngustă și, fiind fabricată din materiale robuste, este și destul de rigidă. Cu alte cuvinte, nu se deschide prea mult. Rămâne destul de aplatizată. Un sandwich mai mare spre exemplu, nu prea intră. În schimb intră batoane energizante.
Din acest motiv și compartiment exterior, cel pentru telefon, este destul de îngust. Telefonul meu de 165 x 77 x 9 mm / 6,67 inch intră ușor, doar dacă nu are și husa de protecție.
Compartimentul principal are, la interior, alte câteva buzunare, în care poți organiza, în principal, sculele. Dacă însă sculele de bicicleta le transporți în altă parte, în gentuța de șa, atunci în borsetă poți avea altceva. Eu am pus un trepied spre exemplu, împreună cu nutriția sportivă.
Mi-au plăcut mult buzunărașele laterale, foarte bine gândite și poziționate. Pentru cât de mici sunt, încap multe lucruri, și pentru că materialul din care sunt făcute este o plasă elastică. Poți pune aici geluri energizante, sau mai degrabă lucruri care vrei să fie la îndemână, cum ar fi GoPro-ul sau spray-ul cu piper, pentru câinii de la stâne, sau chiar urs.
La exterior, în partea dreapta, lângă buzunărașul elastic, mai avem o buclă de care poți agăța ceva. Nu știu ce poți pune acolo și nici pozele oficiale nu ajută. Dar gaica e acolo și poate fi folosită la nevoie.
Dedesubtul borsetei există și gaica specială de care poți agață stopul bicicletei, asta dacă, din varii motive, nu-l poți prinde de tija de șa, așa cum se face în mod normal. De reținut și că borseta nu este impermeabilă.
Ziceam mai sus că pentru o tură de-o zi făcută „pe vreme bună”, borseta este potrivită și suficientă. Am specificat „vreme bună”, pentru că în borsetă nu vei avea loc și pentru o jachetă de ploaie spre exemplu. Dacă ai nevoie de spațiu mai mare, există alte două versiuni mai mari ale acestei borsete, cu capacități de 2 litri și 4 litri. Borseta de 4 litri are inclus chiar și recipient pentru apă.
Prinderea la mijloc se face în doi pași, cu ajutorul chingii. Mai întâi se prinde cu velcro, apoi cu tridentul de plastic. Chinga de susținere este robustă și confortabilă. De asemenea, este fabricată dintr-un material perforat, ce permite oarece ventilație. Teoretic transpiri mai puțin.
Am folosit borseta Thule Rail Hip Pack 0L la mai multe tipuri de ture: curieră, gravel și enduro-mtb. Când am fost pe cursieră și gravel bike, totul a fost de nota 10. Borseta este stabilă, nimic de reproșat. La mtb mai agresiv, enduro, borseta stă aproape la fel de bine, nota 8-9 sa zicem. Evident că la sărituri, se mișcă puțin la brâu, dar nu am simit să fie vreo problema, disconfort. Întotdeauna a stat bine și nu am simițit puncte de presiune la brâu.
Thule Rail Hip Pack 0L mi-a plăcut cum m-a ajutat în ture. Pentru excursiile de 1 zi cu bicicleta, când nu e nevoie să ai prea multe la tine, este ideală. Împreună cu obiectele din interior, nu cântărește prea mult. În plus, este și foarte confortabilă. Singurul neajuns observat a fost faptul că materialul este destul de rigid și nu prea poți „îndesa” multe lucruri la interior, peste capacitatea sa normală. Vor încăpea strict doar obiectele pentru care a fost gandită.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…