Categorii: Trasee bicicleta

Traseu – Şirnea, Valea Cheii, Podu Dâmboviţei

Regiunea Rucăr-Bran este cunoscută pentru pitorescul deosebit pe care îl oferă cicliştilor ce aleg să îşi petreacă timpul aici. Nu este nimic extrem, culmi înzăpezite sau prăpăstii fără fund ci doar dealuri molcome, înverzite şi numai bune de mers cu bicicleta pe ele. Desigur există şi porţiuni mai speciale dacă le cauţi, mai dificile, mai tehnice însă sunt puţine, scurte şi cu ceva grijă pot fi uşor depăşite.

Este şi cazul traseului de azi parcurs recent chiar de 1 mai. Cu o lungime de 44 km acesta este numai bun de parcurs alături de prieteni sau familie întrucât nu prezintă provocări speciale. Există o singură zonă mai accidentată, Valea Seacă, în urcare după cabana Brusturet. Însă aici se poate face puţin push-bike dacă se doreşte securitate maximă.

Tura este în buclă şi începe de la intersecţia DN73 cu drumul care coboară spre Şirnea. Tot la această intersecţie avem şi un popas turistic unde putem mânca la final de traseu. Tura se desfăşoară pe ambele părţi ale DN-ului, la nordul şi la sudul său. Însă pentru că traseul este o buclă acesta poate fi început de oriunde din altă parte.

Începutul este pe asfalt şi în urcare uşoară numai bună pentru încălzire. Însa în doar 2 km vom face stânga intrând pe drum forestier. Destul de repede ajungem în zona Cheile Grădiştei după care continuăm spre Fundata. Drumul urcă şi coboară până pe la km 11 de unde avem doar coborâre până în cel mai jos punct al traseului, km 23 în localitatea Podu Dâmboviţei. Coborârea trece şi prin Valea Cheii, o zona frumoasă străjuită de versanţi înalţi şi inaccesibili.

Din Podu Dâmboviţei intram din nou pe asfalt pe DN73 însă pentru puţin timp întrucât după aproximativ 500 m facem dreapta continuând pe asfalt însă drum secundar, drumul care urca spre Cheile şi Peştera Dâmbovicioara. De la DN pedalăm în jur de 4,5 km până ajungem la intersecţia unde drumul la dreapta ne duce spre localitatea Ciocanu însă noi continuam înainte spre peşteră. Dacă se doreşte a mai scurta traseul acum este momentul întrucât din Ciocanu ajungem direct în Şirnea la final de tură.

La km 28 al traseului ajungem în dreptul Peşterii Dâmbovicioara unde se termină şi asfaltul care pentru ultimii câţiva kilometri se transformase în beton de slabă calitate. După alţi 3,5 km de la peşteră ajungem la cabana Brusturet. Aici trecem de bariera care interzice accesul auto şi intrăm pe Valea Seacă. După aproximativ 1,5 km ajungem în zona cea mai accidentată a traseului, Valea Seacă propriuzisă. Drumul e practicabil însă suprafaţa este alcătuită din bolovani destul de mari şi instabili. Fiind în urcare şi dacă simţim că nu suntem stăpâni pe situaţie putem să mergem pe lângă bicicletă întrucât această porţiune nu durează mai mult de 3-400 m.

Depăşind porţiunea accidentată mergem pe traseul Cabana Brusturet – Poiana Grind însă la km 35 al turei facem brusc dreapta în ac de păr şi continuam urcarea pe drumul forestier. Dacă am fi mers înainte am fi ajuns în Poiana Grind însă drumul pe care am luat-o noi ne readuce în Şirnea şi implicit la finalul turei.

La km 37 se întâmplă mai multe lucruri. În primul rând ne aflăm la altitudinea cea mai mare a traseului – 1.394m, apoi trecem dintr-un judeţ în altul şi ieşim din Parcul Naţional Piatra Craiului în care am intrat când am trecut prin Podu Dâmboviţei. Însă cel mai important este faptul că aici ne întâmpină o privelişte superbă, o imagine panoramică deosebită asupra dealurilor, fâneţelor şi satului Şirnea.

De aici este tot la vale şi doar pentru ultimii 8-900 m vom mai avea de pedalat la deal, pe asfalt, pentru a ieşi înapoi la DN73 de unde am plecat azi dimineaţă.

Statistici traseu (Google Earth)
Lungime: 44km
Diferenţă de nivel: 1549m
Timp de parcurgere: 3-4 ore
Altitudine maximă: 1394m
H maxim traseu: km 37
Rampă medie / maximă: 6% / 23%
Izvoare: magazine în satele prin care treci
Download track şi puncte de interes

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma