Categorii: Trasee bicicleta

Traseu – Câmpina, Comarnic, Şotrile

Traseul de faţă este complet asfaltat aşadar potrivit pentru cursiere. Este un traseu excelent, majoritatea pe drumuri secundare liniştite si bine asfaltate, dar şi cu porţiuni mai „distruse”, un traseu destul de greu recomandat celor cu un antrenament peste medie. Spre exemplu o persoană de 75 kg cu antrenament acceptabil consumă peste 3000 kcal într-un timp de aproape 4 ore. Traseul este caracterizat de o mulţime de căţărări destul de extreme majoritatea cu o rampă de 14%. Cireaşa de pe tort vine spre final când avem urcarea deja cunoscută spre Şotrile, care ne oferă o rampă maximă de 18%! Cu puţin efort mai mare se poate urca absolut totul pe bicicletă.

Dacă urcările sunt pieptiş la fel sunt şi coborârile, aşadar este recomandat să vă asiguraţi înainte de a pleca în tură că frânele bicicletelor funcţionează bine, saboţii şi plăcuţele sunt ok, cablurile nu sunt uzate. Le veţi solicita foarte mult.

Neapărat de reţinut faptul că de multe ori se coboară în viteză mare pe asfalt bun, pentru ca pe primul viraj să apară gropile şi pietrişul sau nisipul. Aşadar neapărat frânaţi tot timpul din timp mai ales atunci când nu aveţi vizibilitate după viraj!

Traseul pleacă din Câmpina şi aproape imediat vom traversa DN-ul pentru a urca pe malul drept al Văii Prahova. Prima urcare serioasă pleacă spre Proviţa de Jos şi durează până la km 4 al traseului. De aici coborâm spre Proviţa de Sus după care continuăm în urcare constantă până la km 18 al traseului în Adunaţi. Aici avem mai mult coborâre, dar şi ceva urcare, traversăm Breaza, până când ajungem înapoi în Valea Prahovei. Ne intersectăm cu DN1 şi facem stânga spre Comarnic. Aici drumul are doar o bandă pe sens şi se circulă foarte relaxat în special când este trafic aglomerat.

Din Comarnic ne aşteaptă prima urcare serioasă a zilei din cele 3. Pentru o distanţă de aproape 6 km avem căţărare continuă cu rampă medie de 7% şi maximă de 16%. Se câştigă puţin peste 400 m în aceşti 6 km. Ajungem la altitudinea de 956 m însă aceasta nu este cea mai mare a zilei.

De aici coborâm spre Secăria unde ne aşteaptă a 2a urcare a zilei. În aproximativ 3 km vom câştiga în jur de 200 m obţinând o înclinaţie medie de 7% şi maximă de 13%. La km 42 al traseului atingem şi altitudinea maximă a zilei 987 m potrivit Google Earth.

Urmează nu mai puţin de 13 km de coborâre pe linii drepte, dar şi serpentine extreme cu pante de peste -16%. Vom pedala de-a lungul lacului de acumulare Paltinu pentru ca la final să coborâm şi serpentinele de lângă baraj.

La km 55 al traseului începe căţărarea finala a zilei spre Şotrile. Este cea mai grea în opinia noastră. În aproximativ 3 km câştigăm peste 300 m obţinând o rampă medie de 10% şi maximă de 24% potrivit Google Earth şi sau 18% potrivit Polar Personal Trainer. Pe scurt nu va fi uşor, dar nici imposibil. Este drept că suntem spre finalul zilei şi destul de obosiţi însă mai avem doar aproximativ 12 km până înapoi în Câmpina.

Urcarea spre Şotrile ne duce spre Plaiu Câmpinei însă căţărările par că nu se mai termină. După prima vine următoarea şi tot aşa. La km 63 mai avem o căţărare interesantă, dar scurtă. La final nu trebuie să disperăm pentru că peisajul este foarte frumos, iar zona liniştită. Pe ultimii 5 km avem coborâre continua până înapoi în Câmpina.

Recomandăm cu căldura acest traseu. Dacă ar fi perfect asfaltat ar fi în top 5 al traseelor de şosea din România rivalizând lejer cu traseele de la deal din vestul Europei atât din punct de vedere al peisajului cât şi al căţărărilor şi al drumurilor cu puţin trafic. De reţinut este totuşi că nu este un traseu uşor. Cuiva cu un antrenament mai slab i-ar putea lua peste 6 ore pentru a-l termina.

Statistici traseu
Lungime: 72 km
Diferenţă de nivel: 1.600 / 1.600 / 2.193 m (polarpersonaltrainer.com / bikemap.com / Google Earth)
Timp de parcurgere: 3-6 ore
Altitudine maximă: 984 / 986 m (Garmin MapSource / Google Earth)
H maxim traseu: km 41,5
Rampă maximă: 18% (polarpersonaltrainer.com)
Izvoare: la km 35 plus magazine in fiecare sat
Nivel: Greu

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma