Este mare bătălie în segmentul entry-level, căci odată cu creșterea prețurillor, producătorii găsesc din ce în ce mai puține soluții pentru a echipa aceste biciclete cel puțin decent. Tabou însă vine cu o ofertă atractivă pentru noul Blade 2.0, mai precis 2.599 de lei, iar în acest preț oferă o transmisie cu 24 de viteze, frâne hidraulice pe disc, un cadru din aluminiu, roți de 29 de inch și o furcă cu o cursă de 100mm. Cum Tabou este un producător recent intrat pe scenă, am fost curios să văd ce are de oferit această bicicletă.
Pe scurt:
Pentru cine este această bicicletă?
În principiu pentru cei care n-au bugetat o sumă prea mare pentru prima lor bicicletă, dar vor să primească o calitate mai mult decât decentă pentru ceea ce vor să achiziționeze. De principiu, noul Blade 2.0 nu este neapărat cea mai bună ofertă din segment, însă oferă câteva lucruri de luat în seamă, care vor fi atractive pentru mulți dintre cumpărători. Şi voi începe cu confortul pe care-l oferă bicicleta, prin poziția relativ dreaptă, pusă în scenă de o pipă scurtă de 50mm – ceva rar în acest segment, alături de ghidonul lat de 720mm. Împreună cu șaua care în ciuda aspectului, oferă un confort bun, ai garanția că turele tale vor fi relaxate și că nici nu vei suferi de anumite dureri (precum cele de spate sau cele dorsale).
Cadrul nu este senzațional la nivel de design al țevilor – mai degrabă clasic, însă are cablurile și conductele trase prin interior. Headtube-ul este drept, iar prinderea roții de spate se face cu ax QR9 și ai la dispoziție două prinderi pentru bidoanele de lichide. Culoarea este aleasă neutru aș spune, dar graficele sunt inspirate, așadar ceva să placă publicului fără să aibă prea multe dubii în alegerea bicicletei.
Tabou Blade 2.0 mai punctează la un capitol, destul de important: greutatea. Cântărește puțin peste 14 kg (fără pedale), ceea ce o face ușor de pedalat chiar și la deal.
Ce echipare are?
Entry-level, așa cum era de așteptat. Cu transmisie compusă dintr-un angrenaj cu 3 foi și o casetă cu 8 pinioane te vei descurca pe majoritatea traseelor simple, cu urcări nu foarte abrupte, dar vei avea susținere și când vrei să pedalezi mai rapid. Schimbătorul Shimano Acera este relativ zgomotos pe coborâri, însă își face treaba ca orice altă componentă din acest segment, lucru valabil și pentru schimbătorul de foi Shimano Tourney. Mantele de schimbătoare provin din aceeași gamă Altus și sunt secvețiale.
Furca Suntour XCT are o cursă de 100mm și funcționează pe arc. Singurul reglaj pe care-l poți face este acela al Preload-ului, așadar pretensionezi arcul în funcție de greutatea ta. Cu cât cântărești mai mult, cu atât arcul trebuie pretensionat mai mult. Confortul nu este extraordinar, dar sigur te vei descurca cu ea pe potecile lejere de pădure.
Frânele hidraulice sunt de regulă standard în acest segment de preț, clasicele Shimano MT-200. Mai puțin standard este discul de față, de 180mm, mai mare decât cel al unor concurenți și care reprezintă un avantaj clar pentru reprizele de frânare.
Roțile sunt construite cu jante duble din aluminiu, cu butuci Shimano și pe care sunt montate anvelopele Impac Smartpac în dimensiunea 29x.2.10. Acestea din urmă împrumută din profilul de la Schwalbe – vechiul Smart Sam, care oferă o viteză de rulare foarte bună și o durabilitate mare în timp grație compond-ului destul de dur, însă nu excelează la capitolul aderență atunci când te arunci cu viteză într-un viraj. Dar probabil că nu se va arunca nimeni cu viteză în vreun viraj cu această bicicletă.
Așadar, în concluzie?
La o primă vedere superficială aruncată asupra echipării, Blade 2.0 este o altă bicicletă entry-level, însă sunt câteva nuanțe care o diferențiază de concurenții principali oferiți în același buget. Punctul forte este poziția și confortul, pe care nu le-am regăsit la acest nivel la alte biciclete entry-level testate anul aceasta. Altfel, este o bicicletă potrivită pentru trasee simple, de pădure sau de munte, cu care să faci ceva fitness și cu care să ajungi și în câteva locuri faine.
PLUS: greutate bună pentru segment, poziție foarte confortabilă, frâne hidraulice cu disc de 180mm
MINUS: anvelopele nu-s cele mai grozave, schimbător de pinioane din generația anterioară
Preț: 2.599 Lei
Greutate: 14.1 kg
Importator: Biciclop
Video de prezentare:
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…