Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Rapid Rob 29×2.25 (2019)

80 de lei pentru o anvelopă Schwalbe pare un mizilic față de modelele de top care sunt oferite chiar și pentru 250 de lei/bucata. Și rar se întâmplă să ne încrucișăm drumurile cu anvelope entry-level, însă Rapid Rob a venit pentru 2019 într-o variantă ușor îmbunătățită – spun germanii. Așadar, am instalat setul pe o bicicletă electrică și i-am dat bătaie. Singura variantă și cea mai eficientăde a testa rezistența unei anvelope în timp. Mai mult, anvelopele au rămas aproximativ 4 luni pe bicicletele electrice pe care le închiriem la munte, așadar feedback-ul a fost eficient și relativ rapid, căci bicicletele au parcurs multe sute de kilometri.

Cu o greutate de aproximativ 800 de grame în dimensiunea menționată în titlu, noile Rapid Rob au o structură similară precum modelul anterior. În fond, nu am fost capabil să-mi dau seama ce s-a schimbat sau ceea ce s-a îmbunătățit. De principiu, este o anvelopă din gama Active Line (peste acestea mai urmează Performance și Evo), așadar un produs entry-level pentru cei care n-au prea mari pretenții cu ce rulează. Vestea proastă este că Schwalbe ne povestește despre această anvelopă că ar fi una dedicată pentru Cross Country. Vestea bună este că atâta timp cât acest Cross Country are loc pe poteci de pădure, lucrurile sunt în ordine. Compound-ul simplu atârnă destul de greu la cântar, iar talonul este de sârmă. Totodată, nu sunt tubeless ready deci pot rula la o presiune de minim 1.8 bar, adică nu chiar mică.

Dat fiind compound-ul relativ dur, viteza de rulare este mare, iar durabilitatea crescută. Ce nu poate să facă este să ofere un oarecare confort și nici o aderență prea grozavă, fie că vorbim despre reprize de frânare sau de viraje abordate în viteză. Cu toate acestea, ca o veste bună, se descurcă mai bine decât anvelopele de XC cu crampoane mult mai mici. Asat așa, ca o consolare amară.

După 4 luni de exploatare anvelopa deja avea semne de uzură la crampoanele centrale, chiar și pe cele laterale. Nu că s-ar fi frânat prea mult cu ele, însă un e-bike cântărește cam cu 10 kg în plus față de o bicicletă obișnuită, ceea ce ajunge să se cunoască în timp. Pe de altă parte, dacă rider-ul cântărește 100 de kg, rezultatul ar putea fi chiar mai rău.

După aproximativ 600 de km rulați pe e-bike, anvelopa arată cam așa. Doar pe off-road. Și nu pe off-road simplu.

Pe scurt, noile Rapid Rob fac ceea ce trebuie să facă pentru prețul propus. Oferă o protecție decentă, cântăresc rezonabil pentru o anvelopă entry-level și oferă o aderență la limita acceptabilului pe munte. Pe potecile de pădure acestea se vor simți mai în largul lor, căci acolo nici nu prea ai unde să forțezi virajele (mă gândeam spre exemplu la Pădurea Băneasa), dar la nivel de confort nu sunt prea grozave, poate doar pe asfalt. Altfel spus, judecând după toate aceste mențiuni și comparând-o cu o anvelopă din gama Evo, este clar că prețul subminează beneficiile și toate pretențiile devin de fapt irelevante. Ceea ce se cam întâmplă cu majoritatea anvelopelor entry-level, doar că aceasta vine cu un mic plus de calitate extra.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma