Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe G-One Bite Evolution 700x38C (2020)

Trebuie să recunosc că mereu am fost pasionat de anvelopele de ciclocros și evident, mai nou, pasiunea mea s-a dus înspre cele mai late, de gravel bike. Mi s-au părut mereu mici bijuterii, înguste, aparent fragile, cu crampoane mici de tot în comparație cu cele grandioase de pe MTB. În același timp însă, chiar așa subțiri, mereu sunt extrem de capabile și uneori, pe anumite suprafețe, chiar mai capabile decât rudele lor balonate.

Pasiunea asta m-a făcut să remarc destul de bine și evoluția acestora în timp. Dacă la început producătorii încercau să imite cumva modelele de MTB la o scară mai mică, sperând să obțină același efect, în ultimii ani, de când gravel bike-ul a făcut să explodeze pasiunea pentru roțile înguste, au început să apară modele specializate, concepute direct pentru această disciplină. În același timp, aceste anvelope de fuziune între două lumi au beneficiat de inovațiile din ambele domenii, șosea și munte, ajungând azi să fie extrem de inovatoare, performante și confortabile!

Din această nouă generație de anvelope înguste de off-road face parte și Schwalbe G-One Bite, o variație a seriei de succes G-One care oferă profile adaptate pentru diverse situații, toate construite pe baza acelorași crampoane perfect circulare ce sunt destul de originale și pe care nu îmi amintesc să le fi văzut folosite prea des înainte. Parcă era un model, Maxxis Larsen MiMo, destul de diferit dar și vechi pe piață. Putem să bănuim că a fost o sursă de inspirație pentru cei ce au proiectat seria G-One, deși e departe de a fi o certitudine.

Am primit la redacție un set de G-One Bite în dimensiunea 700x38C, varianta foarte aderentă a seriei, cu scopul de a echipa corespunzător gravel bike-ul Specialized Diverge, care a fost folosit la filmările video-ului ”Nu te mai uita după gondolă!”. Deoarece Diverge a avut de parcurs un traseu de MTB destul de serios, Fairy Trail de la Sinaia, a fost nevoie de tot ce e mai bun. Însă după ce bicicleta s-a întors la distribuitor cu anvelopele ei originale intacte, G-One Bite le-am preluat eu, fiind posesorul unui gravel bike clasic din oțel. Dacă nu ai văzut video-ul din Sinaia, uite-l aici, impresionante cauciucurile, nu?

Acum ele nu mai trăiesc atât de ”periculos” și sunt folosite de mine în turele mele prin pădure, prin parc și pe câmp, ture în general de relaxare și cu puține excese sportive. Montate pe vechea mea Kona HeiHei, fostă city bike, fostă ciclocros, actualmente gravel bike, ele s-au potrivit la fix în cadru cât să nu frece, dar nu au lăsat loc și de aripi de protecție complete.

Anvelopele sunt versiunea de top Evolution Line. Sunt ușoare (480 g), rezistente, din țesătură de kevlar foarte fină și, bineînțeles, sunt compatibile tubeless. Compusul de cauciuc folosit este Addix Speedgrip, care oferă un echilibru bun de rezistență mică la rulare și aderență, dar cu un accent spre eficiență!

Profilul e format din mici crampoane circulare de dimensiuni relativ identice, dar cu crestături diferite. Pe mijloc, crampoanele sunt mai dese și au o tăietură care le dă o pantă ce dă și direcția de rotație recomandată (deși nu pare la prima vedere, profilul nu e simetric). Tot pe mijloc, crampoanele au un șanț transversal pentru aderență. Rezultatul e o aderență bună dar și un rulaj excelent. Pe margine, crampoanele sunt mai rare, nu mai au pantă iar crestătura devine longitudinală. Partea aceasta are rolul de stabilitate în viraje.

Din păcate am folosit anvelopele cu cameră, deci fără să beneficiez de întreaga lor performanță, pentru care ar fi trebuit montate tubeless. Totuși, am rămas impresionat de faptul că G-One Bite nu sunt niște anvelope de compromis, medii, ci ele efectiv excelează chiar și în capetele domeniului lor de utilizare.

Pe asfalt, fără să exagerez deloc, impresia este cea a unor anvelope slick, fără crampoane. Bicicleta rulează fin, cu pierderi minime iar zgomotul e insesizabil.

Pe offroad aderența e uimitoare și ține până în capătul gamei de teren pentru care sunt concepute: suprafețe foarte ude, dar fără noroi. Am testat anvelopele de pe pământ uscat până la zăpadă și noroi ușor și sunt impresionante. Exact ca în teorie, aderența începe să se piardă odată cu apariția noroiului serios, însă chiar e nevoie de condiții foarte potrivnice. Pe 95% din ceea ce putem întâlni prin pădure de exemplu, anvelopa e exemplară, iar pe restul de 5% să zicem că e doar bună, având din când în când mici ezitări în tracțiune, dar nimic ieșit din comun, să nu poată fi controlat.

Concluzie

Schwalbe G-One Bite sunt niște anvelope excelente pentru orice bicicletă din categoria gravel, cross sau city bike (deși pentru ultimele poate e nevoie de ceva mai solid). Nu sunt anvelope care să ofere un compromis între asfalt și offroad ud, ele oferă pur și simplu performanță pe ambele suprafețe și pe orice se află între ele. Totul combinat cu calitatea senzațională cu care ne-a obișnuit marca premium Schwalbe fac ca G-One Bite să fie clar printre cele mai bune anvelope folosite de mine vreodată. Și nu am avut ocazia să le duc încă la limită…

Importator: CrossBike

Preț recomandat: 299 lei

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma