Categorii: AnvelopeRotiTeste

Onza Canis 29er (2014)

Onza Canis este un canditat mai vechi în catalogul nostru de teste, însă de data aceasta a trebuit să vedem ce poate versiunea concepută pentru roțile de 29 de inch, ușor îmbunătățită. Ușor? Aș spune mai degrabă mult îmbunătățită, căci diferențele dovedite pe traseu au fost superioare modelului pentru roțile de 26 de inch pe care l-am avut la test în urmă cu un an. Revenind la modelul de față, am avut la dispoziție formatul 29×2.25 inch, pliabile cu compound-ul botezat de Onza, RC2 și cu o carcasă ce oferă o densitate de 120 TPi.

Caucicul este de calitate și totodată destul de moale încât să ofere multă aderență. Și nici nu putea fi altfel ținând cont că vorbim despre versiunea de top a acestui model. Oferă o aderență surprinzător de bună în viraje, în ciuda crampoanelor laterale de dimensiuni medii. Zona centrală permite o rulare rapidă pe teren accidentat, mai puțin pe asfalt, iar când vine vorba de cățărări aceasta nu ezită să lipească roata de spate de sol și să scoată ce-i mai bun din efortul pe care tu-l depui pedalând. Prin urmare, am rămas impresionat de aderența oferită chiar și pe porțiunile mai dificile, de pământ. În condiții de umezeală, Canis îți permit să mergi cu viteză până la o anumită limită, dar pentru o anvelopă de Cross Country, aceasta este destul de permisivă. Chiar și la frânările pe porțiunile foarte înclinate, această anvelopă contribuie la oprirea bicicletei în timp util.

Spațiile destul de mari dintre crampoane sunt responsabile pentru o curățare mai bună a anvelopei după ce scapi de porțiunile de noroi și nici nu aruncă pietre de mici dimensiuni de pe traseu către down-tube-ul cadrului.

În versiunea cu 120 TPi, anvelopa beneficiază de o viteză de rulare mai bună însă nu oferă în teorie o protecție atât de bună pentru eventualele pene de cauciuc. Chair și așa nu am avut nicio problemă, rulând cu presiuni diferite, între 1.8 și 2.8 bar (maxima admisă de jantă).

Greutatea de 695 de grame nu este foarte mică, dar avantajele pe care le oferă această anvelopă, m-au făcut să uit repede de această caracteristică. Sunt perfecte pentru bicicletele de Cross Coutry sau All Mountain, elvețienii nefăcând altceva decât să ne arate că există alternative excelente la anvelopele produse de nemți (vezi Schwalbe sau Continental). Iar costul de 190 lei/bucată este cât se poate de acceptabil gândindu-ne la concurență.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • O alternativa mai buna pe care ati omis-o o constituie maxxis ikon, eventual varianta exo, +/- TR

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma