Categorii: AnvelopeRotiTeste

Maxxis Ardent Skinwall 29×2.25 (2017)

Am dus dorul ani buni acestor anvelope retro, Skinwall, însă într-un final producătorii par să se conformeze doleanțelor celor blocați în trecut și revin cu o gamă specifică pentru nostalgici. Este și cazul celor de la Maxxis, care au lansat noua anvelopă Ardent, în versiunea Skinwall.

În fine, Ardent-ul nu este chiar o anvelopă nouă, mă refeream doar la varianta de față, căci în rest, carcasa este similară oricărei alte versiuni. Construcția cu crampoane de dimensiuni medii pe partea centrală, dispuse în formă de V și ceva mai pronunțate pe laterală au rolul de a oferi tracțiune pe urcări, viteză bună de rulare și aderență în viraje. Ceea ce se și întâmplă, căci mixul de gumă de la Maxxis, după cum deja știm, este unul de calitate. În plus, sunt și confortabile.

Nu reprezintă versiunea de top a acestei anvelope, în schimb este pliabilă și vine cu un mix de gumă care oferă performanțe mai mult decât rezonabile, pe uscat și pe umed. Le-am testat doar în zile însorite și la câteva ore după ploaie, situații în care mi s-au părut foarte aderente. În noroi însă nu se descurcă prea grozav, iar în ceea ce privește rezistența la o eventuală pană de cauciuc, pot spune că m-am descurcat de minune cu presiunea de 2.0 bar (chiar dacă 2.5 bar este minimul recomandat).

Singura problemă reală cu aceste anvelope este sidewall-ul, care evident, nu este atât de rezistent precum cel al unei anvelope normale, iar după câteva mii de km există riscul ca pereții laterali să capete niște dungi care deranjează privirea. Altfel, trebuie doar să ai o bicicletă cu care să se potrivească coloristic, iar atunci toți te vor vedea ca pe un adevărat admirator al anilor 90.

Nu știu dacă am nimerit-o coloristic vorbind. Dar pe traseu mi-a păsat mai mult de performanțe, care se ridică evident la așteptări.

Prețul este de asemenea cât se poate de decent, de 149 de lei, iar greutatea de 722 de grame una acceptabilă, dat fiind faptul că nu vorbim aici despre tehnologie de vârf. Prin comparație, această anvelopă este un all-rounder care ia în colimator X-King-ul de la Continental sau Racing Ralph-ul de la Schwalbe, însă vine cu o amplasare mai agresivă a crampoanelor, care sunt o idee mai mari. Totodată, este și cea mai grea dintre ele, însă fără a venit cu o protecție suplimentară pentru pereții laterali. Așadar, aflăm că baba suferă la frumusețe, deci tu va trebui să rulezi la o presiune mai mare sau va trebui să ai grijă să nu o troznești într-o piatră. Altfel, această anvelopă mi-a plăcut din toate punctele de vedere, dar recunosc, asta este o afirmație subiectivă. Tu va trebui să judeci obiectiv după cele menționate mai sus.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma