Frâne Sram Code ULT Stealth (2023)

Am folosit ceva timp noile Code-uri de la Sram, iar în acest articol o să vă spun și care sunt concluziile. De menționat din capul locului ar fi greutatea mea, de 68 de kg și a bicicletei, de aproximativ 15 kg. Și faptul că am utilizat aceste frâne cu discuri de 220mm pe față și 200mm pe spate. Un setup de discuri care ar putea să pară un overkill mai ales pe coborâri mai lejere, însă am ajuns la concluzia că un plus de putere la frânare nu strică absolut niciodată, asta dacă ești pregătit să suporți niște grame în plus date de discurile mai mari și dacă furca ta permite instalarea unui disc atât de mare.

Aici se vede foarte clar cât de apropiată este maneta de ghidon.

Instalarea s-a făcut rapid, mai ales că pentru frâna spate am păstrat conducta prin cadru. S-a montat maneta și etrierul, s-a făcut aerisirea și gata treaba. Ce este marcant la acest frâne: design-ul. Sunt departe de Code-urile vechi, care până la urmă nu erau nici ele frâne deloc rele, însă design-ul este cu totul altceva, mai ales că în prezent maneta este mult mai apropiată de ghidon. Au spus mulți că acele conducte pot lovi ghidonul în timpul mersului și că produc zgomote însă în cazul meu nu a fost niciun moment vorba despre asta. Dacă le montezi cum trebuie, tai conducta cum trebuie, atunci totul va fi bine.

Și aici sunt toate reglajele, la vedere.

Reglajele au rămas aceleași: distanța manetei față de ghidon via șurub instalat pe manetă și reglajul plăcuțelor față de disc, via o rotiță aflată pe corpul manetei. Modulația este excelentă, puterea de frânare este mare cu discurile mari, una peste alta la nivel de performanță nu am sesizat diferențe semnificative față de modelul anterior. La nivel de teste de laborator făcute de publicații care au la dispoziție așa ceva, ni se comunică faptul că sunt o idee mai puternice decât varianta anterioară și de asemenea, tot o idee, mai puternice decât varianta Silver. Ceea ce înseamnă că atunci când bugetul este mai important, poate ar trebui luat în calcul achiziția modelului mai ieftin. Desigur, nu arată la fel, dar dacă nu ai nevoie de bling-bling o să fie suficiente și Code Silver.

Etrier foarte bine lucrat și cu extra bling adăugat.

În condiții de umidtate se descurcă de asemeena bine, sunt mai zgomotoase, însă maneta poate să devină și ea mai alunecoasă. Ținând cont că nu mi se pare că are cea mai bună retenție în capăt – pentru deget – va trebui să le acționezi un pic mai concentrat la ceea ce faci.

Pistoanele nu sunt imense, dar își fac treaba corespunzător.

Posibil să nu fi sesizat diferențe mari la performanță între acestea și modelul anterior deoarece Sram nu a modificat foarte mult partea internă, s-a lucrat mai mult pe imagine, putând să invoc aici și design-ul etrierului, care arată… ăhmmm… scump. Comparat cu alte frâne, spre exemplu XTR-urile sau Magura MT7, lever feel-ul și modulația sunt diferite, însă puterea de frânare este undeva tot pe acolo, cu mențiunea că manetele de la Magura mi se par cele mai triste în toată această comparație. În orice caz, Shimano este pentru oameni practici, Sram pentru cei care vor un set de frâne care să-și facă treaba dar să arate și bine, iar pentru asta va trebui să fii pregătit să plătești niște bani în plus.

Greutate: 297 grame fără disc
Preț recomandat: 320 euro/bucata (preț recomandat de raft – pot fi găsite și mai ieftin pe diverse site-uri)

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma