Categorii: Pedale

Test – pedale automate BikeFun Dual Trap

Nu toata lumea foloseşte acest tip de pedale însă trebuie să ne credeţi pe cuvânt când vă spunem că merită să le încercaţi. Merită pentru că vă îmbunătăţiţi randamentul la pedalare poate chiar şi cu 50%. Este drept că trebuie puţin exerciţiu la început, poate vor exista şi câteva căzături însă într-un final, dacă îţi place ideea, vei vedea că nu mai poţi pedala fără ele. Ca să nu mai spunem că la un concurs, atunci când fixezi picioarele în pedale este ca şi cum ţi-ai pune centura de siguranţă în maşină. Devii una cu bicicleta şi obţii controlul, randamentul şi manevrabilitatea maximă.

Pedalele BikeFun Dual Trap testate fac parte din categoria pedalelor automate pe care le recomandăm. Sunt complet compatibile cu sistemul Shimano fapt care le oferă un mare avantaj întrucât nu trebuie să cauţi plăcuţe speciale funcţionând cu toţi pantofii tăi de ciclism pe care ai instalate plăcuţe Shimano.

Pachetul conţine pedalele, plăcuţe pentru pantofii de ciclism, şuruburile de instalare şi instrucţiunile de instalare. Practic tot ce ai nevoie pentru a le monta fără nicio problemă.

Pedalele nu sunt cu mult deosebite faţă de Shimano pe care le concurează şi dispun de reglajul pentru „tăria” arcului. Astfel poţi regla cât de uşor sau greu să scoţi piciorul din pedală. Dacă eşti începător în domeniul pedalelor cu prindere SPD atunci aceste pedale îţi permit să ajustezi o tensiune mică a arcului pentru a scoate piciorul din pedală foarte uşor. Spre exemplu urmează să cazi şi tragi involuntar de picior să te sprijini. Pantoful va ieşi singur foarte uşor.

În schimb dacă eşti avansat şi în plus participi la un concurs atunci poţi regla pedalele să elibereze mai greu pentru ca randamentul tău de la picior la pedala să fie transmis mai eficient. Ajustarea şurubului de reglaj se face în trepte pe care le simţi la mână. Aşadar poţi regla exact fiecare şurub în parte şi la fel pentru toate. În total sunt patru, câte unul pentru fiecare parte a pedalei.

Greutatea pedalelor BikeFun este un atu faţă de echivalentul de la Shimano. În timp ce Shimano PD M520 cântăresc 357 grame perechea, pedalele BikeFun au doar 326g. Desigur, diferenţa nu este mare, dar sunt totuşi mai uşoare.

În teren s-au comportat exemplar, iar reglate să ofere o tensiune medie la prindere, pedalele nu au dat nici un rateu. Traseele folosite pentru testul acestor pedale au avut şi mult noroi. Dacă anvelopele bicicletei le mai poţi proteja de noroi, luând bicicleta în spate pe porţiunile cu noroi lipicios, pantofilor nu ai ce să le faci şi implicit plăcuţelor din talpă. Talpa pantofului se va încărca negreşit cu noroi.

Important este mai departe cum reuşesc acum să clipseze de pedalele care, teoretic, nu au prea mult noroi pe ele. În cazul de faţă pedalele Bikefun s-au fixat foarte bine de plăcuţe. Este drept că s-au prins mai greu atunci când plăcuţa abia se mai distingea în talpă din cauza noroiului, însă cu puţină insistenţă se fixau.

Nu este totuşi surprinzător întrucât mecanismul pedalelor este aerisit şi nu presează prea tare noroiul acumulat în talpă. De fapt mecanismul seamănă mult cu cel al pedalelor Wellgo şi nu aş fi surprins ca marca din spatele pedalelor BikeFun să fie chiar Wellgo ceea ce ar însemna un mare plus pentru fiabilitate.

Preţul pedalelor BikeFun Dual Trap nu este cel mai mic de pe piaţă, în comparaţie cu pedalele din categorie similară, însă greutatea redusă, fiabilitatea şi utilizarea pozitiva în noroi totuşi le recomandă a fi bune.

Preţ la data realizării testului: 219 lei
Producător: BikeFun

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma