Cu puțin timp în urmă am testat și am publicat părerile noastre despre noile anvelope de cursieră mult așteptate Continental GrandPrix 5000 în varianta lor standard clincher. Datorită însă a faptului că eu merg de ceva ani pe cursieră pe anvelope Tubeless fiind deja convins de avantajele acestui sistem, am cerut la Sprint Sports, importatorul oficial a produselor Continental pentru biciclete în România, să ne trimită și un set de GrandPrix 5000 TL, adică varianta tubeless, tot în dimensiunea 700x25mm. Entuziasmul când le-am primit a fost foarte mare, deoarece testele făcute în laboratoare independente arată faptul că 5000 TL s-ar putea să fie cea mai performantă anvelopă de cursieră de pe piață. Cu siguranță cei de la Continental și-au dat silința să reușească acest lucru, însă asta nu e o concluzie pe care noi am putea să o tragem acum, doar timpul o va spune!
În mare parte ce am prezentat la modelul standard rămâne valabil în legătură cu o materiale, profil și concept. O să vedem ce ne aduce în plus varianta tubeless…
Pe de altă parte, testele independente arată că greutatea adăugată pentru a crește rezistența și etanșeitatea anvelopei nu au împiedicat GrandPrix 5000 TL să fie al doilea cel mai performant model testat de cei de la bicyclerollingresistance.com, pe locul 1 fiind doar modelul Vittoria Corsa Speed (open tubular) care este o anvelopă exclusiv de competiție, cu o greutate de 225 grame și o grosime de 1.7 mm față de 2.8 mm în cazul nostru, deci o anvelopă exclusiv de competiție. Surprinzător, 5000 TL a ieșit mai rapid în test chiar și decât modelul de competiție Continental GrandPrix TT!
Continental spune că greutatea mai mare se datorează și faptului că 5000 TL sunt anvelope tubeless reale, nu tubeless ready, ele neavând nevoie de lichid pentru a fi etanșe. Deci practic pentru a economisi diferența de greutate se poate folosi foarte puțin lichid sau chiar deloc. Am fost extrem de nerăbdător să testez asta, așa că le-am umflat la 7 bar pe ambele, una cu 30 g de lichid și una complet fără și le-am lăsat peste noapte. Dimineața presiunea era neschimbată, pierderi zero. Am pus apoi 30 g de lichid și în a doua roată, pe motiv de siguranță în caz de pană.
Am parcurs bucăți destul de urâte, câțiva km de drum neasfaltat, zone pe unde cu alte anvelope am avut probleme de rezistență, dar cu 5000 TL nu am făcut nicio pană. Poate fi și noroc, dar cu siguranță pot spune că este o anvelopă extrem de robustă. Nu e totuși una de scos des pe offroad, pentru asta există de exemplu GrandPrix 4Seasons. Cu aderența excelentă în viraje și pe ud m-am obișnuit deja de la modelul standard iar cel TL se ridică la aceleași standarde înalte.
Una peste alta, iată care e în acest moment topul 5 al anvelopelor de șosea în funcție de rezistența de rulare conform testelor de pe pagina mai sus amintită, destul de apreciată de toată lumea – rezultate ce spun multe despre noua anvelopă germană!
Vittoria | Corsa Speed (open TLR) | 7.7 W |
Continental | Grand Prix 5000 TL | 8.3 W |
Vittoria | Corsa Speed (tubular) | 9.1 W |
Continental | Grand Prix TT | 9.9 W |
Continental | Grand Prix 5000 | 10.0 W |
Concluziile le puteți auzi și în video-ul de mai jos:
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…