Nu multe au fost bicicletele pe care le-am primit anul acesta și au stârnit multă admirația din partea trecătorilor. Cheetah este una dintre ele și surprinzător, chiar nu mă așteptam la atâtea reacții pozitive. Rețeta este aparent simplă: o bicicletă albă cu un design foarte curat, completat de câteva elemente portocalii, în special de anvelope. Toate acestea reușesc să atragă privirile oamenilor ca un magnet.
Acum că am rezolvat partea estetică, o să trecem la alte detalii care fac din această bicicletă un produs interesant. Cadrul spre exemplu, este construit din oțel, iar finisajele sunt peste medie. Există mici scăpări la nivelul top-tube-ului, acolo unde acesta se sparge în alte două țevi. Fiind o bicicletă pentru fete, toptube-ul este foarte jos facilitând accesul pe bicicletă. Furca este de asemenea construită din oțel, iar urechile pentru prinderea roții de spate sunt orizontale.
În ceea ce privește controlul, acesta este foarte agil. Poziția este foarte comodă, spatele stă destul de drept, iar ghidonul are un rise mare, ceea ce contribuie la o poziția mai înaltă a mâinilor. Lățimea ghidonului este suficientă pentru a-ți permite să te strecori prin traficul citadin. Viteza de rulare este de asemenea foarte mare, ceea ce este perfect pentru că nu vei pedala cu mare efort și vei ajunge și foarte repede la destinație.
Roțile, pe cât de spectaculos arată cu jantele înalte și cu butucii portocalii, sunt prinse din păcate cu piulițe, iar demontarea uneia în caz de pană, nu se va putea realiza fără o cheie fixă. De asemenea, doamnele și domnișoarele s-ar putea să găsească schimbarea camerei roții de spate ceva cam complicată, dacă nu chiar foarte complicată. Sistemul de transmisie este un 1×7, oferind suficiente rapoarte pentru deplasarea în oraș, cu ajutorul unui schimbător de pinioane entry-level Shimano Altus. Nu este rapid și nici foarte ferm, însă important este că există! Schimbarea se face cu ajutorul unei manete de tip Grip-Shift, ceva mai comod ca amplasament pe ghidon însă care lasă un spațiu prea mic pentru manșon. Astfel, când ții de ghidon cu mâna dreaptă, jumătate din palmă stă pe maneta schimbătorului.
Mulți dintre clienți ar putea lua mai degrabă în considerare această versiune decât cea single-speed, deoarece îți oferă suficientă libertate pentru a adapta puterea cu care pedalezi la condițiile de drum sau de ce nu, la starea de oboseală. Angrenajul este dotat cu o apărătoare pentru foaie, ca să-ți menții pantalonii curați și este cât se poate de vesel, datorită șuruburilor colorate de prindere a foii.
Frânele de tip clește cu prindere într-un singur punct și manetele provin de la ProMax. Nu oferă reprize de frânări foarte puternice, dată fiind construcția dar și segmentul din care fac parte, însă acționate împreună fac treabă mulțumitoare. Șaua este comodă pe distanțe lungi, iar pedalele oferă suficient sprijin pentru picioare, fiind de tip platformă și foarte late.
Concluzie
Cumulând avantajele oferite de această bicicletă cu prețul de achiziționare de 1.699 de lei, obținem un produs cât se poate de atractiv mai ales dacă punem în calcul și design-ul. Greutatea în schimb nu este chiar strălucită, bicicleta punând pe cântar 13.4 kg. În orice caz, o alternativă cochetă la multe din ofertele marilor și micilor producători prezenți pe piața din România.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…