Cannondale Trail 7 (2021): hardtail pentru plimbări lejere

Cu toții am avut un șoc când am văzut noile prețuri pentru bicicletele comercializate în 2021, creșteri datorate în mare parte transportatorilor și furnizorilor de materie primă. Cannondale nu face excepție de la regulă, iar modelul entry-level Cannondale Trail 7 nu are neapărat un preț de achiziție care să reflecte segmentul din care face parte, dar care, din fericire, are și câteva lucruri de oferit care s-ar putea să-ți stârnească interesul. De precizat este și faptul că gama Trail este oferită cu o echipare superioară – care merge mână-n mână cu geometria, aceasta, alături de forma cadrului, fiind modificate pentru modelele mai scumpe. Asta în caz că dispui de o sumă dublă și nu știi exact ce să faci cu ea.

Pentru cine este această bicicletă?

Prin definiție, o bicicletă cu echipare entry-level, se adresează celor care vor să facă mișcare în natură, pe trasee nu foarte dificile. Desigur, poți duce această bicicletă la limită și pe poteci cu rădăcini sau pietre, însă în acest caz vor avea de suferit atât omul cât și mașinăria mecanică. Pe lângă faptul că vei pune un stres inutil pe corpul tău, în timp (poate unul chiar scurt dacă abuzezi) vor avea de suferit și piesele. Așadar, locul preferat de joacă a lui Trail 7 este poteca de off-road. Un off-road light, fie că se află în pădurea din jurul orașului, fie că este un forestier de munte, important este să nu te aventurezi inutil cu această bicicletă pe unde nu-i este locul. Și pe lângă toate acestea, aș adăuga că poți face toate aceste ieșiri lejere la munte cu badge-ul Cannondale marcat pe cadru.

Pe coborâri, aceasta este ajutată de geometria modernă, care aduce headtube-ul la un unghi de 68 de grade, ideal pentru porțiuni mai abrupte, însă cum menționam mai sus, geometria nu este susținută suficient de echipare. Cu un chainstay de 445mm ai și stabilitatea necesară, mai ales în viraje, iar ghidonul de 720mm cu pipa de 80mm se potrivesc carcaterului acestei biciclete. Pe urcări, este posibil să resimți un pic greutatea de 14.6 kg, însă vestea bună este că bicicleta are o transmisie cu 2 foi și 9 viteze, așadar suficiente rapoarte din care poți alege astfel încât să pedalezi cât mai ușor la deal.

Ce echipare are?

Aici intră în joc măiestria celor care fac infinit de multe calcule pentru a veni cu un produs decent, pe care-l poți achiziționa la un preț decent. În cazul celor de la Cannondale, pentru a stabili costul de achiziie de 3.425 de lei s-au făcut pe alocuri câteva compromisuri. Iar în Anul Domnului 2021, când situația furnizării de componente este atât de dificilă, nu mai este văzut drept compromis faptul că bicicleta are, spre exemplu, o furcă mai slabă, ci faptul că are componente de care nu ai mai auzit până acum prea des.

O să încep cu transmisia, căci se încadrează cel mai bine în cele menționate mai sus. Această oferă reprize de schimbări decente, cu toate acestea va trebui să te obișnuiești cu ideea că acolo jos, nu lucrează un ansamblu Shimano, ci unul format din schimbătoare MicroShift M26L, pinioane SunRace și un angrenaj ProWheel. O echipare pe care cu greu mi-o puteam imagina pe o astfel de bicicletă în urmă cu ceva ani. Însă criza a adus cu sine și o lipsă totală de componente de la Shimano, așadar producătorii au fost obligați să se descurce cu ceea ce mai era disponibil. Altfel, cum spuneam, pentru acest segment, transmisia schimbă decent, este zgomotoasă pe coborâri (căci patina schimbătorului nu este blocabilă), are o viteză de schimbare decentă (arcul schimbătorului nu este prea dur și nici pinioanele nu au prea multe striații care să ajute), iar padelele shifter-ului se pot mișca într-o singură direcție. Vestea bună este că o transmisie Shimano entry-level care ar fi fost montată pe această bicicletă ar fi oferit performanțe similare. 2 foi și 9 viteze satisfac o gamă largă de nevoi, atât pe urcările mai abrupte cât și pe plat, unde ai nevoie de viteză.

Furca Suntour XCT este modelul de intrare al taiwanezilor și nu oferă prea mult confort pe zonele denivelate. Are o cursă de 100mm și reglaj pentru duritatea arcului și cam atât. Persoanele cu o greutate mai mare, de peste 90 de kg, se vor bucura mai mult de performanțele furcii, căci arcurile sunt destul de dure și lucrează mai bine când pui greutate mai mare pe ele.

Frânele sunt furnizate de Tektro, entry-level de asemenea și oferă performanțe acceptabile pe teren drept sau pe coborâri ușoare. Dacă ești decis să dai coborâri mai lungi (exclus cele tehnice), este posibil să observi că frânele se încing mai repede, căci nici discurile de 160mm față-spate nu ajută prea mult. Cu siguranță, în aceste condiții, un disc de 180mm ar fi fost mult mai potrivit pe față.

Roțile sunt construite cu butucii SHimano TX505 care necesită atenție și mentenanță (nu e mare lucru, doar să fiți pe fază să cereți verificarea lor la revizie căci de regulă prind joc), iar jantele sunt duble și construite din aluminiu. La nivel de anvelope am fost suprins de noile Schwalbe Rocket Rick, a anvelopă cu un cramponaj gândit pentru munte și care oferă toată aderența de care ai nevoie dacă folsoești această bicicletă cumpătat. Viteza de rulare este una medie.

De menționat, că alternativ, există versiunea SL din gama Trail, care vine cu un cadru și mai ușor, cu o geometrie mai agresivă și cu o formă schimbată, însă cu un preț mai mare. Trail3 SL spre exemplu, poate fi văzut în filmul de prezentare de mai jos.

Așadar, în concluzie?

Recunosc că prima dată când am aruncat un ochi peste echiparea noului Trail 7 am avut dubii în ceea ce privește componentele MicroShift sau ProWheel. Însă până la urmă, comparându-le cu cele de la Shimano, în special gândind și prin prisma faptului că această bicicleta ar fi putut fi echipată cu Tourney sau maxim Acera, varianta aleasă de Cannondale nu este neapărat una rea. Componentele sunt funcționale și asigură performanța necesară atâta timp cât nu abuzezi de bicicletă pe trasee dificile. Iar asta ne duce exact în punctul din care am pornit: o bicicletă cu un preț de an 2021 de brand premium, orientată către trasee recreaționale.

Plus: Greutate decentă, cadru frumos finisat, suficiente rapoarte pentru munte, anvelope aderente
Minus: disc mic pe față, preț relativ mare pentru echipare
Preț: 3.425 Lei
Dealer Autorizat: StoneFeet

Prezentare video:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • 3500 de lei pentru o echipare complet entry level mi se pare o gluma proasta de-a dreptul. Iar conducta pentru frana spate trasa pe sub top tube mi este de-a dreptul hidoasa. Acum doi ani cadrele Cannondale aratau mult mai bine si preturile erau decente.
    De la Drag cu aceeasi bani iti cumperi o super bicicleta cu transmisie Shimano Deore 2x10 si frane mult superioare, sa nu mai vorbim de cadru.
    Pana si Cube este in stare sa iti ofere o bicicleta cu transmisie Sram SX Eagle 1x12.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma