Testată – Romet Pop Art [2016]

Mersul pe bicicletă în oraş devine din ce în ce mai popular în ciuda faptului că încă nu există suficientă infrastructură dedicata. Totuşi varietatea mare de opţiuni pentru biciclete şi, mai ales, preţurile din ce în ce mai accesibile, fac ca acest mod de deplasare în oraş să câştige teren de la an la an.

Din categoria bicicletelor cu un preţ foarte bun este şi acest Romet Pop Art, o bicicletă de oraş cu cadru din aluminiu. Când am văzut-o în catalog şi am aflat că va sosi la redacţie pentru test mi-a plăcut cum arată şi m-am bucurat că nu urmează să mă „chinui” cu o bicicletă obişnuită, clasică, de oraş. Însă nu-mi făceam prea multe iluzii aşteptându-mă în primul rând să fie foarte grea, datorită preţului mic şi al faptului că bicicletele de oraş nu sunt în general uşoare.

Însă surpriza a fost plăcută când am ridicat-o în mâini şi am simţit că mă încordasem prea tare. Noi am măsurat 16,68 kg. Nu este o greutate mică, dar este foarte bună pentru un city bike pe care poate mai trebuie să-l urci câteva trepte din când în când.

La modul general bicicleta are un aspect foarte ok şi plăcut privirii. Culoare bej i se potriveşte şi nu este deloc monotonă. Sudurile sunt atent realizate şi oferă un sentiment de încredere contribuind la aspectul îngrijit.

Bicicleta este dotată din start cu toate accesoriile necesare pentru a fi folosită drept o bicicletă funcţională de oraş: lumini faţă-spate, dinam în butuc, schimbător de viteze în butuc, aripi, protecţie lanţ, portbagaj spate, cric.

Cadrul este special, aşa cum spuneam şi la început ţeava dubla downtube dispune de o formă deosebită. Nu oferă bicicletei o rigiditate crescută sau alte specificaţii mai bune însă simplul fapt că Romet a optat pentru această formă concavă în locul ţevilor clasice cu secţiunea oval sau cerc, arată că firma a dorit să iasă în evidenţă.

Manşoanele şi şaua sunt fabricate din piele maro sintetică. Culoarea se asortează cu restul bicicletei, iar confortul oferit este foarte bun. Manşoanele sunt moi, iar şaua lată oferă susţinere excelentă pentru drumurile prin oraş, indiferent cât de lungi ar fi. Alături de manşoane şi şa, şi protecţia pentru lanţ are o culoare asortată cu cele două.

Transmisia bicicletei este una simplă şi eficientă. Este vorba de un schimbător intern Shimano Nexus cu 3 viteze amplasat în butucul spate. Cele 3 viteze sunt mai mult decât suficiente. Cea mai mică este utilă pentru când mergi încet pe trotuar în timp ce cauţi magazinul sau cafeneaua unde ai întâlnirea, în timp ce treapta cea mai rapidă este suficientă pentru o viteză de peste 25 kmh cu care ţii pasul cu traficul aglomerat urban.

Oprirea este asigurată de cele două frâne, în faţă pe jantă şi în spate în butuc. Din nou, datorită preţului mic, mă aşteptam la o frână faţă slabă care nu doar că este ineficientă, dar şi necesită o forţă mare de apăsare că obţii ceva. Însă şi de data asta aşteptările mi-au fost întrecute, frâna fiind extrem de eficientă şi necesitând doar o mică forţă în mână pentru acţionare. Frâna spate, de tip torpedo, este asigurată de butucul Shimano Nexus despre a cărui fiabilitate foarte bună nu mai sunt prea multe de spus.

Vizibilitatea bicicletei şi vizibilitatea biciclistei pe timp de noapte este bună. Bicicleta este dotată cu dinam Shimano în butucul faţă, dinam care alimentează luminile faţă-spate integrate. Dacă cumva nu funcţionează, bicicleta dispune şi de catadioptri care ţin locul luminilor până când acestea devin funcţionale.

Pentru transport noua Romet Pop Art dispune de portbagaj spate pe care se poate instala o pereche de coburi pe laterale sau un coş mare deasupra. Portbagajul este de tipul celor optimizate pentru instalarea de coburi având o suprafaţă laterală de susţinere mai mare decât portbagajele normale, mai ieftine.

Anvelopele sunt şi acestea optimizate pentru rulaj rapid pe asfalt. Centrul este continuu, pentru viteză mare fără efort, în timp ce lateralele prezintă striaţii specifice modelului care oferă aderenţă sporită pe viraje.

Aşa cum spuneam şi mai devreme, confortul este foarte ok. Poziţia este dreaptă şi comodă. Este total diferită faţă de poziţia şi geometria unei cursiere sau mtb, unde totul este optimizat pentru viteză şi mai puţin pentru confort. Dar si la Romet Pop Art viteza este mai mult decât decentă, dacă trebuie să ajungi undeva şi eşti în întârziere, însă pe primul plan a fost pus confortul.

Dacă ar fi să găsim un nod în papură am putea spune că bicicletei îi lipseşte antifurtul integrat pentru roata spate şi faptul că tija de şa este fixată cu prindere quick release lucru care înseamnă că şaua poate fi furată uşor. Însă aceste două aspecte pot fi uşor remediate. Pentru antifurt poate este mai bine că nu are obligându-l pe proprietar să investească în ceva de calitate.

Totuşi atuul cel mai mare al acestei biciclete este preţul mai mult decât accesibil raportat la tot ce oferă, de la accesorii la randament şi confort. Ne-a plăcut această bicicletă şi o recomandăm.

Importator: biciclop.eu
Preţ la data redactării testului: 1.099 lei

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma