Categorii: Biciclete pliabile

Test – Romet Wigry 8

Bicicletele pliabile sunt destul de căutate în ziua de azi, când multă lume a început să folosească bicicleta pentru drumul la serviciu. Pentru această activitate, și câteva în plus cum ar fi întâlnirile în oraș cu prietenii, plimbatul în parc sau mersul la cumpărături, pliabilele nu au concurență.

Romet Wigry 8 este una din cele mai bune variante de pliabile de la ora actuală. Este echipată din start cu absolut tot ce este nevoie pentru a nu mai fi nevoie de investiții ulterioare. De asemenea, prețul este unul din cele mai bune opțiuni. Romet, ca marcă, poate nu îți spune mare lucru. În ciuda numelui familiar, marca nu este românească ci poloneză. Însă tocmai acest fapt îți oferă garanția unui preț mai mic, calitatea rămânând la un nivel foarte ridicat.

Cifra 8 din numele modelului semnifica numărul de viteze cu care bicicleta este echipată. Romet Wigry dispune de un butuc spate Shimano Nexus cu 8 viteze. Este suficient pentru orice zonă urbană din România, fie că este la deal, munte sau câmpie.

Cele mai mici viteze sunt suficiente pentru a urca inclusiv Transfăgărășanul, nu că am fi încercat, sau pentru a pedala în pas cu pietonii pe trotuar. Iar cele mai rapide viteze sunt bune pentru a ajunge la serviciu la timp, în pas cu traficul motorizat.

Celălalt butuc de la Wigry, cel de pe față, este echipat cu dinam integrat. Implicit bicicleta dispune din fabrică de lumini față și spate. Așadar nu mai ai probleme nici dacă faci ore suplimentare la serviciu și te întorci acasă seara sau noaptea. Luminile sunt AXA. Așadar și aici avem calitate. Stopul spate dispune inclusiv de acumulator integrat. Dacă farul se aprinde doar când ești în mișcare, stopul rămâne aprins și când ești oprit. Util când ești în trafic la stop.

La capitolul „echipat din start cu de toate” avem la Wigry 8 și apărătoarele, de lanț și de roți. Așadar poți merge îmbrăcat la costum pentru că nu îți vei murdări pantalonii de lanț, respectiv dacă este ud pe jos aripile te vor feri de stropii de apă.

La echipare avem și portbagajul spate. Acesta este robust și poate susține inclusiv coburi laterali, însă de dimensiuni mai mici. Limitarea este dată de roțile cu diametrul de 20 inch. Anvelopele sunt și acestea de calitate fiind Michelin cu profil pentru asfalt.

Frânarea lui Wigry este de două tipuri. Pe față avem clasicul v-brake, dar cu maneta la mâna dreaptă fapt care te poate încurca puțin la început dacă ești obișnuit cu mtb-urile sau cursierele, cu componente de la Promax, în timp ce pe spate avem frână în butucul Shimano Nexus. Personal nu sunt adeptul frânei în butuc. Este eficientă însă în oraș este mai dificil de folosit pentru că la oprirea la stop spre exemplu, trebuie să fii atent cum rămâne pedala poziționată pentru a pleca ușor de pe loc. Asta pentru că la butucii cu frână integrată nu poți pedala înapoi să-ți potrivești pedala.

Manșoanele sunt ușor ergonomice. Asta înseamnă o susținere mai bună a palmei pe ghidon. Având în vedere că în oraș distanțele pedalate nu sunt așa mari, nu era neapărat nevoie de această caracteristică. Însă ținând cont că prețul bicicletei nu este crescut din această cauză, manșoanele ergo sunt o adiție binevenită.

Șaua DDK este confortabilă. Este mult mai lată în comparație cu ce avem pe un mtb sau cursieră și poate unii dintre voi veți fi tentați să o schimbați cu ceva mai sportiv. Însă modelul este potrivit pentru destinația bicicletei. Nu este nevoie să fie mai mică sau mai ușoară, pentru că ar crește prețul bicicletei. În schimb ceva confort în plus este de apreciat, mai ales că în oraș în general pedalăm cu pantaloni fără bazon.

Legat de greutate, bicicleta am cântărit-o la 14,79 kg. Privit așa, fără să comparăm cu altceva, pare mult. Un mtb la 15 kg e considerat greu. Însă pentru o pliabilă de oraș este acceptabil. Desigur nu strică să ai o greutate cât mai mică, însă trebuie menținut un echilibru care să atragă. Cu cât o bicicletă este mai ușoară ea devine mai scumpă. Apreciez ca Wigry 8 oferă un compromis bun.

Plierea este bună și oferă bicicletei dimensiuni reduse. Un mic dezavantaj este faptul că pentru a fi pliată complet și corect trebuie modificată înălțimea ghidonului. În general plierea unei astfel de biciclete nu necesita modificări de geometrie. Tot ce trebuie să faci este să desfaci cele 2 sau 3 balamale și să execuți plierea. Totuși această modificare necesară la Wigry nu este un capăt de țară. După ce o depliezi poți foarte ușor să revii la înălțimea dorită a ghidonului.

Dimensiunile, când bicicleta este pliată, sunt de 65 cm înălțime, 83 cm lungime și 40,5 cm lățime. Așadar va intra fără probleme sub birou la serviciu sau acasă. Bonus la Wigry 8 este garanția de 5 ani pentru cadru, 2 ani la piese oferită de importator. Așadar încă o bilă albă pentru Romet.

Pe traseu, în oraș, m-am simțit bine pe bicicletă. Un avantaj îl oferă schimbătorul spate integrat în butucul Shimano Nexus, pentru că la stop poți schimba într-o treaptă inferioară dacă culoarea roșie te-a prins într-o viteză mare. Confortul este bun, iar pentru un traseu de 5-15 km geometria bicicletei este foarte bună. O poți ajusta în funcție de stilul tău. O poți face în așa fel încât să stai drept, ca pe o bicicletă de oraș clasică olandeză, sau îi poți imprima o geometrie ușor sportivă ridicând șaua mai sus și lăsând ghidonul la maxim jos, așa cum am făcut și eu.

Bicicleta mi-a plăcut, iar prețul pe care îl are, o face să fie una dintre cele mai atractive opțiuni de pe piață, dacă nu chiar CEA mai atractivă. Spre exemplu cea mai bună variantă de la Dahon, care este considerat „etalonul” pentru pliabile de oraș, are mai puține viteze și accesorii, iar prețul este mai mare. Iar cea mai bună variantă de la Brompton, care este considerată marca „deluxe” a pliabilelor de oraș, este într-adevăr cu 4 kg mai ușoară, însă are doar 1 viteză și costă de 3 ori mai mult. Nici Oyama, o marcă mai puțin cunoscută, dar și aceasta de calitate, nu se apropie ca preț și echipare de Wigry .

Faptul că Wigry 8 este echipata din start cu tot ce trebuie, plus componente de la mărci cunoscute, cum ar fi anvelopele Michelin, schimbătorul integrat Shimano Nexus, dinamul integrat Shimano Nexus, luminile Axa, fac ca orice investiție ulterioară să fie inutilă. Singurii bani pe care trebuie să îi mai dai sunt pe un antifurt de calitate!

Importator: Biciclop
Preț la data publicării recenziei: 1.869 Lei

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • De ce nu introduceți in comparatie si Btwin? Au Tilt 500 mai ieftin si cu 2 kg mai usoara

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma