Categorii: CursiereNoutati

Vittoria va lansa noile roţi de şosea Qurano 46 tubeless din carbon

Vittoria au prezentat la Eurobike anvelopa tubeless de şosea Corsa Speed de 23 mm, pe o jantă de carbon nemarcată. Se pare că urmează să lanseze pe piaţă un set de roţi tubeless de carbon de cursieră, Qurano 46.

Noile roţi complet din carbon tubeless ready păstrează denumirea de Qurano de la actualele roţi pentru baieu, cu care împart multe caracteristici şi soluţii tehnice şi de care sunt greu de deosebit de la distanţă, cele pentru baieu fiind marcate FCT iar cele tubeless FCC. Jantele au o înălţime de 46 mm în spate şi 42 mm în faţă şi aceiaşi butuci din aluminiu producţie proprie cu 16/21 spiţe aero cu nipluri externe din aluminiu.

Forţele de frânare la o roată clincher de carbon sunt diferite de cele de la una pe baieu, suprafaţa de frânare nefiind aşa mare ca la baieuri. Există un sticker pentru a ajuta la reglarea frânelor pentru a păstra saboţii departe de marginea pe care se prinde anvelopa. Roţile par să fie gata să iasă pe piaţă, deşi nimeni nu doreşte să anunţe o dată exactă pentru acest lucru.

Privite de aproape, noile jante au o margine proeminentă ce pare că a fost prelucrată după producţia de bază şi pe care se potriveşte fix marginea anvelopei. Canalul central este destul de lat şi adânc, astfel că ar trebui să fie uşor de instalat anvelopele cu mâna.

Qurano sunt fabricate cu aceiaşi tehnologie Graphene Plus ca şi modelul pe baieu şi noile anvelope. Amestecul de graphene în răşina folosită o face pe aceasta termoconductivă. Disiparea căldurii de la frânare este o problemă la roţile de carbon deoarece în mod normal răşina funcţionează ca şi un izolator termic. Răşina nouă cu graphene pare să lucreze împreună cu fibrele de carbon pentru a disipa căldura de pe suprafaţa de frânare, chiar şi la frânări puternice.

Tehnologia cu graphene ar trebui să îmbunătăţească şi rezistenţa materialului, ceea ce a permis celor de la Vittoria să folosească mai puţină fibră de carbon, rezultând un set de roţi mai uşoare la aceiaşi greutate. Ca şi la modelul pe baieu, janta spate de 46 mm înălţime este asimetrică şi foloseşte găuri deplasate pentru spiţe (care trebuie acoperite cu bandă pentru folosirea tubeless) şi un perete aproape drept al jantei pe partea fără transmisie. Ca şi lăţime, jantele par tot de 23 mm ca şi cele pe baieu.

Nu se ştie încă de când vor fi disponibile pe piaţă, dar se pare că este vorba de vara lui 2016. Există posibilitatea să apară între timp şi modele cu jantă de 60 şi 84 mm înălţime.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma