Categorii: EvenimenteNoutati

Un șofer a spulberat trei bicicliști britanici în județul Tulcea

Cei care au avut ocazia să dea o raită prin Dobrogea cu siguranță au observat grupurile mari de cicloturiști care vin să viziteze frumoase meleaguri, majoritatea celor care vin pe bicicletă fiind străini, atrași de frumusețile zonei și desigur, de deltă. Din nefericire însă, un cumplit accident s-a petrecut ieri pe drumul național dintre Tulcea și Agighiol, un drum nu tocmai lat care necesită atenție mare din partea șoferilor, mai ales că pe aici circulă și mulți bicicliști.

Nenorocul a făcut ca trei turiști britanici să se afle la locul nepotrivit când șoferul unui BMW Seria 3 se deplasa cu viteză mare și a încercat, conform declarațiilor sale, să evite un camion care ieșea de pe un drum secundar, manevra rezultând apoi în acroșarea celor 3 bicicliști. Din nefericire, unul dintre ei în vârstă de 56 de ani a murit pe loc, ceilalți doi fiind transportați de la locul accidentului cu un elicopter SMURD.

Șoferul de 20 de ani este cercetat acum pentru vătămare corporală și ucidere din culpă. La locul accidentului, martorii l-au pus la punct pe șofer, încercând să-i explice că a circulat cu viteză exagerat de mare și că nu a făcut de fapt nimic pentru a-i evita pe cei trei bicicliști. În acest moment, unul dintre cei doi supraviețuitori se află în stare critică, suferind multiple traumatisme.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Nu se intreaba nimeni de ce numele ucigasului e secret? Stie cneva cate minute de puscarie a facut?

  • Parerea mea e ca macar in primul an de la obtinerea permisului ar trebuii sa se interzica conducatorului auto sa manevreze autoturisme ce au peste 100cp. Am vazut acum ceva timp odrasla unui cunoscut ce primise un BMW cu multi cai pt ca reusise performanta sa "ia permisul" . Evident ca ..."a3a oara a fost cu noroc". Si amuzant dar si trist era ca proaspatul conducator auto nici nu reusea sa-si parcheze bolidul. Si Stau si ma intreb: Cum dreaq reusesti sa mergi tare cu un vehicul al carui gabarit nu-l cunosti si stapanesti? Dar poate sunt eu mai de moda veche si nu inteleg....timpurile

  • Bmw vs. bicicleta acum cativa ani. Pustiul avea permis de 4 zile. Masina avea cutie automata, era sa ma mai calce o data cand s-a dat jos din masina.
    Numa' zic, ca exemplu personal.

  • Intr-un stat de drept, acest baietas trebuie sa mearga acolo unde ii e locul: la puscarie! Si sa plateasca multi, multi bani drept despagubiri familiilor acelor oameni nevinovati!

  • Cel puțin 163CP la 20ani e jale ! Viteza ucide, clar și o astfel de mașină nu e potrivita pentru un tânăr teribilist, o zic asta din perspectiva unui biciclist posesor de 9 ani de un model similar...

    • Și la 90 de cai și Logan poți ajunge la viteze mari. Nu la fel de repede dar nu asta contează aici. Ce contează este nesimțirea tipic românească, golania de cartier o romanilor pentru care nu mai contează nimic în afara de propria persoana, pentru care respectare unor legi sau a unor norme de bun simț (pentru ca la urma urmei intre aruncarea chistocului de la țigară pe jos și mersul cu 150 km /h în localitate diferența o face doar eventualele urmări) este o chestie pentru fraieri

  • Nu trebuie infrastructura si chiar daca ea ar exista, ea ar fi doar prin sate/orase si prin zonele turistice...

    prin Irlanda si Anglia sunt niste drumuri NATIONALE atat de inguste ca de multe ori NU incap 2 masini normale una langa alta, serpuinde, marginite de garduri de piatra si boscheti de nu vezi inainte deloc...o masina poate sa treaca doar daca cealalta din sens opus se retrage in niste refugii un pic latite... ce sa mai vorbim de piste de bicicletele pe drumurile alea... si circula la greu biciclete pe ele, si soferii ii respecta si depasesc doar cand se poate... si de multe ori se poate depasi un biciclist in siguranta dupa 2-3 km de mers cu 10-15km/h... si nimeni nu claxoneaza, nimeni nu ambaleaza, nimeni nu sicaneaza...

    Nu infrastructra e problema, ci educatia

    • Asa este, cu educatie este problema la noi. Am pedalat multi km si in Muntenegru si in Croatia pe drumuri de toate felurile dar niciodata nu am fost nici depasit la mai putin de 1,5m si nici claxonat.

  • Atitudinea șoferilor vis-a-vis de bicicliști este un subiect care trebuie abordat la nivel oficial. Agresivitatea în trafic reprezintă o cauză importantă a producerii unor accidente grave. În acest context, consider că Poliția Rutieră ar putea face mai mult.

  • Din pacate a devenit un stereotip genul asta de accident. Hai sa privim un pic in perspectiva. Pustii ăștia ies cu carnete luate pe șpăgi și nici școlile de șoferi nu oferă cursuri de calitate. Ideea e sa tratezi cauza care generează astfel de șoferi. Și sa nu uitam ca România nu are infrastructura pentru bicicliști. Eu unul nu ies cu bicicleta pe drumurile publice, tocmai din acest motiv.
    In plus ar trebui facute niște campanii de constientizare privind respectul si atenția pe care trebuie sa le ai fata de toți participanții la trafic. Multumesc,

    • Eu ma simt mai in siguranta facand downhill decat pe sosea. Inca stau sa ma gandesc daca sa iau cursiera pentru ture pe sosea la ce descreierati gasesti. Cu siguranta examenele ar trebui sa fie mult mai dure. Imi aduc aminte de calitatea majoritatii care dadeau examen odata cu mine (eu am dat la 18 ani si am luat din prima ambele probe, pe vremea aceea fiind cu poligon)

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma