Noile roți Bontrager Aeolus Carbon recent lansate parcă anunțau apariția unui nou model al cursierei Trek de cățărare, mereu una dintre cele mai ușoare de pe piață: Emonda. Aceasta e mai ușoară ca niciodată, dar cu îmbunătățiri aerodinamice serioase care o fac mai rapidă în sus și în jos pe munte.
După multe măsurători în tunelul aerodinamic Walter H Beech din Wichita, Kansas, Trek a venit cu un nou pachet de profile aerodinamice pentru tuburi ce salvează până la 183 g de frânare aero. Asta înseamnă cam 60 de secunde pe oră pe plat față de generația anterioară și 18 secunde pe oră la o pantă de 8%.
Cadrul de top Emonda SLR folosește fibre de carbon seria 800 OCLV pentru a păstra greutatea sub 700 g, dar nu se specifică pentru ce mărime de cadru. Acest material premium e cu 30%mai rezistent, ceea ce înseamnă că Trek poate folosi mai puțin material și să scadă greutatea cu 60 g față de modelul din fibre OCLV 700.
Modelele de top primesc încă un avantaj aerodinamic – noul ghidon cu pipă integrată Aeolus RSL.
Acesta se integrează cu rutarea internă a cablurilor de pe Emonda și va salva aproximativ 7 W pentru un ciclist de 65 kg la 45 km/h cu o viteză a vântului de 11 km/h, pe plat.
Rutarea cablurilor le ține pe acestea departe de curenții de aer și de vedere, iar ghidonul OCLV integrează o bază Blendr cu prindere Mono și Duo pentru lumini Ion și computere Garmin.
Chiar dacă modelele Emonda mai ieftine nu includ ghidonul Aeolus, acestea tot sunt compatibile cu sistemul de prindere Blendr, folosind un ghidon și o pipă standard Bontrager.
Managementul cablurilor face ca toate acestea să intre în cadru pe la cuvete și să dispară complet în interior.
Alte noutăți la Emonda includ monoblocul filetat T47. Acesta a fost folosit deja de Trek pe mai multe modele noi și a fost introdus și aici. E compatibil cu toate seturile de rulmenți T47 de pe piață, design-ul păstrând o distanță mare între rulmenții aflați în cadru.
Alături de versiunea SLR, Trek oferă și varianta mai ieftină Emonda SL. Aceasta are toate noutățile aerodniamice ca SLR, dar folosește fibră de carbon OCLV 500 care crește un pic greutatea dar scade din preț.
În ceea ce privește geometria, Trek folosește varianta H1.5 dezvoltată cu echipa Trek-Segafredo. Această geometrie e destul de agresivă și e concepută să pună ciclistul într-o poziție aerodinamică. Deoarece cadrul folosește tija integrată Trek, înălțimea șeii va putea fi modificată doar pe o plajă limitată, în funcție de adaptorul folosit.
Emonda va fi disponibilă într-o mare varietate de echipări, cu grupuri Shimano și SRAM eTap, multe incluzând și noile roți aero din carbon Aeolus. Prețul începe de la 2699$ pentru Emonda SL5 2021 și ajunge la 11.999$ pentru modelul SLR9.
Bineînțeles că există și opțiunea de personalizare Trek Project One, cu noi scheme de culori cum ar fi ICON și KOM.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și în curând pe pagina importatorului în România.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…