Am stat de vorbă cu Constantin Toma, Manager de Proiect Sugaș Enduro, pentru a obține toate detaliile despre cea mai prietenoasă competiție de Enduro din România, Șugaș Enduro.
1.La ce se pot astepta participantii la Sugas Enduro? Cate speciale cronometrare vor exista?Noi îi așteptăm să ne dăm și să ne distrăm 🙂 Sperăm ca Șugaș Enduro chiar să fie cel mai prietenos concurs de enduro din țară. Între terenul natural și ce am construit noi în ultimii ani, au ieșit niște trasee care sunt distractive indiferent de nivelul de dat. Sunt bune pentru începători să prindă curaj și distractive pentru cei mai experimentați să vadă cum se pot juca cu viteza pe diferitele elementele construite.
Apoi, avem shuttle la antrenamente și shuttle după finish – deci deja am ‘tăiat’ vreo 1000m diferență de nivel la pedală dintr-un weekend clasic la concurs de enduro. Peste asta, avem shuttle inclus în ziua de duminică, după concurs. O zi liberă la dat, că până la urmă despre asta este vorba, nu?
2.Cate speciale cronometrare vor exista?
Concursul în sine va avea 5 probe speciale cronometrate. Primele în partea de sus a stațiunii iar ultimele 3 în partea de jos. Finish-ul este la Circuitul de Motocros iar de acolo asigurăm noi shuttle până înapoi în Șugaș Băi la zona de premiere.
3.Care este diferenta de nivel pozitiva pentru transferul la etape?
În total vor fi aproximativ 600 de metri. Primele două vor fi cele mai ‘grele’ cu 230 și 250 metri diferență de nivel, iar ultimele trei sunt de 50, 60 și 20 de metri – https://sugasenduro.ro/informatii.html
4.Shuttle-ul este disponibil doar pentru antrenamentele din ziua de vineri? In ce consta shuttle-ul?
Shuttle-ul va fi asigurat cu dube care vor transfera biciclliști de la punctul de Finish înapoi în spațiunea Șugaș Băi. Acoperă ultimele trei speciale PS3, PS4, PS5. Traseele din partea de sus a stațiunii nu sunt accesibile cu mașina.
Dubele vor fi disponibile toată ziua vineri în ziua antrenamentelor, Apoi sâmbătă va fi un one-time-shuttle pentru fiecare participant de la punctul de finish înapoi în stațiune pentru premiere. Iar duminică va fi shuttle la liber pentru toți participanții, o zi de dat din partea noastră.
5.Vor exista calificari sau se face seeding run pentru ordinea de start?
Vom face vineri seeding run pentru ordinea de start. Nu este obligatoriu dar cei care nu pot participa vor fi trecuți automat la finalul listei.
6.Cati participanti asteptati la start?
Sperăm undeva între 110-130 de participanți.
7.Spune-ne cateva cuvinte si despre zona in care va avea loc competitia?
Stațiunea Șugaș Băi este o stațiune mică cu infrastructură pentru sporturi de iarnă momentan. Însă există potențial mare în viitor pentru adaptarea acesteia pentru dezvoltarea unui bikepark/ trail center.
Este destul de jos ca altitudine, mai ales comparat cu muntele ‘vecin’ de la Brașov însă are același avantaj – te sui pe bicicletă în fața blocului și în 15 minute ești în pădure.
Altitudinea maximă este la 1017 metri, Vf. Gorgo, punctul de pornire pemntru PS1 și PS2.Avem un sezon lung, o comunitate mare de bicicliști și din ce în ce mai mulți tineri în ultima vreme.
8.Exista posibilitati de cazare in preajma?
În Șugaș Băi opțiunile sunt limitate. Pentru cazare recomandăm Sfântu Gheorghe.
9Cate categorii vor exista si care sunt acestea?
Acesta este unul dintre punctele de care suntem cei mai mândri!Vom avea categoriile clasice de Juniori, Elite și Masters, ceea ce ne bucura însă enorm este faptul că le vom avea și la băieți și la fete.
Da, putem confirma în momentul acesta că avem minimul necesar de 3 participante la categoriile Feminin 14-18, Feminin 19-35 și Feminin 36+. Cred că este prima oară când există trei categorii feminin la un concurs de gravity în România. Eu cel puțin nu știu să fi văzut altundeva.
10.Care este costul de partipare?
Costul este de 120 de lei până pe 27 septembrie și de 150 de lei de pe 28 septembrie până pe 5 octombrie când închidem înscrierile.Pentru cei sub 18 ani avem o taxă fixă de 100 de lei.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…