Categorii: CursiereNoutati

Sub lupă: Cannondale Supersix EVO Hi-Mod Team (2014)

Continuăm azi incursiunea în privitul de-aproape a cursierelor pe care profesioniștii le folosesc și ajungem la „armamentul” din dotare al celor de la Cannondale Pro Cycling. Modelul de bază folosit de aceștia este Supersix EVO Hi-Mod Team, oferit de sponsorul principal al echipei, o bicicletă cu un aspect cuminte și clasic, dar care incorporează trăsături ce o plasează la egalitate cu cele mai „fioroase” adversare.

Bicicleta lui Daniele Ratto stă pregătită să pornească în cursă. Chiar dacă Roma Maxima este o întrecere de o zi de o importanță mai mică, numele care s-au aliniat în acest an la start sunt mai mult decât titrate, deci va fi ieși cu scântei. Două bidoane de apă și sports drink stau la dispoziția lui Ratto, iar tânărul rutier a ales un set de roți cu profil aerodinamic (55mm) chiar dacă avea de trecut peste câteva urcări.

Aparent, cadrul bicicletei este unul simplu, dar bifează mai multe trăsături omniprezente pentru cursierele moderne, cum ar fi o zonă a rulmentului pedalier supradimensionată pentru rigiditate suplimentară.

Aceeași observație este valabilă și pentru seat tube-ul lărgit în punctul de joncțiune cu bottom bracket-ul, tot din rațiuni de rigiditate.

Cadrul păstrează nota de simplitate fără a aduce vreo atingere performanțelor mecanice, iar abordarea privind ruta cablului prin cadru se înscrie foarte bine în această filosofie, asigurând atât funcționalitate suplimentară prin protejarea sa, cât și discreție.

Cannondale a finisat cu mare atenție cadrul Supersix, oferind o dovadă a ceea ce înseamnă „calitate”.

Setul SRAM Red 22 echipează bicicletele echipei Cannondale Pro Cycling, formația italiană fiind doar una din cele 3 asistate de producătorul american de componente. Așadar, anul acesta se poartă casetele de 11 pinioane, dar și cadrele ceva mai confortabile, trăsătură pe care Cannondale a pus accentul prin micro-suspensia Save. În cazul modelului Supersix EVO, dezvoltarea Speed a tehnologiei Save este prezentă, care chiar dacă adaugă un plus de confort, se concentrează pe a îmbunătăți reprizele de accelerație ale bicicletei, dar și pe a asigura o manevrabilitate mai bună în viraje, fără a adăuga gramaj suplimentar. De asemenea, combinația de fibre folosite de Save permite un grad mai ridicat de flexibilitate.

Speed Save este prezentă și în construcția furcii, atât prin melanjul de diferite fibre menționat anterior, cât și prin drop-out-urile care asigură un ampatament ce nu afectează manevrabilitatea, dar permit poziționarea furcii la un unghi mai comod.

Cannondale a ales să își folosească propriul angrenaj SISL2, care cântărește 483 de grame. Powermeter-ul mai adaugă niște greutate, dar chiar și așa Supersix-ul acesta cade sub limita de 6,8 kilograme a celor de la UCI. Cei de la SRAM contribuie la funcționarea eficientă a bicicletei prin brațul atașat schimbătorului de față care împiedică lanțul să cadă de pe placa mică.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma