În sfârșit, după o lungă perioadă de teste efectuate de sportivii de top și cei cu nevoi speciale, SRAM a lansat oficial butoanele suplimentare Wireless Blips pentru sistemul eTap AXS. Lansarea acestora era pe agenda lor încă de când a fost lansat primul sistem AXS.
Micile butoane Bluetooth sunt proiectate să poată fi montate oriunde e nevoie de ele. Ele sunt complet independente și vin cu sisteme multiple de prindere: pentru ghidon de contratimp sau oriunde altundeva cu bandă dubu-adezivă inclusă. Practic nu există limitări în ceea ce privește unde pot fi acestea montate.
SRAM a testat butoanele pentru aproape un an și a descoperit că acestea nu diar că oferă cicliștilor normali noi posibilități de configurare, acestea rezolvă multe probleme pentru triatleți și pentru cicliștii cu nevoi speciale, cu biciclete cu acționare manuală.
De exemplu, piesa de mai sus a fost confecționată de un sportiv și conține butonul în manșonul manetei. Lipsa oricărui cablu sau furtun face instalarea mult mai ușoară și utilizarea mult mai facilă.
Primul lucru care se remarcă la Wireless Blips e că nu au niciun port de încărcare sau capac pentru baterie. Acestea sunt astfel confecționate pentru a putea fi montate în tot felul de locuri înguste.
Prețul e că butoanele nu sunt reutilizabile, la terminarea bateriei acestea trebuie înlocuite. SRAM spune despre ele că sunt reciclabile la centrele speciale pentru componente electronice.
Vestea bună e că SRAM estimează durata de viață a bateriei acestora la aproximativ 7 ani! Mai exact, 4 ani pentru utilizatorii din TT/Triatlon, 6 ani pentru profesioniștii de șosea și până la 9.5 ani pentru un ciclist amator normal.
Un beneficiu imens este pentru cicliștii cu nevoi speciale, SRAM spunând că aceștia au acum soluții tehnice și opțiuni mult mai multe, pentru orice situație.
Design-ul etanș le face impermeabile conform standardului IPX7, ceea ce înseamnă că sunt perfecte și de ciclocross, gravel sau triatlon.
Wireless Blips sunt diferite de Blips-urile pe cablu și butoanele standard deoarece ele au doar o funcție de apăsare normală. O singură apăsare produce un singur click, pentru o singură schimbare de treaptă de viteză – cel puțin momentan.
Asta înseamnă că în acest moment ele nu pot fi ținute apăsate pentru schimbări de viteze multiple, asta pentru a economisi bateria. Din acest motiv, ele nu funcționează împreună cu tija Reverb AXS, care necesită o apăsare mai lungă a butonului pentru a funcționa, momentan.
SRAM spune că un viitor update de soft va permite funcționarea cu tija AXS și executarea schimbărilor multiple de viteze, dar nu se știe încă o dată de lansare.
Wireless Blips trebuie împerecheate fie cu manetele normale de șosea, fie cu ghidonul aero Vuka AXS 90 sau cu un Blip Box, dar numai pentru reglajul inițial. Odată împerecheate cu schimbătorul, nu mai e nevoie de alte schimbătoare conectate, iar Wireless Blips pot fi singurele utilizate pentru schimbarea vitezelor.
Problema e că acestea nu au butoane de reglaj, așa că e nevoied e aplicația AXS pentru micro-ajustări. Fiecare pereche are o serie, așa că se poate identifica ușor din aplicație dacă sunt instalate mai multe perechi pe aceiași bicicletă.
Prețul este de 100 Euro pentru o pereche și vor fi disponibile din luna aprilie 2022. Între timp, ele sunt deja montate din fabrică pe unele modele Scott.
Informații suplimentare găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…