Specialized Enduro 2018 vine cu noutăți interesante

Specialized Enduro este probabil una dintre cele mai testate și încercate biciclete de pe piață. Compania a petrecut mulți ani modificând acest model pentru a fi mereu în top pe trail, așa că pentru 2018 nu sunt modificări foarte mari.

Totuși Specialized a făcută câteva schimbări cheie pentru a fi la curent cu tehnologia. Toptube-urile au fost alungite pe toate modelele Enduro și a fost adăugat un cip de ajustare a geometriei la amortizorul spate. Echipările au fost îmbunătățite pe câteva modele și există niște componente noi și interesante pentru 2018.

Noile Enduro de 27.5 au toptube-ul mai lung, headtube-ul mai înalt iar lungimea bicicletei a crescut considerabil. În funcție de mărimea cadrului, reach-ul a crescut cu 13-19 mm.

Pivotul superior al amortizorului spate a fost repoziționat pentru a mări rezistența la bottom out cu o curbă a suspensiei mai progresivă. O extensie a amortizorului conține un cip reversibil ce permite obținerea unei geometrii High sau Low, schimbând înălțimea monoblocului cu 8 mm și unghiul furcii cu 0.5 grade între 65.5 și 65.

Modelele Enduro 29 au și ele toptube-ul alungit iar reach-ul a crescut între 5-13 mm. Acum reach-ul este aproximativ egal la aceiași mărime între modelele 29 și 27.5.

Modelele 29 primesc de asemenea cip-ul pentru modificarea geometriei care modifică de asemenea înălțimea monoblocului cu 8 mm dar unghiul furcii variază între 66 și 65.5 grade. Extensia amortizorului ce permite modificarea geometriei poate fi cumpărată separat și montată și pe modelele 2017 dacă există doritori.

În toate mărimile, modelul S-Works e echipat cu furca Ohlins TTX Boost iar modelele Pro și Elite cu furca STX Boost. Modelul Pro primește jantele din carbon Roval Traverse.

Tija dropper Specialized Wu folosește un sistem dual de cilindri care ridică vârful șeii cu 14 grade în timp ce aceasta coboară efectiv 150 mm (cursa reală e de 125 mm dar datorită înclinării rezultă o cursă efectivă de 150).

Ideea este de a lăsa în jos coada șeii pentru a permite aplecarea mai facilă în spate pe coborârile abrupte. Avantajul e că se poate folosi o șa mai ridicată în spate ce oferă avantaje la urcare. Tija Wu este echipare standard pe modelele S-Works, Pro și Coil.

Ghidoanele au acum 800 mm pe toate modelele iar frânele sunt SRAM Code RSC sau R, exceptând modelul Comp care are Guide R. Modelele 27.5 vin cu anvelope de 2.6 în timp ce modelele 29 vin cu anvelope 2.3.

Toate modelele exceptând Comp vin cu trusa de scule SWAT din headtube și cu cutia de depozitare de sub suportul de bidon. Practic în headset e ascunsă o trusă de scule care iese printr-o rotire simplă în timp ce sub furcă e ascunsă o presă de lanț. Cutia de sub suportul de bidon nu mai include set de chei deoarece acum ele se află în headset.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma