Specialized Enduro 2018 vine cu noutăți interesante

Specialized Enduro este probabil una dintre cele mai testate și încercate biciclete de pe piață. Compania a petrecut mulți ani modificând acest model pentru a fi mereu în top pe trail, așa că pentru 2018 nu sunt modificări foarte mari.

Totuși Specialized a făcută câteva schimbări cheie pentru a fi la curent cu tehnologia. Toptube-urile au fost alungite pe toate modelele Enduro și a fost adăugat un cip de ajustare a geometriei la amortizorul spate. Echipările au fost îmbunătățite pe câteva modele și există niște componente noi și interesante pentru 2018.

Noile Enduro de 27.5 au toptube-ul mai lung, headtube-ul mai înalt iar lungimea bicicletei a crescut considerabil. În funcție de mărimea cadrului, reach-ul a crescut cu 13-19 mm.

Pivotul superior al amortizorului spate a fost repoziționat pentru a mări rezistența la bottom out cu o curbă a suspensiei mai progresivă. O extensie a amortizorului conține un cip reversibil ce permite obținerea unei geometrii High sau Low, schimbând înălțimea monoblocului cu 8 mm și unghiul furcii cu 0.5 grade între 65.5 și 65.

Modelele Enduro 29 au și ele toptube-ul alungit iar reach-ul a crescut între 5-13 mm. Acum reach-ul este aproximativ egal la aceiași mărime între modelele 29 și 27.5.

Modelele 29 primesc de asemenea cip-ul pentru modificarea geometriei care modifică de asemenea înălțimea monoblocului cu 8 mm dar unghiul furcii variază între 66 și 65.5 grade. Extensia amortizorului ce permite modificarea geometriei poate fi cumpărată separat și montată și pe modelele 2017 dacă există doritori.

În toate mărimile, modelul S-Works e echipat cu furca Ohlins TTX Boost iar modelele Pro și Elite cu furca STX Boost. Modelul Pro primește jantele din carbon Roval Traverse.

Tija dropper Specialized Wu folosește un sistem dual de cilindri care ridică vârful șeii cu 14 grade în timp ce aceasta coboară efectiv 150 mm (cursa reală e de 125 mm dar datorită înclinării rezultă o cursă efectivă de 150).

Ideea este de a lăsa în jos coada șeii pentru a permite aplecarea mai facilă în spate pe coborârile abrupte. Avantajul e că se poate folosi o șa mai ridicată în spate ce oferă avantaje la urcare. Tija Wu este echipare standard pe modelele S-Works, Pro și Coil.

Ghidoanele au acum 800 mm pe toate modelele iar frânele sunt SRAM Code RSC sau R, exceptând modelul Comp care are Guide R. Modelele 27.5 vin cu anvelope de 2.6 în timp ce modelele 29 vin cu anvelope 2.3.

Toate modelele exceptând Comp vin cu trusa de scule SWAT din headtube și cu cutia de depozitare de sub suportul de bidon. Practic în headset e ascunsă o trusă de scule care iese printr-o rotire simplă în timp ce sub furcă e ascunsă o presă de lanț. Cutia de sub suportul de bidon nu mai include set de chei deoarece acum ele se află în headset.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma