Categorii: CursiereNoutati

Scott a lansat cursiera de triatlon Plasma 6

Noua bicicletă de triatlon Plasma 6 de la Scott e gata de Campionatele Mondiale IronMan, doar că pentru prima dată în peste 40 de ani cursa Kona a fost anulată. Noua Plasma duce integrarea la alt nivel fără a pierde din ajustabilitatea care e necesară pentru ca atleții să poată parcurge pe ea 180 km după care să mai poată alerga și un maraton.

Bicicletele de triatlon au ca scop doar performanțele aerodinamice, fără să fie constrânse să respecte normele UCI. Scott spune că noua Plasma, proiectată timp de 4 ani, este construită cu scopul să fie cea mai rapidă bicicletă de triatlon din lume. Mai mult timp petrecut în tunelul aerodinamic a adus integrare mai avansată, spații de depozitare aerodinamice mărite și posibilități multiple de reglare a poziției pentru orice atlet.

Triatletul produce cea mai mare frânare aerodinamică în combinația ciclist – bicicletă, dar schimbă și modul în care curge aerul peste aceasta. Așa că testele au inclus nu doar bicicleta simplă ci și măsurarea performanțelor aerodinamice împreună cu ciclistul.

Deja se știe cam ce trebuie făcut pentru a obține o bicicletă aero. Partea din față a bicicletei e cel mai greu de realizat, dar se pare că soluția e ca downtube-ul fie să fie aproape lipit de roata din față, fie să fie suficient de departe încât să nu ajungă la el turbulențele produse de roată.

Plasma 6 a ales ultima abordare, deoarece orice virare cât de mică a roții induce turbulențe mărite. Continuarea cadrului orizontal dinspre furcă cu un downtube subțire și înalt ar trebui să minimizeze pierderile mai bine, chiar și în viraje sau la vânt lateral.

Roata spate înghesuită într-o tăietură specailă în cadru e o metodă clasică de a reduce pierderile în spatele bicicletei, dar cum în ultima vreme roțile și anvelopele au dimensiuni destul de variabile, e greu să realizezi o poziție precisă fără șanse ca anvelopa să frece de cadru. Din acest motiv Scott oferă 6 poziții posibile a dropout-rului spate, pentru a aduce anvelopa fix cât trebuie de aproape de cadru.

Modelul Plasma 5 TT ce e conform cu normele UCI era deja bogat în spații de depozitare, dar modelul exclusiv de triatlon 6 duce totul la alt nivel, profitând de secțiunile înalte și goale ale cadrului și de spațiul de depozitare din spatele șeii. În joncțiunea din spatele headtube-ului, on spațiu de hidratare de 620 ml permite alimentarea fără a părăsi poziția aerodinamică și fără a strica performanțele, în timp ce o cutie dintre aerobar-uri permite păstrarea mâncării la îndemână.

O zonă de depozitarea deasupra monoblocului este de fapt o butelie pliabilă de 400 mm de gel din care se poate bea din mers. În spate există o cutie ce poate să păstreze sculele și piesele de rezervă, ajutând prin forma ei și la curgerea aerului în mod eficient în spate.

Capul tijei de șa oferă o mulțime de poziții de reglaj, fiind culisantă pe șine lungi. Aceasta încorporează și unul sau două suporturi de bidon pe o tijă telescopică ce poate fi apropiată sau depărtată de zona dorsală a ciclistului, după necesitate.

Dezvoltat de marca Syncros ce se ocupă de componentele Scott, ghidonul de bază Creston iC TRI și extensiile E1 Carbon oferă o mulțime de poziții posibile, de la cele pentru elite până la cele pentru seniori.

În afară de optimizarea aero și de confort, noua Scott Plasma 6 folosește fibre de carbon de top HMX pentru a păstra greutatea redusă în ciuda suprafeței imense. Greutatea anunțată pentru modelul de top e de doar 9.6 kg. Furca are gât conic și brațe aero fabricate tot din fibre de carbon HMX ultra hi-mod.

Rutarea cablurilor e complet internă. Bicicleta pare să accepte doar transmisii electronice, dar poate fi folosită și fără schimbător față. Bicicleta are prinderi de etrier flat mount, ax thru de 12 mm la ambele roți și monobloc PF86.5.

Sunt disponibile doar două variante de echipare pentru Scott Plasma 6. Modelul de top Plasma 6 Premium e verde, are componente SRAM Red AXS și roți Zipp 808 NSW și costă 15.000 Euro.

Modelul accesibil (dacă se poate spune așa) Plasma 6 RC costă 9000 Euro și folosește grupul Ultegra Di2 și roți aero din carbon Syncros Capital de 50 mm. Ambele modele pot fi precomandate la distribuitorii Scott, cu livrarea din decembrie 2020.

Este disponibil și kit-ul de cadru Plasma 6 la prețul de 7000 Euro. Toate variantele sunt disponibile în 5 mărimi, între XS și XL.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma