Dacă ar fi existat o competiție în care scopul era să construiești cel mai complicat schimbător de pinioane, cei de la Rene Herse Cycles l-ar fi câștigat detașat. Ceea ce află azi dintr-un comunicat de presă este că respectivul producător a lansat un nou schimbător pe care îl prezintă ca fiind cel mai revoluționar din ultimii 50 de ani. Doar că eu, nu înțeleg neapărat de ce. Să vedem ce avem aici și să judecăm în funcție de specificațiile prezentate.
Așadar, acesta seamănă cu un schimbător la alură dar totuși pare mai complicat decât atât. Prinderea spre exemplu, se face de chainstay, așadar nu de urechea cadrului. Dar din câte-mi amintesc, nu am văzut vreodată o prindere de schimbător pe chainstay-ul unui cadru. Apoi, utilizează două cabluri, unul cu care urci lanțul pe pinioane, celălat cu care îl cobori, acesta constituind de fapt un avantaj căci viteze se vor schimba mai rapid, mai precis și mai ușor (de acționat). Este compatibil cu casetele ce curpind între 6 și 12 pinioane, însă schimbătorul nu este compatibil cu prinderile clasice pe ureche, așa cum menționam mai sus. Ceea ce înseamnă că nu îl va putea monta nimeni oricum.
Ar mai fi un avantaj și anume greutatea: 176 de grame. Dar nici măcar asta nu contează, deoarece cum spuneam, nu vei avea cum să-l montezi pe bicicleta ta. În orice caz, dacă vrei să-l achiziționezi, va trebui să plătești 729$. Iar dacă dorești și maneta, va trebui s-o cumperi separat, cu 249$. Adică aproape 1.000$ pe un produs căruia foarte puțini îi vor înțelege rostul.
via Rene Herse
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…