Roțile LoopWheels au fost prezente anul trecut pe Kickstarter, ca proiect de viitor, așteptând să strângă suficiente fonduri pentru a fi introduse în producția de serie. Lucru care s-a și întâmplat, deoarece ideea a prins la public, iar Sam Pearce, constructorul acestora, a strâns suficiente fonduri de la entuziaști.
Zilele trecute au fost deja prezentate la ISPO 2014 și au fost foarte bine primite de public. Inițial, vor fi disponibile doar în versiunea de 20 de inch, deci potrivite mai degrabă bicicletelor de oraș pliabile, însă în scurt timp vor urma și alte dimensiuni. Avantajul oferit de aceste roți cu suspensii pe foi este mai mult decât evident, oferind confort mare fără ca pe bicicletă să mai fie nevoie de alte elemente adiționale precum o furcă, un amortizor de spate sau o tijă de șa cu suspensie. Mai mult, conform producătorului, acestea amortizează pe mai multe direcții, nu doar sus-jos, ci pot prelua și șocurile venite din lateral.
Aceasta caracteristică însă nu influențează stabilitatea nici când pedalezi drept și nici când iei virajele. Chiar și dacă te proptești cu bicicleta într-un perete, șocul va fi amortizat. Butucii utilizați sunt cei convenționali, roțile cu lamelele de amortizare fiind instalate peste aceștia. Lipsa spițelor înseamnă 300 de grame în plus pe roată, dar cu toate acestea, greutatea rămâne în parametri rezonabili comparând-o cu cea a unei furci + amortizor.
Duritatea foilor este însă diferită. Roțile de 20 de inch pentru bicicletele pliabile vor avea foi mai dure pe roata de spate decât cea de pe față, dar cursa oferită de ambele echivalează cu 50 de mm oferiți de o furcă sau amortizor. Prețul unui set va fi de 600 până la 800 de euro.
Mai multe informații pe loopwheels.com.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
franare prin telepatie ;) ... intrebarea este: cate "reveniri" suporta cercul pana apare pima fisura ? Auminiul nu este un material laudat ptr o astfel de calitate, privind "elasticitatea" :D
Au frane pe bambur intregrate in butuc http://youtu.be/P5JPB_kKAg8
Din ce se poate vedea, are frana pe ambele roti.Ma gandesc totusi ca trebuie sa aiba o anumita rigiditate si ca banda de fiecare roata sa nu "imbatranedca" repede ca material. O spita mai schimbi dar aici , cand se uzeaza(cand?) se duce toata roata sau inlocuiesti banda din otel/ aliaj?
O frână cu disc cred că s-ar putea instala. Sau, mai bine, o frână cu tamburi, integrată în butuc :))
Interesanta evolutia. Pacat doar ca franarea lipseste din ecuatie.