Categorii: EvenimenteNoutati

Retrospectiva 2012: investiții, biciclete, competiții și evenimente (Partea 2)

Continuăm astăzi retrospectiva anului 2012, cu o selecție a bicicletelor și componentelor pe care le-am testat.

În ianuarie 2012, prezentăm primul set electronic de schimbătoare testat de FreeRider.ro. Japonezii nu se dezic și după ce au lansat primul set electronic complet funcțional, Dura-Ace Di2, au decis să ofere și cicliștilor constrânși de buget performanțele unui asemenea set. Shimano lansa acum un an de zile Ultegra Di2, care în materie de performanță este 90% este replica grupului amintit mai sus, doar că la un preț mai omenesc.

În luna februarie, am efectuat o vizită în fabrica Velocity din Reșița, dat fiind faptul că testele au fost imposibil de realizat pe zăpada abundentă.

În martie, frigul și zăpada au fost în continuare prezente, așadar ne-am concentrat atenția pe bicicletele de oraș. Puma Funk a fost prima bicicletă care a reușit să ne coloreze debutul primăverii, ce-i drept, mai mult prin aspect decât prin echipare. Dar a meritat.

Tot în martie, am vizitat magazinul ProBike din Brașov, cel mai mare magazin (segmentul quality) din țară la acel moment și poate chiar și în prezent.

Luna aprilie a fost marcată de lansarea primului mountainbike produs în România, Impulse Argentus. Echipare entry-level, cu un preț competitiv, fac ca toate unitățile produse pentru 2012 să fie vândute până în toamnă.

În aceeași lună, Pegas reînvie și lansează modelul Strada, în versiunea pentru bărbați și pentru femei. FreeRider.ro este primul site ce relatează despre noua bicicletă.

Colnago ne pune la dispoziție modelul Arte 2.0. Scurt și la obiect, apogeul construcției de biciclete. Deși am testat un model de aluminiu, cu furcă de carbon ce-i drept, țevile profilate precum trefla care este sigla Colnago, finisajele parcă realizate de un bijutier și toată tradiția pe care o emana modelul Arte 2.0 fac din această marcă o categorie proprie. Plus că ne-am dat seama ce poate fi mai bun de atât. Un alt Colnago, desigur.

Luna mai ne aduce pe masă noul GT Sanction 2.0, o bicicletă de enduro extrem de capabilă dar foarte scumpă, pe care o servim cu mare poftă. Distracția de weekend este greu de măsurat, iar aceasta rămâne bicicleta noastră preferată de enduro din 2012.

Gențile de la Topeak pe care le primim în aceeași lună la test, nu fac decât să confirme calitatea produselor fabricate de germani. Capacitate mare de transport al diverselor obiecte și nu în ultimul rând, durabilitate pe măsură.

Iunie aduce cu sine alte noutăți din industria locală. DHS lansează primul mountainbike românesc construit în jurul unui cadru din carbon. Deși greutatea este cam mare pentru Impulse Magnum, acesta compensează prin echiparea bogată.

Declarăm Ram XC.Two, construit în Bulgaria, una dintre cele mai distractive biciclete full suspension din segmentul 100 mm. Controlul bun dar și calitatea materialelor conduc la un rating peste medie pentru candidatul de la sud de Dunăre.

La două săptămâni după acest test, vrem să vedem dacă o bicicletă de până în 1.500 de lei poate face unor trasee de munte mai dificle. Rock Machine Manhattan 50 este candidatul ideal iar bicicleta își arată limitele din momentul în care urcarea începe să devină mai dificilă. Coborârea este la fel de neplăcută.

Un hardtail care ne-a plăcut în mod deosebit a fost Stevens S8. Cea mai mică greutate a cadrului dintre toate hardtail-urile de aluminiu testate în 2012, greutate mică a bicicletei și echipare bună pentru costul de achiziționare.

Începem luna iulie cu un test pe șosea, cu BTwin Triban 3, pe care o declarăm cea mai bună afacere atunci când vine vorba de achiziționarea unei cursiere entry-level. Pentru doar 1.600 de lei, oricine poate experimenta senzațiile oferite pe șosea. Bicicleta are  desigur și minusuri, dar prinvind strict din punct de vedere al prețului, este o ofertă imbatabilă.

Cel mai performant 29er full suspension pe care am pedalat anul acesta se numește Santa Cruz TallBoy 29er, o bicicletă care ne dovedește că suspensiile nu pot fi o piedică în calea distracției pe trasee dificile. Cu o suspensie de 100 de mm, bicicleta se descurcă excelent chiar și pe traseul nostru de enduro.

La mijlocul lunii, în Austria, la invitația KTM, avem ocazia de a pedala în premieră pe o bicicletă cu roți de 27.5 inch. FreeRider.ro este prima publicație din România și singura la acel moment, care relatează despre noul format ce urmează a lua amploare din 2013.

În August, ceva mai relaxați datorită concediilor, purcedem pe munte cu un mountainbike din 1995, experimentul reușind să ne arate foarte clar, cât de mult au evoluat tehnologiile în ultimii 17 ani. Furcă fixă, frâne Cantilever, grup de 8 pinioane și poziție extrem de alungită peste ghidon sunt semne că am avut parte de multe schimbări în ultimele decenii.

Septembrie este luna testelor de accesorii, dintre care ochelarii Adidas EvilEye Halfrom Pro se fac remarcați la un nivel înalt. Cu un preț nu tocmai mic, aceștia oferă suficiente aspecte pozitive, astfel încât să nu lase prea multe comentarii deschise asupra costului de achiziționare.

Tot în această lună, mănușile de la GRIPPP se dovedesc a fi cele mai comode și printre cele mai de calitate pe care le-am testat în tură anul acesta. Pielea de cangur este cea care dă identitate acestor mănuși. Fără remușcări, vă rog!

Pe final de toamnă și de sezon, testăm bicicleta de oraș Stevens Super Flight, care reușește să obțină și cel mai mare rating dintre toate bicicletele testate anul acesta. Greutatea mică, echiparea bogată și prețul decent (raportat la echipare), fac din aceasta bicicleta de oraș preferată pentru 2012.

În noiembrie, pe o vreme încă foarte călduroasă, testăm rucsacul Evoc FR Enduro, creat și gândit special pentru bicicliști. Cu un cost de aproximativ 160 de euro, acesta se numără printre cele mai scumpe accesorii testate anul acesta. Concluziile utilizării pe o perioadă mai lungă vor fi publicate în curând.

Dacă am fi nevoiți să menționăm cele mai reușite biciclete testate în 2012, acestea s-ar numi SantaCruz Tallboy 29er, de Colnago Arte 2.0 în categoria cursierelor și Stevens Super Flight în categoria bicicletelor de oraș.

Alte componente care merită toată atenția:

– furca RST Titan 15 (review, în curând) și Rock Shox Silver TK Air (raport calitate/preț)
– sistemul de transmisie Sram XX1 (pentru simplitate, greutate scăzută și performanță)
– schimbătorul de pinioane Shimano XT Shadow Plus (cel mai bun raport calitate/performanță/preț)
– frânele Avid X0 Trail (greutate, putere de frânare) și Shimano Deore M596 (pentru raport calitate/preț)
– angrenajul Shimano Deore (pentru raport calitate/preț) și Campagnolo Chorus (pentru calitate și performanță)
– anvelopele Continental X-King Protection (review, în curând – pentru viteza de rulare și greutatea redusă) și WTB Bronson Race (pentru capacitatea de a se descurca pe teren foarte variat, în special pe trasee de enduro și DH)
– butucul Sram Automatix (pentru preț și simplitate în utilizare)

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma