Prim contact: Continental X-King Protection (2017)

Am avut la dispoziție până acum toate versiunile anvelopei X-King, despre care am spus deja în urmă cu câțiva ani că este una dintre puținele care reușesc să combine atât de mult calități. Un fel de Jack of all trades, but master of none. De la versiunile de bază, fabricate printr-o țară de care nu auzi prea des, până la versiunile construite în Germania, X-King-ul are un numitor comun: viteza de rulare, combinată cu aderența pe teren uscat. Desigur, o variantă mai scumpă oferă o aderență și mai bună decât una ieftină, deoarece diferențele între mixul de gumă este mare, dar per total, reușesc să împace și capra și varza.

O anvelopă corect semnalizată: știi clar despre ce-i vorba.

Dacă versiunea Racesport nu este cel mai bun aliat al tău atunci când vine vorba de o eventuală pană, iar pereții se deterioreză în timp sau dacă rulezi la presiuni mai joase, există o variantă care repară toate relele produse de celelalte versiuni: Protection. Aceasta oferă și aderență bună, tracțiune bună dar și un perete lateral mai gros care-ți conferă încredere. Greutatea pe de altă parte rămâne în limita rezonabilului deși nu pot spune că este o anvelopă foarte ușoară. Va trebui să accepți și faptul că se tocește ceva mai repede decât o anvelopă ieftină și ideal ar fi s-o ții cât mai mult în off-road și mai puțin pe asfalt.

Deși pe aceasta de față n-am băgat-o prin bolovani mari, am încredere în sistemul celor de la Conti. Au dovedit suficientă siguranță pe toate anvelopele testate anterior, unele chiar și pe traseele locale de downhill.

Însă, per total, versiunea Protection este cea mai reușită din gama X-King, iar după un prim-contact pot cofirma acest lucru. Așadar, dacă de mâine mi se va spune că pot alege o singură variantă de anvelopă pentru tot restul zilelor, atunci cu siguranță va fi vorba despre cea de față. Sunt relativ scumpe, e drept, dar cel puțin își merită din plin titlul de all-rounder.

Crampoane de dimensiuni medii, cu o poziționare care trebuie să te scoată rezonabil cam din orice situație.
Design-ul cu pătrate de pe pereții exteriori înseamnă că oferă protecție suplimentară. Pereții sunt groși, de aici și greutatea ceva mai mare.

Preț: 219 lei/bucata.
Greutate: 660 de grame.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma