Orbea Oiz e disponibilă în 2019 în versiune XC de 100 mm sau TR de 120 mm

Cu o geometrie mai lungă, unghiuri mai mici și cursă mai lungă, noul Orbea Oiz e mai capabil ca niciodată. În plus, noul concept Two-Stroke permite ca același cadru ușor din carbon să fie construit fie ca o bicicletă de 100 mm de XC, fie ca una de 120 mm TR pentur trail.

În vară Orbea au lansat noul model Oiz și au anunțat că vor fi disponibile două curse ale suspensiei, dar acum ei au prezentat exact cum arată versiunile Two Strokes și cum bicicleta trece de la traseul de competiție la singletrack.

Orbea spun că ideea în spatele Two Stroke e de a avea două biciclete diferite construite pe același cadru. Denumirea de fapt e o explicație suficientă. Modelul de XC primește un amortizor spate cu o cursă mai scurtă ce oferă 100 mm pentru roata spate împreună cu o furcă tot de 100 mm în timp ce versiunea TR folosște o cursă mai lungă de 120 mm la ambele roți.

Cadrul e identic dar echipările sunt orientate spre XC sau TR.

Modelul de Cupă Mondială de XC are o geometrie mai lungă, cu unghiuri mai mici și o cursă de 100 mm, fiind mai capabil ca generația anterioară.

Versiunea XC rămâne un model de competiție cu roți de 29: anvelope mai înguste, transmisie mai solidă și geometrie cu unghiuri mai mari. Geometria sa de Cupă Mondială oferă performanțe de top pe urcări, cu un unghi al tijei de șa de 75 de grade și un unghi al furcii de 69 de grade despre care Orbea spun că e cel mai mic pe care l-au pus vreodată pe o bicicletă de competiție.

Versiunea TR primește bineînțeles cursă mai lungă și geometrie cu unghiuri mai mici, dar vine echipată și cu tijă dropper.

Folosește de asmeneea anvelope mai agresive, în față fiind montată una de 2.35. Chiar dacă e spațiu pentru anvelope ceva mai late, bicicleta nu devine însă una de all mountain.

Geometria TR micșorează unghiul furcii cu 1 grad și mărește puțin distanța dintre roți, unghiul tijei de șa se micșorează și el cu un grad, monoblocul coboară cu 7 mm dar în același timp distanța dintre axul spate și monobloc e neschimbată. TR are fața și spatele mai ridicate și reach-ul ceva mai mic.

Oiz Carbon e disponibilă în toate echipările prin programul de personalizare MyO cu cursă la alegere de 100 mm XC sau 120 mm TR, dar și în mărimea S unde e disponibilă cu roți de 27.5. Alegerea versiunii TR crește prețul cu 129 Euro indiferent de echipare iar montarea unei tije dropper costă suplimentar 59 Euro la modelul XC. Modelul XC are un preț ce începe de la 4600 Euro și merge până la 7500 Euro în versiunea LTD, dar practic cu opțiunile existente poate să crească mult mai mult de atât.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma