Noutăţi aerodinamice de la Look în 2016

Producătorul francez de biciclete Look este unul dintre cei mai inovatori din lume, ei dezvoltând nu doar cadre ci şi multe alte soluţii tehnice ingenioase pe bicicletele lor.

Cursiera de anduranţă Look 765 înlocuieşte în 2016 modelul 566 în gama medie de performanţă pe distanţă lungă. Acest model combină un cadru cu o geometrie confortabilă şi materiale moi cu componente standard (fără pipa sau tija lor de şa integrată).

Faţă de modelele de competiţie, 765 are ghidonul mai sus cu 20 mm şi reach-ul mai scurt cu 10 mm, poziţia fiind mai dreaptă şi mai confortabilă pe distanţe lungi. Seatstay-urile sunt ceva mai lungi pentru a imbunătăţi stabilitatea şi amortizarea obstacolelor. Chiar şi carbonul este mai flexibil.

În gama Look nu există calitate inferioară, astfel că şi dacă este printre cele mai ieftine biciclete, cadrul este construit complet din carbon, inclusiv dropouts-urile şi zona monoblocului şi are rutare internă a cablurilor.

Materialul Carboflax este o combinaţie de fibre flexibile ţesute cu cele de carbon pe chainstay-uri şi pe braţele furcii. Un strat flexibil este la suprafaţa carbonului, la vedere, altul fiind la interior, imbunătăţind astfel amortizarea şocurilor.

Chainstay-urile sunt asimetrice, pe partea cu transmisia acesta fiind mai gros pentru a face faţă solicitărilor mai mari. Toate cablurile sunt rutate intern şi există adaptoare atât pentru sisteme mecanice cât şi pentru cele electronice.

Tija de şa este de 27.2 mm pentru o amortizare şi mai bună. Din păcate, nu există opţiune de frâne pe disc, lucru care ar fi fost binevenit la acest gen de bicicletă. În acest moment, Look este printre puţinele firme care nu oferă şi nici nu anunţă pentru viitor frâne pe disc pe cursierele lor.

Vor fi disponibile patru echipări: o combinaţie Ultegra-105, una cu Ultegra mecanic, una cu Ultegra electronic şi una cu Dura-ace electronic. Cadrul are greutatea de 1100 g iar furca de 350 g.

După ce a fost văzută prima dată la Turul Franţei, noul Look 795 Monoblade este punctul culminant a 12 ani de integrare a componentelor la Look, cu specialişti în aerodinamică ce au lucrat fiecare detaliu.

Construită pentru a fi cea mai rapidă bicicletă de triatlon şi contratimp, este subţire ca hârtia şi ascunde complet toate cablurile, cămăşile şi firele. Nimic nu este vizibil de la exterior.

În faţă, pipa mică este ascunsă pe head-tube-ul subţire, cu cei mai subţiri posibil rulmenţi la cuveţi. Sistemul de prindere al frânei Aerobrake 2 foloseşte o adâncitură în furcă pentru a ascunde braţele frânei. La teste, frânele funcţionează, dar dau un pic emoţii pe coborârile abrupte. Sunt însă perfecte pe plat.

Axul furcii este tapered, cu o grosime de 1-1/8 jos şi 25 mm sus, fiind cel mai gros element din cadru.

Tija de şa foloseşte un sistem original în care înălţimea şeii se reglează cu o serie de distanţiere de 1 mm. Nu necesită tăierea cadrului pentru reglare, are două poziţii de setback şi poate fi inversată, ceea ce dă 4 poziţii. Este inclus un elastomer pentru amortizarea vibraţiilor.

Noul ghidon Aeroflat foloseşte o formă riser de 25 mm şi poate fi inversat, obţinând astfel două poziţii cu o diferenţă de 50 mm între ele. Se prinde în pipă cu un sistem ingenios. Suportul pentru braţe se prinde cu şuruburi şi va fi disponibil în mai multe mărimi.

Frâna spate este Shimano de tipul direct mount, ascunsă sub monobloc.

Cadrul mărimea S va avea 1350 g. Modelul de top cu echipare Dura-Ace Di2 şi roţi Mavic Cosmic Elite va avea preţul minunat de 16.999 USD!!!

Cadrul Monoblade vine şi cu angrenajul nou ZED3 Aero complet din carbon, dintr-o singură bucată. El se introduce prin gaura monoblocului care e de dimensiuni mărite, după care este fixat cu rulmenţi prin înşurubare. Sistemul este folosit de Look de ani de zile iar acesta este cel mai aerodinamic model.

Braţele angrenajului folosesc sistemul Trilobe care permite trei lungimi diferite ale braţelor angrenajului prin schimbarea poziţiei acestuia. Există trei lungimi de braţe, deci rezultă nouă lungimi posibile.

O altă îmbunătăţire este că nu mai trebuie scoşi rulmenţii la montaj şi demontaj. De asemenea, se pot monta foi cu BCD şi de 110 şi de 130. Toate şuruburile sunt accesibile dinspre interior, complet ascunse după structura exterioară pentru a minimiza coeficientul aerodinamic. ZED3 va fi disponibil şi pe modelul de cursieră aero 795 Aerolight, care va rămâne în rest neschimbată.

Şi la MTB, carbonul special de la Look este folosit la noile modele 979 (29er) şi 977 (27.5er) care sunt modele fără componente integrate, cu preţul sub modelele de top 987/989. Cadrele sint disponibile cu două dimensiuni de roţi, în funcţie de dimensiunea cadrului.

Cadrele au rutare internă compatibilă Di2. Geometria este calculată pentru furcă de 100 mm cu unghiul furcii de 71.3 grade la 29 şi de 70.6 la 27.5.

Cadrul foloseşte fibră high-modulus şi monobloc de tipul PFBB89.5

Chiar dacă în imagini bicicleta este echipată cu transmisie Shimano cu 2 foi, pe piaţă va ieşi cu transmisie SRAM GX 1×11, roţi SRAM Roam 30, ghidon şi pipă FSA şi anvelope Continental Race King.

Informaţii preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma