Noul Commencal Supreme DH V5 poate fi acum achiziționat

După 3 ani de dezvoltare, noul Supreme DH este acum disponibil și pentru toți cei care o bicicletă de downhill de Cupă Mondială. 3 ani în care inginerii de la Commencal au lucrat cot la cot cu atleții din echipă pentru a crea o bicicletă cât mai dinamică și mai echilibrată. Suspensia High Virtual Contact System s-a aflat desigur în centrul atenției și utilizează un sistem 6-link (4 pe cadru si 2 pe amortizor) pentru a funcționa, iar amoritzorul are 4 poziții care schimbă head angle-ul, înălțimea BB-ului sau lungimea chainstay-ului. Vor exista clasicele Low și High, dar în plus, vor exista Front și Rear (pentru mai multă liniaritate sau mai multă progresivitate). Altfel spus, Supreme DH este acum mai lungă, dar fără a avea un unghi al headtube-ului mai degajat (acesta poate fi de maxim 63.2 grade în funcție de setările pe care le alegi).

Într-adevăr, absolut superb!
Asta ai putea să vezi și tu dacă ai avea 7.400 de euro de dat pe-o bicicletă.
Formula 1…

Chainstay-ul este relativ scurt, fie de 440, fie de 442.5mm, iar reach-ul – de 460 sau 454mm, în dimensiunea M. Commencal ne povestește că au acordat o atenție foarte mare durabilității acestei bicicletei. Nu doar că a fost testată în nenumărate ture, însă s-au făcut și multe simulări FEM, iar rezultatul a fost utilizarea unor rulmenți mai mari și un sistem Expander pentru axul roții spate, astfel încât acesta să nu se desfacă niciodată în urma șocurilor. Mai mult, în toate sesiunile de test, niciun cadru nu a fost rupt. Podul dintre seat stay-uri poate fi schimbat, fiind livrate două în pachet: Thin și Thick – care sunt fie subțiri, fie groase și care influențează cât flexează partea din spate a cadrului.

4 puncte de culisare pe partea aceasta și încă 2 pentru amortizor.

Modelul de top va costa 7.400 de euro, cu amortizoare Fox Fatcory, frâne TRP DH-R Evo, roți DT Swiss FR560 cu anvelope Schwalbe Magic Mary Super DH. Transmisia este furnizată de Sram, modelul GX DH cu 7 pinioane.

Versiunea de bază.

Modelul de bază costă 5.700 de euro și este livrat cu o furcă RockShox Boxxer RC, amortizor Super Deluxe Select R și aceleași frâne TRP DH-R. Nici transmisia Sram GX nu diferă, în schimb roțile sunt construite cu jante Spank și butuci Foruma DH. Anvelopele sunt furnizate de Maxxis – Assegai și DHR2.

via Commencal

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma