Noul Propain Tyee CF, acum cu cadru din carbon

Pentru a ține pasul cu cei mai pretențioși clienți, dar și din punct de vedere tehnologic, Propain a construit versiunea din carbon a cunoscutului cadru de enduro, Tyee CF. Acesta cântărește doar 2.3 kg cu tot cu amortizor, în dimensiunea M, promițând totodată a fi foarte rigid. Propain a modificat și geometria noului cadru, lucrând în strânsă colaborare cu David Erstling.

Versiunea de top este echipată cu un sistem de transmisie Sram XX1.

Pentru a obține o rigiditate mare, partea frontală a cadrului este contruită dintr-o singură bucată și nu prin îmbunare. Cum cablurile sunt trase prin interiorul acestuia, cei de la Propain au decis ca găurile de acces să fie cât mai mari, pentru a simplifica introducerea cămășilor sau conductelor. În ceea ce privește suspensia, aceasta poartă denumirea de Pro10, este sensibilă și ar urma să se comporte cât mai neutru. Linia este astfel mai progresivă decât în cazul versiunii din aluminiu, oferind astfel bicicletei rezerve mai mari pe porțiunile puternic denivelate.

Din punct de vedere al echipărilor, vor exista trei variante: Comp, Race și Light. Dacă prima variantă este echipată cu o furcă Manitou Mattoc Pro, ultimele două mizează pe un Rock Shox Pike PCT3 Solo Air. Cursa de 160mm este aceeași pentru toate versiunile (cadrul fiind similar), însă diferențele dintre componente sunt mari. Comp vine dotat cu un sistem de transmisie Sram GX 1×11, pe când modelul de top, Light, cu Sram XX1 Carbon. Diferența de greutate dintre modelul de bază și cel de top este de 1.1 kg, iar diferența de preț de peste 2.200 de euro, Comp fiind oferit pentru 3.299 de euro, iar Light, pentru 5.499 de euro.

După cum poți vedea însă în fotografia de mai jos, modelul de bază Comp nu arată deloc rău, iar dacă nu ești fan al culorilor aprinse, s-ar putea să-ți placă chiar mai mult decât versiunea Race.

Comp, cu Sram GX și furcă Manitou.

Varianta de top însă va fi oferită în aceeași combinație de negru, albastru și roșu, precum modelul de bază.

Varianta Race reprezintă calea de mijloc.

Alte detalii găsești pe pagina dedicată.

via Propain

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma