De când am citit despre lansarea noului Collosus, m-am tot gândit la experiența pe care am avut-o cu Polygon Siskiu anul trecut, prin toamnă, și cât de impresionat am rămas de suspensia care părea mult mai mare de 130mm și cu siguranță mai capabilă decât ar fi una similară în mod normal. Pentru că noua bestie a fost înzestrată cu suspensii mai mari de atât, 170/160mm și pentru că doar uitându-te la ea, realizezi că exprimă forță și o dorință nesfârșită de abuz. Poate c-au fost ceva abuzuri și cu Siskiu, dar cu Collosus ar fi o cu totul altă peliculă.
În plus de asta, am aflat că suspensia 6-bar este nouă (denumirea nu se referă la presiune totuși), iar dacă te uiți mai atent la ceea ce se întâmplă în preajma seat tube-ului o să constați că acolo se află o serie de link-uri care seamănă parcă cu cele dintr-un joc în care trebuie să pui în perfect echilibru o bilă ce ar urma să rămână stabilă după ce finalizezi construcția aflată în mișcare. Pe cât de complicat sună fraza asta, pe atât de sofisticată îmi pare suspensia, ceea ce ar trebui să însemne un singur lucru: eficiență. Sau altfel spus: „dă-i să zacă!”.
Dar nu e doar suspensia. Mai este și geometria care se duce nebunește spre valori de cadru de downhill, mai ales cu head angle-ul foarte degajat de 63.5 grade. Crede-mă, este o valoare care-ți dă super puteri la orice drop ți-ar ieși în cale. Am testat-o pe pielea mea (pe altă bicicletă ce-i drept) și skill-ul îmi crescuse deja cu 20%. Apoi, când mai auzi că chainstay-ul este destul de scurt, cu ai săi 435mm, mai-mai că-ți crește inima știind de fapt cât de jucăușă poate fi această bicicletă. Şi înusmând toate cele înșirate aici, puse în comparație cu experiența pe care am avut-o cu Siskiu, nu pot decât să-mi imaginez ce fel de bicicletă este Collosus. Sper doar să fie importată în România și totodată sper să ajungă la mine cât mai repede.
Din fericire nici măcar nu trebuie să-ți bați capul cu echiparea, căci există doar una singură. Culoarea de asemenea. O echipare de bun simț care ar trebui să satisfacă orice rider normal la cap care nu visează doar componente high-end: o furcă grasă Fox 38 Performance (cursă de 170mm), amortizor Fox Float X2, transmisie 1×12 Shimano XT (în afara pinioanelor care-s Deore, dar ce mai contează?) și anvelope pe care nu va trebui să le schimbi imediat după achiziționarea bicicletei: Schwalbe Magic Mary Evo în dimensiunea 29×2.60 în compound-ul soft. Frânele? Avid Code R, cu discuri de 200mm. Simți că ar lipsi ceva de pe aici? Există chiar și un dropper în echipare și un cockpit care aduce aminte de bicicletele de downhill.
Şi toate astea pentru un preț recomandat de 3.500 de $, care nu știu cât o să difere pentru piața din România (momentan), însă sună al naibii de tentant și de bine. Poate că singura problemă ar fi greutatea, de 18 kg, ceea ce va face ca bicicleta asta să nu fie poate cea mai prietenoasă în turele lungi.
via Polygon
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…