Noul Cannondale Habit a fost prezentat

Cannondale a lansat noul Habit, o bicicletă importantă în segmentul all-mountain/trail, una care se bazează pe o suspensie a cadrului de 130 sau 140mm, în funcție de versiune, împerecheate cu furci de 140 sau 150mm. Astfel, versiunea LT va avea o cursă de 140mm a suspensiei cadrului și o furcă de 150mm. Suspensia este de tip 4-Link, iar dimensiunea roților de 29, 27.5 (doar pentru versiunea XS) sau Mullet, cu un Link ce trebuie schimbat și achiziționat separat. În plus, va fi disponibil în versiunea cu cadru din aluminiu sau din carbon, cu dimensiuni de la XS până la XL și cu un preț de pornire decent, de 2.499 euro, dar care poate ajunge până la 5.999 euro pentru versiunea de top.

Atât Habit cât și Habit LT utilizează același cadru, cu mențiunea că versiunea LT va avea 10mm de cursă în plus, atât pentru cadru cât și pentru furca, un model dedicat celor care au nevoie de ceva rezerve în plus. Orice variantă poate fi convertită la formatul de roți Mullt (29 pe față și 27.5 spate), cu mențiunea că va trebui achiziționat un link special, construit de Cascade Components în colaborare cu Cannondale.

Alte detalii despre cadru: bottom bracket-ul se înfiletează (așadar fără PressFit – minunat!), cablurile sunt trase prin interior atât la versiunea din carbon cât și la cea din aluminiu și întră prin lateralele cadrului și nu prin sistemul de cuvete – mai ușor de înlocuit. Urechea pentru prinderea schimbătorului este compatibilă cu standardul UHDde la Sram. Doar versiunea din carbon va beneficia sub top tube de o prindere specială pentru o trusă de scule, care găzduiește și o cameră și un cartuș de aer.

Geometria nu vine cu cifre surprinzătoare, însă este exact cum trebuie: head angle la 65.5 grade, chainstay scurt de 435mm și un reach de 455mm (pentru versiunea M). De menționat că chainstay-ul crește de la 434mm (pentru dimensiunea S) până la 445mm (pentru dimensiunea XL). Chiar și versiunea M, este relativ lungă, având un ampatament de 1.200m.

Habit-ul de bază arată bine și vine cu un cadru din aluminiu, furcă Rock Shox Recon Solo Air, frâne Shimano MT-200 (cu discuri de 180mm), anvelope Maxxis Recon și o transmisie Shimano Deore, așadar o echipare decentă pentru bani, dar orientată mai degrabă pentru trasee nu foarte dificile. Cu siguranță cadrul lui Habit poate mult mai mult decât atât, însă într-o echipare mai bună.

via Cannondale

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma