Categorii: CursiereNoutati

Noua cursieră endurance Look 765 Optimum+ e aproape similară cu vechiul lor gravel bike

Nu e exagerată deloc afirmația că noua cursieră endurance Look 765 Optimum+ e același lucru cu un gravel bike. Ceea ce Look numește ca fiind noua lor cursieră ultra-versatilă axată pe confort pentru ture de anduranță este de fapt o nouă variantă de echipare a modelului lor 765 Gravel, cu anvelope mai mici și cu comportamentul modificat de aducerea bicicletei din roți cu 6 mm mai aproape de sol.

Nu e o mare supriză de fapt că Look a reorientat modelul 765 de gravel într-o cursieră de anduranță. Platforma acestuia a debutat împreună cu o pereche de e-bike-uri cu motor Fazua denumite e-765 Optimum și e-765 Gravel, unul pentru all-road și unul pentru gravel. Iar când modelul clasic 765 Gravel RS a fost lansat, acesta a fost anunțat ca fiind unul polivalent, pregătit pentru orice de la șosea la gravel și chiar pentru ciclocros.

765 a primit acum o variantă oficială all-road cu denumirea Optimum+. Cadrul din carbon e identic cu cel al versiunii grabel, doar că nu există o versiune RS de top. Ideea a fost să se păstreze prețul decent, confortul și flexibilitatea pentru cei ce caută o bicicletă endurance cu anvelope mari, mai mari decât pe modelul anterior 765 Optimum fără +

765 Optimum + primește plusul pentru confortul suplimentar. Redenumirea platformei gravel face ca 765 Optimum+, care vine echipată cu anvelope de șosea de 30 mm, să aibă loc practic pentru anvelope 700c x 42mm sau chiar 650b x 2.1!

Geometria se schimbă puțin când se trece de la anvelope de 30 mm la 42 mm. Unghiul de 70.3 grade rămâne suficient de agil pentru șosea. Poziția mai scurtă și mai ridicată e perfectă pentru all-road dar și pentru gravel. Chainstay-urile lungi de 420 mm adaugă stabilitate.

Anvelopele mai mici aduc monoblocul și centrul de greutate cu 6 mm mai aproape de sol, dar la un drop de 70 mm și cu anvelope de 30 mm, distanța dintre pedale și sol e comparabilă cu cea a modelelor de competiție de șosea. Trail-ul furcii scade și el cu 1.5 mm dar rămâne suficient, de 70.5 mm, făcând bicicleta mai stabilă la viteză dar mai puțin agilă la viteze mici decât modelul non-plus Optimum.

În afară de anvelopele mai mari și geometria ușor modificată, cadrul modelului Optimum+ păstrează pereții cu grosime variabilă și flexare controlată ”3D Wave” la seatstay-uri, pentru a absorbi vibrațiile.

Chiar și fără versiunea de cadru ușoară RS, Optimum+ are cadrul fabricat dintr-un amestec de fibre de carbon hi-mod și hi-resistance pentru un echilibru de rigiditate, flexibilitate și greutate redusă.

Cadrul are chainstay-uri coborâte asimetrice proiectate să facă loc anvelopelor mari dar și transmisiilor 1x sau 2x compact, monoblocul e de tip PF 386 EVO, rutarea cablurilor e internă prin porturile aflate în părțile laterale ale headtube-ului, headtube-ul e conic cu cuvete integrate iar tija e de 27.2 mm. Optimum+ are prinderi de etrier flat-mount și axuri thru Mavic SpeedRelease de 12 mm. Singura diferență reală între Optimum+ și fratele său gravel este numărul mai mic de prinderi de bidon, având doar două, aflate în interiorul triunghiului principal.

Cu această ocazie Look a trecut de la producția de cadre și pedale din carbon și la producția de roți. Noua cursieră 765 Optimum+ vine cu noile roți Look R38 D tubeless din carbon, prezente pe versiunea de top. Jantele din carbon au margini hooked clasice dar tubeless ready, lățimea internă de 19.3 mm și externă de 26.5 mm și un profil de 38 mm.

Roțile sunt construite cu 24 de spițe DT Swiss Competition și butuci DT Swiss 370, greutatea unui set fiind de 1660 g. Roțile sunt disponibile cu butuc pentru Shimano 11 sau SRAM XDR și vin cu bandă și valve tubeless instalate și cu huse de protecție. Acestea vor fi disponibile și separat dar nu se știe încă prețul sau data la care vor putea fi comandate.

765 Optimum+ e disponibilă în trei echipări. Modelul de top Look 765 Optimum+ Full Black Glossy costă 4500 Euro și e echipat cu grupul complet Ultegra R8000 mecanic cu frâne pe disc hidraulice și transmisie compactă, noile roți tubeless din carbon Look R38D și anvelope Hutchinson Fusion 5 de 30 mm.

Varianta următoare este Look 765 Optimum+ Full Black Matt, costă 3500 Euro, vine cu același grup Ultegra R8000 dar cu roți din aluminiu Shimano RS171 și anvelope Hutchinson de 30 mm.

Cel mai ieftin model e Look 765 Optimum+ Metallic Blue Glossy care are același cadru din carbon, costă 2800 Euro dar vine cu grupul 105 R7000 hidraulic compact dar cu angrenaj non-serie și cu roți din aluminiu Shimano cu anvelope Fusion 5 de 30 mm.

Toate bicicletele Optimum+ sunt deja disponibile la distribuitorii Look.

Nu există disponibil un cadru Look 765 Optimum+ separat, dar se poate cumpăra modelul mai ușor 765 Gravel RS la prețul de 2300 Euro pe care se poate construi propria bicicletă Optimum+ endurance cu anvelope de 30 mm.

Pentru cei ce vor un model mai performant și au deja un set de anvelope de șosea de 30 mm, pot cumpăra modelul 765 Gravel All Black cu echipare 105 la 2700 Euro sau chiar 765 Gravel RS în culorile negru/champagne la 6500 Euro, echipat cu transmisia Force AXS wireless care cu încă un set de roți se poate transforma foarte ușor la nevoie într-o Optimum+ de top.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

7 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma