Noile roţi Mavic Crossmax SL 29 pentru MTB

Mavic Crossmax SLR a fost ani de zile o roată foarte iubită de practicanţii români de MTB, am putea chiar să spunem că majoritatea dintre ei fie au avut un set de astfel de roţi, fie şi-au dorit mult să aibă unul. După o lungă carieră, Mavic a înlocuit modelul Crossmax SLR, celebru pentru look-ul său agresiv cu jantele sale negre cu bucăţi de aluminiu la vedere. Vârful lor de gamă se numeşte acum Crossmax SL şi adoptă o nouă imagine şi noi tehnologii.

La 1580 g (710 g faţa, 870 g spatele) sunt foarte uşoare pentru un set de roţi de aluminiu de 29, fiind la doar 100 g de cele mai uşoare roţi de carbon care putem spera să nu se îndoaie în curbe. Ultima tehnologie ISM (Inter Spokle Milling) de formare 4D elimină excesul de material de pe jante pentru o greutate minimă la extremitatea roţii, unde contează cel mai mult pentru a reduce inerţia.

Un element de bază pentru startul foarte rapid şi pentru ieşiri fulgerătoare din curbe este caseta ITS-4 care are o angrenare aproape instantanee, de 7,5 grade! Spiţele unice Mavic aerodinamice din Zicral cu tragere directă asigură un transfer imediat al cuplului de la pedală la sol şi o direcţie impresionantă. Deşi au doar 20 de spiţe fiecare, roţile sunt suficient de reactive pentru a putea fi folosite în cele mai agresive curse şi vor funcţiona aproape la fel de bine ca şi cele mai scumpe roţi de carbon de XC.

Rulmenţii sunt uşor de reglat şi au o viaţă lungă dacă sunt verificaţi ocazional pentru joc. Adaptarea pentru diverse tipuri de ax (QR sau 15 mm în faţă sau 135 mm QR, 135x12mm sau 142×12 mm în spate) se face uşor şi repede şi toţi adaptorii necesari sunt incluşi. Chiar şi schimbarea casetei cu una SRAM XD dacă e nevoie se face foarte uşor.

Pe jantele total etanşe se montează imediat şi fără probleme aproape orice anvelopă şi aceasta nu se va dejanta şi nu va pierde lichid chiar daca este rulată la presiuni ridicol de joase. În teste, au rămas etanşe chiar şi după lovituri serioase cu deformări şi după ce au fost îndreptate cu cleştele. Lăţimea internă mică de 19 mm face să nu se poată monta anvelope mai mari de 2.2, dar e un lucru normal pentru nişte jante de XC. Culoarea complet neagră este mai uşor acum de asortat cu mai multe biciclete decât vechiul model cu metalul la vedere de pe Crossmax SLR.

În final, sunt nişte roţi destul de scumpe pentru un set de aluminiu, dar sunt mult mai ieftine, mai practice şi mai rezistente decât modelele de carbon cu care concurează la performanţă.

Modelul este disponibil în toate cele trei dimensiuni standard, 26, 27.5 si 29.

Articol preluat în mare parte de pe www.bikeradar.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma