DT Swiss a reînnoit modelul de roți de MTB entry level de încredere, din aluminiu, rezultatul fiind noul set 1900 SPLINE. Acesta este construit acum folosind sistemul deja dovedit ca fiind mai durabil Star Ratchet, prezent la toate disciplinele de MTB. Practic, prin trecerea la 370 echipați cu sistemul Ratchet LN, noile roți de MTB din aluminiu DT Swiss 1900 Spline au fost îmbunătățite la capitolele durabilitate, finețea cuplajului și au fost și ușurate cu câteva grame.
Marea schimbare la noile roți DT Swiss 1900 Spline este trecerea la butucul cu mecanism intern Ratchet LN. DT Swiss spune despre seria 1900 Spline că este primul pas spre calitatea, durabilitatea și performanța DT. Trecerea la mecanismul intern Ratchet LN semnalizează renunțarea la vechiul sistem mai puțin rezistent cu clicheți, inclusiv în gama cea mai ieftină de roți. Totuși, noile roți 1900 nu și-au păstrat din păcate și vechiul preț, noile roți costând cu aproximativ 30% mai mult decât vechiul model cu 3 clicheți.
Noile roți sunt construite în jurul unui set de butuci 370 care la exterior nu e mult diferit, însă în interior conține sistemul Ratchet LN 18T. Deja acest sistem e prezent de câțiva ani pe roțile producătorului și și-a dovedit fiabilitatea, așa că de acum este prezent pe întreaga gamă de roți. În plus, vechile roți 1900 Spline vor putea fi modificate pentru a primi noul sistem, cu ajutorul kit-ului de upgrade Ratchet LN, deja existent pe piață.
Interesant este că noul butuc are un sistem de cuplaj 18T, un pic mai puțin performant decât cel cu 24 de dinți de pe generația anterioară de butuci cu 3 clicheți. În schimb, noile roți pot primi un sistem de 24, 36 sau 54 de puncte de cuplaj dacă se dorește. Ce e important e că mai multe puncte de cuplaj nu sunt întotdeauna un lucru benefic, mai ales la MTB.
În principiu, din acest moment, absolut toate roțile și toți butucii aftermarket oferiți de DT Swiss au sistem intern Ratchet, sistemul cu clicheți fiind complet eliminat. Fabricanții de biciclete pot însă să solicite roți mai ieftine OEM cu butuci cu clicheți, însă și această opțiune va fi eliminată în curând.
DT Swiss a construit setul de roți 1900 pentru a fi un upgrade cu preț acceptabil pentru orice iubitor de MTB, cu o limită de greutate mai mare decât roțile de top. Noile roți sunt oferite în trei versiuni simplificate, cu două opțiuni de lățime internă a jantei: 25 și 30 mm.
Janta X1900 X432
Toate roțile din seria 1900 beneficiază de jante tubeless ready hooked, capsate, cu banda tubeless preinstalată și cu valvele incluse în pachet. Toate roțile 1900 Spline sunt construite manual de DT și folosesc 28 de spițe Champion de 2 mm din inox, nipluri din aluminiu Pro Lock și butuci din aluminiu cu tragere directă (numele Spline vine de la Straight Pull LINE).
DT Swiss construiește roțile sale în mai multe locații din lume, dar cu aceiași tehnologie dezvoltată la sediul central din Elveția (Colorado în SUA, Polonia în UE și Taiwan în Asia), pentru a avea un management mai bun al componentelor și a disponibilității pe piață.
Toate noile roți sunt disponibile cu prindere de disc centerlock (doar E 1900 fiind și în versiune cu 6 șuruburi) și cu interfață Shimano HG, MicroSpline sau SRAM XD. Roțile sunt oferite atât în versiuni Boost cât și non-Boost, pentru a putea fi montate pe bicicletele MTB mai vechi.
Un alt lucru care a fost simplificat de DT Swiss la noile roți de MTB 1900 Spline este prețul. Acum toate trei versiunile: versiunea X de XC, M de all-mountain și E de enduro, încep de la același preț, de 449 Euro pentru un set. Prețul a crescut mult față de vechile roți care costau 336/346/367 Euro, dar noul set este mai durabil și oferă performanțele unor modele superioare.
Toate modelele sunt deja disponibile la distribuitorii DT Swiss. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…