Într-o lume în care peste tot în jur se vorbește doar de jante din carbon, vestea lansării unui nou model de jantă din aluminiu de la DT Swiss nu e chiar una de maximă audiență, însă datorită profilului nou unic, noile jante DT FR 541 promit să fie extrem de rezistente la impact și să aibă o viață foarte lungă, protejând și anvelopele. În același timp, ele sunt ceva mai ușoare, pentru accelerații și manevrabilitate mai bune.
DT Swiss realizează că probabil acestea nu sunt primele jante pe care le va folosi un rider de DH sau Freeride, însă sunt șanse mari ca acestea să fie ultimele.
În mare, jantele par identice cu orice alt model modern și lat din aluminiu, însă noile forme ale modelului DT Swiss FR541 promit o durabilitate mult mărită și performanțe mai bune. Riderii de Freeride și DH pot acum să își împingă mai departe limitele la viteze mai mari, în siguranță.
Secretul tuturor îmbunătățirilor vire de la noua formă a peretelui lateral și a capătului acestuia, în comparație cu modelul vechi FR 560 pe care FR 561 îl înlocuiește.
În loc de o pantă a peretelui pentru a rezista forțelor externe, noua jantă primește pereți drepți care în partea de sus ies puțin în exterior. Primul rezultat este că marginea superioară e mai rezistentă la loviturile cu bolovanii și rădăcinile, distribuind mai bine forțele de impact în corpul jantei pentru a crește rezistența și durabilitatea pe cele mai grele trasee de coborâre.
O altă îmbunătățire este creșterea cu 17% a rezistenței la snakebite în comparație cu modelul anterior FR 560. DT explică cum noua margine a jantei și tranziția acesteia spre peretele vertical creează o zonă de contact cu anvelopa mai fină și mai lată. Astfel, șocul loviturii e răspândit pe o zonă mai mare iar riscul de snakebite e considerabil redus, lucru testat de DT împreună cu un producător important de anvelope.
Nu în ultimul rând, greutatea a fost redusă. Cu 570 g pentru varianta de 27.5, noile jante, chiar dacă nu se pot numi ușoare, sunt cu 25 de g mai ușoare ca modelul anterior FR 560. Janta a trecut la sistemul DT PHR (Pro Head Reinforcement) care necesită nipluri curbate pentru a distribui tensiunea din spițe mai bine în jantă. Jantele sunt aprobate ASTM 5 pentru MTB gravitațional, DH și sărituri extreme, iar DT recomandă o greutate maximă a bicicletei împreună cu riderul de 140 kg.
Noua jantă din aluminiu sudat păstrează lățimea internă de 30 mm și profilul de 21 mm. Jantele tubeless ready nu sunt hookless, ele păstrând un mic cârlig la contactul cu anvelopa, atât pentru a crește rezistența la impact cât și pentru siguranță sporită la rularea cu presiuni foarte mici.
Noile jante din aluminiu de freeride și DH DT Swiss FR 541 sunt disponibile pentru roți de 27.5 sau 29, cu găuri pentru 28 sau 31 de spițe. Jantele au prețul de 151$ bucata, fiind livrate cu grafică standard DT roșie cu alb, însă au incluse în pachet stickere pentru a trece la variantele auriu, crom și negru, pentru a asorta roțile cu bicicleta.
Jantele sunt deja disponibile la distribuitorii DT Swiss și la principalii fabricanți de roți de MTB.
DT Swiss precizează: ”Acum puteți forța mai tare bicicleta pe bolovani și puteți sări mai sus pe kicker, noua jantă are o rezistență mărită la impact și protecție îmbunătățită la snake bite, protejându-vă dacă aterizarea s-a nimerit să fie mai departe decât era anticipat”
Pentru mai multe informații accesați pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…