Noile frâne de la Sram, Maven, promit a fi cele mai puternice de până-n prezent

Maven – un nou început pentru Sram cu o nouă generație de frâne, una care se anunță a fi cea mai puternică construită până în prezent și care folosește ulei mineral! Oferă un control fără precedent și alte calități care ar urma să-ți dea superputeri pe bicicletă. În fine, dacă ne pierdem prea mult în textele de marketing este posibil să ne supraestimăm nivelul și să ajungem în primul copac, însă dacă privim cu atenție ceea ce ne povestește Sram despre aceste noi frâne, cu siguranță ne vom putea bucura de un produs mult mai capabil comparativ cu ceea ce-am văzut până în prezent.

Iar asta reiese din a doua pagină a comunicatului de presă, acolo unde este prezentată o diagramă ce arată o comparație directă între noile Maven și Code-urile actuale: cu o putere redusă de acționare a manetei de frână, obții o forță de frânare mult mai mare. Practic, pentru a obține o forță de frânare de 500N cu noile Maven, este necesară aplicarea unei forțe de 50N pe levier. În cazul lui Code, pentru a obține o putere similară de frânare, este necesar să acționezi maneta cu 80N. O diferență mare, aproape dublă. Dar nu este vorba doar despre forța brută, căci acționarea mai lejeră a levierului de frână se traduce în oboseală redusă și alt control pe traseele dificile unde este necesar să frânezi des, precum traseele de downhill.

Ca să obțină această forță de frânare cei de la Sram au decis să opteze pentru pistoane mari: 19.5mm și 18mm (două cu două – un total de patru pistoane în etrier). Apoi este SwingLink-ul prezent în manetăm un soi de servo, care este responsabil pentru livrarea unei puteri foarte progresive. Apoi, cele 4 șuruburi mari de prindere au rolul de a rigidiza întreg etrierul, astfel încât să nu mai flexeze când frânezi puternic. Design-ul manetei aduce aminte de Code, de la forma și până la lungimea levierului, lucru valabil și pentru reglaje.

În ceea ce privește discurile, Sram HS2, Sram recomandă să începi cu cel mai mic, de 180mm. Pentru fiecare 20mm adăugați la diametru, avantajul mecanic este de 14%, ajungând astfel la 28% în cazul discului de 220mm. Plăcuțele de frână sunt și ele de asemenea mari, disponibile în două tipuri de compound: organic – pentru zgomot redus și performanțe în condiții uscate sau sintetice – pentru condiții de umezeală și pentru coborâri foarte lungi, acestea descurcându-se mai bine în condiții extreme.

Ca orice produs de la Sram și frânele Maven vor fi oferite în mai multe versiune, cu performanțe dar și prețuri diferite. Maven Ultimate va fi oferit și într-o serie limitată, Edition 1, care este livrată cu etrier roșu și o grafică simpatică. În pachet vei regăsi 2 plăcuțe organice și două sintetice, 4 discuri HS2 (unul de 220, două de 200 și unul de 180mm) și un kit de aerisire.

Modelul Ultimate standard păstrează aceleași caracteristici precum Edition 1 și oferă reglaj pentru distanța plăcuțelor față de disc sau al levierului față de ghidon. Pe această variantă se vor regăsi și șuruburi de titan.

Apoi mai avem varianta Silver, cu manetă și corp negre, care renunță la șuruburile scumpe și aspectul mai fancy, dar care păstrează toate calitățile modelului Ultimate.

Ultima, dar nu cea din umră, este varianta Bronze, oferită în culoare gri, plăcuțe de frână organice și care renunță la reglajul plăcuțelor față de disc, păstrându-l însă pe cel al levierului față de ghidon.

Cel mai ușor model este Ultimate, cu 362 de grame (frână spate cu conductă de 1800mm, cu plăcuțe), iar cel mai greu, modelul SIlver. Versiunea Bronze este mai sensibil mai ușoară, cântărind 369 de grame. În orice caz, nu se poate spune că diferențele de greutate sunt semnificative.

Așa arată etrierul în varianta non-fancy

Cât despre prețuri, ediția limitată va fi oferită pentru 699 de euro. Varianta Ultimate standard va avea un preț de 360 de euro/bucată, fiind astfel mai scump la set decât modelul limitta. Versiunea Silver va costa 320 de euro/bucata, pe când versiunea Bronze, va putea fi achiziționată cu 220 de euro/bucata, făcând-o astfel foarte atractivă din punct de vedere al bugetului.

Frânele vor fi disponibile începând cu luna aceasta și desigur vor ajunge și la noi pentru un review.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma