Categorii: Biciclete de munte

Trek prezintă Session şi Session Park – două moduri diferite de a te da tare

Este greu de explicat importanţa diferenţelor subtile dintre biciclete aparent identice însă la un nivel atât de ridicat, precum Session de la Trek, chiar şi cele mai mici modificări de geometrie duc la diferenţe mari de performanţă.

Pentru cei care iubesc downhill-ul diferenţa aproape imperceptibilă este între concurs sau big mountain şi slope style. Ambele categorii necesită biciclete care deşi aparent arată la fel ele reprezintă stiluri diferite de dat. Recent Trek a lansat două noi versiuni ale modelului Session DH care se adresează acestor grupuri de rideri.

Cei mai rapizi downhill-eri din lume au nevoie de o bicicletă stabilă la viteză, pe care poţi pedala când eşti pe teren dificil şi cu care ai tracţiune maximă. Pentru aceste lucruri Trek a pus pe Session DH roţi de 27,5, suspensie mai mare sşi un spate mai lung.

Pentru a compensa parţial înălţimea adăugată datorată roţilor mai mari de 27,5, Trek a creat propria linie de pipe direct mount ce dispun de drop. Acestea, combinate cu o ţeavă head tube mai scurtă, oferă o înălţime a ghidonului nu cu mult diferită faţă de versiunea Park.

Unii preferă să aibă cablurile ghidate la exterior pentru a uşura schimbarea componentelor în timp ce alţii le prefera la interior pentru o estetică mai bună. Însă indiferent de opţiune Session le oferă pe ambele. La fel ca majoritatea bicicletelor Trek, Session dispune de un Mino Link care permite riderilor să-şi modifice geometria biciclete foarte uşor.

Dacă rideri ca Brook MacDonald şi Neko Mulally au avut rezultate foarte bune la Cupele Mondiale pe modelul Session DH, experţii în slope style precum Brandon Semenuk şi Cam McCaul au nevoi diferite pentru evenimente cum ar fi Rampage.

Gândită pentru sărituri mai mari bicicleta are o suspensie de 190mm în loc de 210 fiind mai progresivă, iar ţevile stay sunt mult mai scurte, 420 faţă de 445. Acest lucru se datorează în mare parte mărimii roţilor, Session Park având roţi de 26 inch. Pentru rezistenţă în timp şi valoare mai bună la revânzare ambele biciclete dispun de protecţie instalată pe downtube.

Pentru 2015 Trek va oferi patru variante de echipare, una din aluminiu şi una carbon, pentru ambele versiuni Park şi Downhill.

Modelul de vârf Session DH 9.9 cântăreşte 15,24 kg. Modelul Trek Session 9.8 Park va avea un preţ de 6.829 $, cu 2000 mai puţin decât modelul de top, iar mulţumită roţilor mai mici greutatea este şi ea destul de mică la 15,74 kg. Varianta din aluminiu Session 88 DH are 16,70 kg şi un preţ de 5.240$ în timp ce varianta din aluminiu Trek Session Park are o greutate de 17,26 kg şi un preţ de 4199,99$.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma