Categorii: Biciclete de munte

Giant prezintă Trance şi Reign pentru 2015

Anul trecut, în timp ce majoritatea producătorilor încă nu se deciseseră, Giant a stabilit că viitorul ciclismului de munte aparţine roţilor de 27,5 inch şi a lansat o largă gamă de biciclete regândite să funcţioneze corect folosind noua dimensiune de roată.

Aproximativ acum doi ani Giant a introdus şi un nou standard pentru headset denumit Overdrive, sistem specific doar bicicletelor lor. Overdrive înseamnă că în loc ca furca să aibă un gât de 1 1/8 inch diametrul începe de la 1 ¼ şi se termina cu 1.5 inch. Giant spune că acest sistem îmbunătăţeşte cu 30% rigiditatea în zona ghidonului.

Însă noul standard a dat mari bătăi de cap clientului final, întrucât toată lumea trebuia să folosească la upgrade-uri sau ca piese de schimb doar produse Giant, aşa că pentru viitor compania s-a întors la standardul acceptat peste tot în industrie.

Noul Giant Trance este disponibil în două versiuni. Varianta SX care dispune de o furcă Pike cu 160mm cursă sau varianta Advanced cu o furcă de 140mm. Ambele biciclete dispun la spate de o suspensie de 140mm.

Cea mai scumpă variantă este Giant Trance Advanced cu un preţ de 7.750$. Pentru aceşti bani primeşti un full suspension care are doar 11,7 kg. Însă preţurile încep totuşi de la 3.600$.

Giant Reign 27.5 2 are un preţ de 3.400$ şi este modelul de bază pentru noua platformă pentru Enduro a celor de la Giant. Dispunând de suspensii de 160mm faţă şi spate şi echipare Deore, preţul pare destul de bine justificat.

Însă indiferent de preţ toate modelele Reign primesc tijă de şa reglabilă. În cazul modelului de bază este vorba de tija şa de Giant Contact SL. Partea interesantă a acestei tije este că părţile interne pot fi întoarse. Aşadar ghidarea cablurilor se poate face la interior sau exterior dacă bicicleta ta nu are deschizăturile necesare în cadru pentru ghidare internă.

La fel ca şi celelalte biciclete din gama Giant, Reign foloseşte suspensia Maestro. Greutatea acestei biciclete este de 14,7 kg.

La celalalt capăt al gamei avem Giant Reign Advanced 27.5 0 Team, modelul de top. La un preţ de 8.250$ bicicleta dispune de un triunghi faţă al cadrului din carbon şi echipare cu componente dintre cele mai bune. Cât priveşte designul, în trecut Giant nu prea insista pe partea asta însă începând cu acest an şi grafica a primit un look nou.

Dispunând de un ghidon lat, pipă scurtă şi protecţii pentru angrenaj, Reign este gata de cursă imediat ce o scoţi din cutie. Bicicleta vine echipată cu anvelope Schwalbe mari de 2.35 însă chiar şi aşa mai este încă loc pentru anvelope şi mai mari. Greutatea bicicletei este una respectabilă de doar 12,5 kg.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma