Categorii: Biciclete de munte

BMC lansează soft tail-ul Teamelite 01 cu micro-suspensie

Progresul tehnologiei în domeniul prelucrării fibrei de carbon a avut un impact profund în designul cadrelor de bicicletă. Acestea sunt acum mai uşoare, mai solide, mai rigide şi mult mai confortabile. Micro-suspensiile instalate în cadrele altfel rigide nu sunt o noutate însă ideea nu prea au prins de-a lungul timpului.

A venit şi rândul celor de la BMC să regândească modelul Teamelite 01 care acum mulţumită unei micro-suspensii de doar 1,5 cm promite un confort mai bun păstrând în acelaşi timp agilitatea unui hardtail.

Noul BMC Teamelite 01, care beneficiază de noua micro-suspensie Micro Travel Technology – MTT, a fost creat de-a lungul a doi ani de cercetare şi dezvoltare în laboratorul Impec din Elveţia al celor de la BMC. Piesa centrală a acestei suspensii este amortizorul XCell. Acesta este disponibil în 3 variante de rigiditate permiţând reglarea suspensiei în funcţie de greutatea ciclistului. Designul permite cadrului să fie rigid lateral şi torsional, dar care se comprimă în acelaşi timp mulţumită ţevilor chainstay şi seatstay ce beneficiază de un carbon special.

Noul cadru, cu tot cu această micro-suspensie adăugată, cântăreşte doar 1,08 kg şi beneficiază de noua ghidare internă DTI care permite compatibilitate cu Sideswing şi Di2 de la Shimano. Spatele beneficiază de ax 12 x 142mm thru axle, rulmentul pedalier este BB92 Shimano press fit, ţeava headtube conică 1.5-1.125″ şi montanţi post mount pentru etrier frână spate cu disc maxim de 160mm.

Cadrul este disponibil în 5 mărimi (XS/S/M/L/XL). Mărimea XS oferă un plus de 85mm degajare la înălţimea de încălecare pentru cicliştii mai mici de înălţime. Toate cele 5 mărimi rulează pe roţi de 29 inch.

Preţurile sunt:

  • BMC Teamelite 01 Frameset 3.223 euro
  • BMC Teamelite 01 XTR Di2 9.491 euro
  • BMC Teamelite 01 XX1 5.909 euro
  • BMC Teamelite 01 XT for 4.118 euro

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma