Categorii: Biciclete de munte

BIONICON EDISON EVO ENDURO vine cu îmbunătăţiri pentru 2015

Marca germană Bionicon are ceva istorie la activ, timp în care au dezvoltat nişte tehnologii proprii destul de interesante. Noul Bionicon Edison EVO pentru enduro duce posibilităţile de reglare la un nou nivel.

Bicicleta este complet customizabilă. Poţi schimba braţele link-ului, ţevile seatstay, părţi din suspensie, cadrul poate fi ajustat pentru suspensie de 160 sau 180mm, roţile pot fi de 26 sau 27,5 inch, poţi regla înălţimea de încălecare, iar multe din acestea le poţi face din mers. În plus bicicleta este mai uşoară faţă de modelul anterior.

În centrul atenţiei se află sistemul Bionicon Effect de reglare a suspensiei. Acesta include furci şi shock-uri proprii la care se adaugă butonul pneumatic care îţi permite să ajustezi unghiurile bicicletei pentru a putea urca mai bine, coborî mai bine sau orice altceva. Este activată de greutatea corpului şi are efect minim asupra suspensiei mulţumită sistemului deştept 2×2 de cartuşe de aer şi extensiei montantului shock-ului.

Geometria cadrului se ajustează prin simpla apăsare a acestui buton. Butonul deschide o valvă care permite circulaţia aerului din furcă spre shock şi invers. Spre exemplu dacă îţi laşi greutatea peste ghidon va micşora furca şi va creşte spatele pentru a urca mai eficient.

Cartuşul 2×2 primeşte numele de la cele două camere cu aer pozitiv. Este un design flotant, iar fiecare cameră poate fi umplută separat cu aer pentru a regla fin progresia şi suspensia. Camera superioară este folosită şi de furtunurile pentru ajustare a cursei în timp ce camera inferioară este folosită exclusiv pentru funcţiile suspensiei.

Aerul este împins din camera superioară a furcii în montantul shock-ului care devine extins ridicând astfel spatele bicicletei. Amortizarea, rata arcului şi presiunea aerului sunt neafectate astfel şi performanţele sunt neafectate.

Unghiurile tijei de şa şi ale furcii devin mai abrupte însă înălţimea BB-ului rămâne cam aceeaşi bicicleta permiţând astfel o trecere mai bună în comparaţie cu alte biciclete la care doar furca se micşorează inaltimea BB-ului devenind mai mică.

Efectul general este acela că furca este mai joasă, spatele mai sus, corpul tău beneficiind de o poziţie mai neutră şi potrivită pentru urcare.

Bicicleta este construită în jurul acestui sistem însă a fost construit şi un adaptor care permite folosirea şi a altor shock-uri cum ar fi al modelelor Cane Creek Double Barrel. Vei pierde însă doar reglajul cursei.

Cupele headset-ului permit folosirea furcilor double crown sau standard, conice.

Cursa suspensiei spate este reglabilă prin înlocuirea linkurilor. Bionicon a renunţat la ideea bolţurilor cu poziţii multiple din acelaşi motiv pentru care a renunţat şi la urechile înlocuibile ale schimbătoarelor spate: rezistenţă şi rigiditatea. Pentru a schimba mărimea de roată trebuie să alegi furca potrivită şi să introduci seatstay-ul corect. Fiecare mărime de roată primeşte propriul stay dedicat astfel încât totul se potriveşte perfect.

Vei putea alege intre: bicicletă complet echipată sau doar set cadru, roşu sau gri, 26 inch sau 27,5 inch, cursă de 160 sau 180mm, Spec 0 sau Spec 1. Toate bicicletele de 26 inch primesc furcă Bionicon Double Agent double crown, iar cele de 27,5 inch primesc X-Fusion Metric HLR cu cartuşul 2×2. Ambele folosesc un shock Magura TS RC.

Spec 0 primeşte frâne Sram Guide RSC, transmisie X01, roţi DT Swiss sau Novatec, anvelope Schwalbe, tijă de şa reglabilă KindShock LEV, ghidon Answer, pipă marcă proprie şi manşoane Ergon GA1. Preţul este de 3.500 Euro însă există o ofertă specială de 2.500 Euro pentru primele 200 de comenzi disponibilă doar pentru luna august.

Spec 1 merge pe X9, frâne Sram Guide R, roţi DT Swiss şi anvelope Schwalbe, ghidon Answer sşi manşoane Ergon. Preţul este de 2.900 Euro. Seturile cadru primesc o suspensie standard Rockshox şi un preţ de 1.900 Euro.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma