Maxxis lansează variante de 170 tpi pentru Aspen și Ikon, dar numai pentru profesioniști

Maxxis a lansat modelul foarte apreciat pentru XC Aspen în dimensiunea 29×2.25, o idee mai mare decât actualul 29×2.20. Vestea proastă este însă că versiunea cea mai performantă va fi oferită doar atleților sponsorizați.

Se pare că înainte de Olimpiadă, Federația de Ciclism din Elveția a făcut niște teste de rulare cu mai multe modele de anvelope de la mai mulți producători și se pare că Aspen a fost cel mai rapid model din teste. Astfel, ei au dorit ca Nino Schurter să folosească acest model la Olimpiada de la Rio, dar cu câteva modificări. Crampoanele centrale au fost puțin lățite iar crampoanele laterale puțin înălțate. Modificarea crampoanelor din centru a fost pentru viteză mărită iar cele laterale au fost modificate pentru tracțiune mai bună în viraje.

Practic creșterea la dimensiunea de 2.25 se datorează crampoanelor laterale, carcasa anvelopei fiind neschimbată.

Carcasa folosită de Nino a fost însă una nouă, de 170 tpi, o creștere enormă de la versiunea comercială de 120 tpi care face anvelopa mult mai suplă și cu 40 g mai ușoară. Practic aceasta se poate face ghem în mână, după cum se poate vedea în imaginile de mai sus.

Din păcate, varianta de 170 tpi nu va intra în producție fiind destinată momentan doar atleților sponsorizați. În plus, Aspen e un model doar pentru teren uscat, motiv pentru care e oricum folosit mai mult de profesioniști. Alte motive ar fi că sunt greu de produs iar prețul pentru o anvelopă ar ajunge la 150 USD și nu în ultimul rând faptul că sunt foarte fragile, chiar dacă se folosește protecția EXO. Pentru Nino au fost construite câteva bucăți fără această protecție, care sunt cu încă 30-40 g. Dacă ar fi să ne luăm după greutatea standard, modelul acesta ar trebui să aibă sub 500 g în versiunea 29×2.25!

Și modelul Ikon este produs în versiunea de 170 tpi, dar din păcate tot exclusiv pentru profesioniști.

Carcasa de 170 tpi este cu mult superioară față de cele folosite în mod uzual de Maxxis, de 27, 60 și 120 tpi, prezentate de la stânga la dreapta în imagine. Cea de 27 tpi este folosită la anvelopele ieftine, nimic ce ar cumpăra un ciclist împătimit. Anvelopele sunt foarte grele dar și foarte rezistente. Cea de 60 tpi este folosită pe modelele de bază, anvelopele rezultate nu sunt foarte suple și sunt destul de grele, dar oferă o rezistență bună la pană. Modelele de 120 tpi sunt cele de top din gamă, anvelopele fiind flexibile, cu tracțiune și confort sporite, dar cu protecție ceva mai slabă la pană. În mod evident noul material de 170 tpi este extrem de suplu și de ușor, dar și de sensibil. Pentru mărirea rezistenței, un material special cu compoziție secretă, de rezistență foarte bună, se adaugă sub calea de rulare sau chiar pe toată carcasa, în funcție de model.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma