Kona Honzo ESD vine gata de orice trail, cu un unghi al furcii extrem

Kona a adus modelul Honzo la noi performanțe cu ESD – niște litere care ar putea să însemne multe lucruri….

La Kona însă, răspunsul e: Extra Slack, Dude! Lucru ce se observă la o simplă privire asupra cadrului. Ceea ce a început prin a fi o platformă de test pentru geometria cadrului Process X s-a transformat acum într-un model de serie, cu o geometrie foarte progresivă ce duce hardtail-ul din oțel la un nou nivel de performanță.

ESD este cu adevărat Slack… Unghiul furcii e de 63.5 grade iar furca de 150 mm are un offset redus, de 42 mm. Unghiul tijei de șa este foarte abrupt, de 77.5 grade iar reach-ul este între 440-525 mm.

Datorită dropout-urilor reglabile cu spațiere Boost, lungimea chainstay-urilor e reglabilă între 417-433 mm. Asta permite nu doar reglarea lungimii chainstay-urilor după preferințe ci și conversia la single speed.

Monoblocul e la înălțimea de 62.5 mm, oferind un echilibru perfect de manevrabilitate și gardă la sol, fără ca să atingă pământul când furca atinge maximul curseri. Pe poteci virajate se poate monta chiar și o furcă cu cursa mai lungă, pentru distracție maximă.

ESD este proiectat pentru roți de 29 și vine echipat cu anvelope Maxxis Minion DHR II 29×2.4 WT în spate și Maxxis Assegai 29×2.5 WT în față, cu jante Race Face AR 30 și butuci Shimano SLX.

Cadrul Honzo ESD folosește tuburile Kona din oțel cromat tras și păstrează lucrurile simple cu rutarea externă a cablurilor, head tube conic clasic, prindere ISCG05 și monobloc filetat clasic de 73 mm, având și prinderi pentru două bidoane.

Cum bicicleta e proiectată pentru lucruri extreme, seat tube-ul a fost coborât pentru a face loc tijelor dropper cu cursă mare. Modelele S și M au tije de 170 mm ce pot fi introduse complet iar L și XL au tije de 200 mm dar acceptă și modele mai mari. Toate variantele vin echipate standard cu tija TranzX +RAD ce poate fi ajustată intern 30 mm în incremente de 5 mm.

Echiparea este bine aleasă și include maneta pentru tijă Shimano i-spec, frâne Deore cu 4 pistoane, manetă de schimbător XT și schimbător și casetă SLX. Maneta XT a fost aleasă deoarece Kona consideră că schimbătorul și caseta sunt consumabile și vor fi înlocuite mai des, dar maneta se păstrează mai mult. Așa că dacă este lovit de bolovani, schimbătorul SLX distrus nu e o pagubă atât de mare.

Există un singur model Honzo ESD la prețul de 2699$. Pentru cine vrea să facă o echipare proprie, cadrul e disponibil împreună cu axul thru la 665$.

Cei ce nu sunt atrași de ideea de Slack Extrem regăsesc în ofertă și modelul vechi Honzo din aluminiu și Honzo DL, precum și clasicul Honzo ST, toate cu geometrie îmbunătățită dar mai conservatoare decât versiunea ESD.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma