Kit de adaptare a roţilor normale cu ax thru pe cadre Boost de la Lindarets

După cum ştie cam orice ciclist pasionat şi axat mai pe performanţă, cam toate bicicletele de pe piaţă vin cu roţi proaste, sau cel puţin mult sub nivelul restului bicicletei. Pe de altă parte, foarte multe din bicicletele noi, în special MTB-urile cu suspensii mai mari, vin cu cadrul pregătit pentru butucii pe noul standard Boost de 110/148 mm, pentru a creşte rigiditatea şi stabilitatea şi a adapta cadrul pentru a primi anvelope voluminoase, cum ar fi noile 27.5+.

Foarte multă lume a investit bani mulţi într-un set de roţi de calitate. Acum, dacă schimbă bicicleta cu una nouă compatibilă Boost, roţile vechi nu mai pot fi folosite fiind nevoie de un nou set care e foarte scump.

Pe piaţă au apărut din ce în ce mai multe seturi de adaptare pentru folosirea roţilor normale pe cadrele Boost. Din această serie este şi kit-ul Boostinator de la Lindarets. Acesta conţine un capac modificat pentru butuc şi un distanţier pentru discul de frână la fiecare roată pentru a modifica roţile cu ax thru de 100/142 mm la standardul 110/148 Boost.

Practic, soluţia e simplă. Se schimbă capacele de la axul butucilor, iar în spate se adaugă un distanţier la discul de frână.

În partea din faţă treaba e simplă, un capac modificat împinge roata înspre partea cu frâna, astfel încât poziţionarea discului nu are de suferit. Sistemul merge atât pentru discuri cu prindere IS cât şi Centerlock.

Pe spate însă, roata este împinsă spre partea cu transmisia, pentru a nu afecta linia lanţului. Astfel, este nevoie de un distanţier pentru repoziţionarea corectă a discului de frână. Din păcate, distanţierul este compatibil doar cu discurile cu prindere IS cu 6 şuruburi, nu şi cu cele Centerlock. Pachetul include şi şase şuruburi mai lungi pentru prinderea discului, şuruburi care au fost testate de producător şi nu s-au observat probleme. Se recomandă totuşi folosirea unui disc de maxim 183 mm. Sistemul nu pierde din rigiditatea iniţială, butucul fiind în continuare fixat pe axul thru, dar roţile nu vor fi la fel de rigide ca unele speciale Boost. Totuşi, se salvează o sumă mare de bani.

Din păcate treburile nu se opresc aici, fiind nevoie şi de o recentrare a jantei din spiţe, în urma instalării distanţierului aceasta nu mai este centrată pe cadru. Producătorii sistemului spun că e nevoie de o deplasare de doar 3 mm, uşor de obţinut cam la orice roată de pe piaţă – dacă nu e MAVIC şi i s-au blocat niplurile aş adăuga eu.

Preţul unui kit pentru roata spate este de 39.95 USD, existând variante compatibile cu butuci din seriile DT Swiss 240 şi 350, Hope Pro2 şi White Industries MI6 şi XMR. Pentru roata faţă preţul este de 24.95 USD şi este compatibil cu butucii DT Swiss 350 şi 370.

Pentru mai multe informaţii puteţi accesa pagina producătorului.

Sursa: bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma